[BE] Pukkelpop 2015

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Is Franz Ferdinand & Franz Ferdinand & Sparks niet hetzelfde als Bijvoorbeeld Neil Young & Neil Young & Crazy Hourse?
Damon Albarn is denkik beter te vergelijken met Noel Gallagher niet?

Crazy Horse is gewoon een begeleidingsband van Neil Young, dat is nog iets anders. Maar Franz Ferdinand en Sparks zijn twee afzonderlijke bands die nu samen een nieuw album neergepend hebben. Ze hebben al laten weten dat ze live voornamelijk die nieuwe nummers gaan brengen, aangevuld met een handvol Sparks en FF nummers (maar ja, hoeveel blijft daarvan over in een set van 60min?). Lijkt me een geschikte naam om marqueeheadliner te zijn dan.

https://www.youtube.com/watch?v=gobnONuSqLo

Hier spelen ze hun grootste hit al eens samen met Faith No More, zo zal het live dus ook zijn met FF. Lijken me wel een interessante combi te vormen, die twee. Alleen zijn zulke acts altijd wel een drama om juist te programmeren op festivals.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb onwijs veel zin in FFS.
Dit youtube filmpie kende ik nog niet. Dit gaat echt wel iets heel vets worden. Franz Ferdinand met catchy riffs aangevuld met deze dansbare Synths. Heerlijk!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Staan op RW met Muse en dat duurde al een eindje om uit te verkopen... volgens mij laat Werchter dat ook nooit toe dat hun sub PKP headlinet :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Staan op RW met Muse en dat duurde al een eindje om uit te verkopen… volgens mij laat Werchter dat ook nooit toe dat hun sub PKP headlinet
icon_smile.gif

Is wel al eerder gebeurd (Sigur Ros in 2008, Placebo in 2009), en nu Werchter uitverkocht is...

Ik zie ze wel voor Florence of Kasabian gaan als ze niets 'nieuws' meer vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Zijn The Black keys nog een optie?

Ze moeten wel nog wat forceren met die namen. Heb het gevoel dat er redelijk lauwtjes gereageerd is op die eerste 100+ namen. Uiteraard veel Linkin Park liefhebbers die blij zijn maar verder vooral véél kritiek op de rest. Ik ben er zeker van dat vrij en zat nooit uitverkopen met wat er nu staat. Volgende week allicht verdere aanvulling? Ik meen met te herinneren dat de tweede namenlijst een dag voordien werden geteased vorig jaar. En dat dat er een dertigtal waren.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Er is nog genoeg leuks in de buurt. Even een lijstje geruchten die ik graag zie komen:


Foals (Sziget)
Gogol Bordello (Sziget, Nirwana Tuinfeest)
The Gaslight Anthem (Highfield)
Flogging Molly (Highfield, Punk Rock Holiday)
ZSK (Highfield)
Bad Religion (Frequency)
Mighty Oaks (Lowlands)
Alestorm (Lowlands, Summer Breeze)
Less Than Jake (Punk Rock Holiday, Rebellion)
Madball (Punk Rock Holiday)
Satanic Surfers (Punk Rock Holiday)
Anti-Flag (Punk Rock Holiday, Rebellion)
Sun Kil Moon (OFF)
Ride (OFF)
Sun O))) (OFF)
Flying Lotus (Oya)
Hatebreed (Summer Breeze)
Sick of it All (Summer Breeze, Rebellion, Ieperfest)
John Coffey (Nirwana Tuinfeest, Highfield, Summer Breeze)
Touché Amoré (Ieperfest)
GBH (Ieperfest)
Mount Kimbie (Dimensions)
Ghost (Reading & Leeds)
Refused (Reading & Leeds)
Gojira (Reading & Leeds)
The Libertines (Reading & Leeds)
Catfish & the Bottlemen (Reading & Leeds)
Frank Turner (Reading & Leeds)
The Roughneck Riot (Rebellion)
Buzzcocks (Rebellion)


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kasabian lijkt me eerlijk gezegd niet populair genoeg in België om te gaan headlinen. Maar goed, als ze al Bastille laten headlinen kan alles.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Er is nog genoeg leuks in de buurt. Even een lijstje geruchten die ik graag zie komen:

Flogging Molly (Highfield, Punk Rock Holiday)
Anti-Flag (Punk Rock Holiday, Rebellion)
Sun O))) (OFF)
Hatebreed (Summer Breeze)
Mount Kimbie (Dimensions)
Gojira (Reading & Leeds)

Deze staan al op festivals die niet gemakkelijk namen met Pukkelpop delen. Al kan Mount Kimbie nog wel, op Les Ardentes is het een DJ-set.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik gok voor de laatste headliner nog steeds op Libertines, die zullen België toch niet overslaan?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik wist inderdaad dat Dour er ook een stel van heeft staan. Anti-Flag kunnen we sowieso wel afschrijven omdat ze er afgelopen jaar ook stonden. Flogging Molly lijkt me nog wel erg gaaf, daar blijf ik stiekem op hopen. Jammer dat ze al op Dranouter staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Ik gok voor de laatste headliner nog steeds op Libertines, die zullen België toch niet overslaan?

Welnee, maar die zijn ook absoluut geen headlinermateriaal. Op Werchter zouden die de Barn headlinen of om 16u op Main Stage staan. Ik zou Lokerse Feesten toch ook niet uitsluiten voor The Libertines, lijkt me een typische headliner voor dat festival.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Ik gok voor de laatste headliner nog steeds op Libertines, die zullen België toch niet overslaan?

Welnee, maar die zijn ook absoluut geen headlinermateriaal. Op Werchter zouden die de Barn headlinen of om 16u op Main Stage staan. Ik zou Lokerse Feesten toch ook niet uitsluiten voor The Libertines, lijkt me een typische headliner voor dat festival.

Dus eigenlijk het zelfde als Bastille, die ook headliner zijn :p

Nee lokerse feesten mag niet, want die hebben Belle & Sebastian al
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>
Ik gok voor de laatste headliner nog steeds op Libertines, die zullen België toch niet overslaan?


Welnee, maar die zijn ook absoluut geen headlinermateriaal. Op Werchter zouden die de Barn headlinen of om 16u op Main Stage staan. Ik zou Lokerse Feesten toch ook niet uitsluiten voor The Libertines, lijkt me een typische headliner voor dat festival.


Dus eigenlijk het zelfde als Bastille, die ook headliner zijn
icon_razz.gif


Nee lokerse feesten mag niet, want die hebben Belle & Sebastian al

Waarom zou dat niet mogen? Mijn tickets voor dEUS en Belle &Sebastian liggen al te blinken. :)

Ze zijn trouwens niet slecht bezig, die van Lokeren: dEUS, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, Jesus & Mary Chain, Chic, the Kooks. Ze mogen wel eens wat opschieten met de rest van hun affiche. Er moet nog veel bij.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Omdat hier geen kaarten liggen blinken... Ze hoeven niet alle toffe acts te pakken ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Afgaande op het eerste vrijgegeven nummer lijkt FFS meer een Sparks meets Franz Ferdinand te worden dan andersom. Die gebroeders Mael blijven toch wel toffe dingen releasen, zelfs op hun leeftijd (ze gaan beide richting de 70). Een rockinjectie van Franz lijkt me wel boeiend.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Afgaande op het eerste vrijgegeven nummer lijkt FFS meer een Sparks meets Franz Ferdinand te worden dan andersom. Die gebroeders Mael blijven toch wel toffe dingen releasen, zelfs op hun leeftijd (ze gaan beide richting de 70). Een rockinjectie van Franz lijkt me wel boeiend.

ik vind het echt een heel erg tof nummer! Ga ik zeker checken
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Of zou het The National worden, hebben net een nieuwe single gedropt

Hele toffe nieuwe track.

Maar dit is gewoon oud werk ten tijde van het vorige album, pure promotie voor hun documentaire. Denk dat we nog even moeten wachten op een nieuw album en grote EU tour.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En van mij mogen ze trouwens lekker Kasabian boeken hoor. Alle grote namen zijn leuke toevoegingen. Ik wil niet alleen maar kleine bandjes checken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken