[BE] Pukkelpop 2015

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Bastille staat op Leeds kleiner op de affiche dan Limp Bizkit die sub is op Pukkelpop.
Zou me eigenlijk sterk verbazen.

+ Franz Ferdinand stond vorig jaar op Werchter nog 2 trapjes hoger dan Bastille. Denk niet dat ze in een jaar tijd zo een inhaalbeweging hebben gemaakt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Bastille staat op Leeds kleiner op de affiche dan Limp Bizkit die sub is op Pukkelpop.
Zou me eigenlijk sterk verbazen.

+ Franz Ferdinand stond vorig jaar op Werchter nog 2 trapjes hoger dan Bastille. Denk niet dat ze in een jaar tijd zo een inhaalbeweging hebben gemaakt.

Pukkelpop met Leeds vergelijken gaat natuurlijk ook niet op, Bring Me The Horizon zal bvb nog veel boterhammen mogen eten eer ze Pukkelpop mogen subben.

Alles wijst momenteel op een headlinerspot voor Bastille hoor. 1) Op de huidige poster staan ze in het grootste lettertype, enkel Linkin Park kan hetzelfde zeggen; 2) In het persbericht wijdt men een aparte alinea aan Linkin Park en een aan Bastille, alvorens snel over de rest van de affiche heen te gaan; 3) Sponsor Studio Brussel noemt Bastille expliciet een headliner; 4) Het Belang Van Limburg stelt zich enkel vragen over wie de zaterdagheadliner is, niet over vrijdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Bastille staat op Leeds kleiner op de affiche dan Limp Bizkit die sub is op Pukkelpop.
Zou me eigenlijk sterk verbazen.

+ Franz Ferdinand stond vorig jaar op Werchter nog 2 trapjes hoger dan Bastille. Denk niet dat ze in een jaar tijd zo een inhaalbeweging hebben gemaakt.


Pukkelpop met Leeds vergelijken gaat natuurlijk ook niet op, Bring Me The Horizon zal bvb nog veel boterhammen mogen eten eer ze Pukkelpop mogen subben.

Alles wijst momenteel op een headlinerspot voor Bastille hoor. 1) Op de huidige poster staan ze in het grootste lettertype, enkel Linkin Park kan hetzelfde zeggen; 2) In het persbericht wijdt men een aparte alinea aan Linkin Park en een aan Bastille, alvorens snel over de rest van de affiche heen te gaan; 3) Sponsor Studio Brussel noemt Bastille expliciet een headliner; 4) Het Belang Van Limburg stelt zich enkel vragen over wie de zaterdagheadliner is, niet over vrijdag.

Ze zullen wel headliner zijn, maar dat was Macklemore & Ryan Lewis vorig jaar ook. Daar moet dus zeker nog een band a la The National bij denk ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonske122 wrote:</div>
Bastille staat op Leeds kleiner op de affiche dan Limp Bizkit die sub is op Pukkelpop.
Zou me eigenlijk sterk verbazen.

+ Franz Ferdinand stond vorig jaar op Werchter nog 2 trapjes hoger dan Bastille. Denk niet dat ze in een jaar tijd zo een inhaalbeweging hebben gemaakt.


Pukkelpop met Leeds vergelijken gaat natuurlijk ook niet op, Bring Me The Horizon zal bvb nog veel boterhammen mogen eten eer ze Pukkelpop mogen subben.

Alles wijst momenteel op een headlinerspot voor Bastille hoor. 1) Op de huidige poster staan ze in het grootste lettertype, enkel Linkin Park kan hetzelfde zeggen; 2) In het persbericht wijdt men een aparte alinea aan Linkin Park en een aan Bastille, alvorens snel over de rest van de affiche heen te gaan; 3) Sponsor Studio Brussel noemt Bastille expliciet een headliner; 4) Het Belang Van Limburg stelt zich enkel vragen over wie de zaterdagheadliner is, niet over vrijdag.


Ze zullen wel headliner zijn, maar dat was Macklemore & Ryan Lewis vorig jaar ook. Daar moet dus zeker nog een band a la The National bij denk ik.

Maar die waren tegelijk ook afsluitende act, nu is dat ongetwijfeld Major Lazer. Het probleem is vooral Ellie Goulding: die verkoopt hier gemakkelijk Vorst uit, dan gaat die toch geen vrede nemen met een spot om 18u? Ik vrees echt dat daar niks meer tussen gaat komen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ben ik met je eens maar op RW stond ze ook rond die tijd, voor Paolo Nutini. Maar goed, Bastille is nu headliner dus dan gaat ze zeker geen lagere spot accepteren. Wat ik wel snap, want als Bastille kan headlinen, kan ieder ander sub zijn
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ellie-Bastille-Major Lazer

Zou wel iets te kut/poppy zijn vind ik.
Kan ze allemaal wel een beetje waarderen of los zien. Maar achter elkaar is wel overkill op één avond. Hoop op een mooi alternatief of inderdaad nog een middelgrote rockband voor Bastille.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
We zien wel. Wie weet staat Ellie als headliner in de Marquee ofzo. Als de organisatie zietdat die dag echt niet verkoopt (wat ik trouwens absoluut verwacht) dan zullen ze wel het één en ander willen forceren.

Het momentum dat Ellie vorig jaar had (nieuw album, de hit Burn), is dit jaar wat meer gaan liggen trouwens. Bij pop acts gaat dat een stuk sneller.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ben ik met je eens maar op RW stond ze ook rond die tijd, voor Paolo Nutini. Maar goed, Bastille is nu headliner dus dan gaat ze zeker geen lagere spot accepteren. Wat ik wel snap, want als Bastille kan headlinen, kan ieder ander sub zijn

Klopt, maar je moet eigenlijk rekenen dat positie op Pukkelpop = positie op Werchter + 1 of 2 plaatsen omhoog. Op die plek voor de sub stonden de voorbije edities onder andere Jake Bugg, Foals, Santigold en Janelle Monae. Dan verdient Ellie Goulding op basis van haar status wel een subpositie. Ik denk dat ook niemand daarover zou klagen als er een echte headliner na had gestaan...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het momentum dat Ellie vorig jaar had (nieuw album, de hit Burn), is dit jaar wat meer gaan liggen trouwens. Bij pop acts gaat dat een stuk sneller.

Mee eens, al geld dat volgens mij voor Bastille nog stukken meer. Die hebben aantal maanden geleden die EP gedropt maar die was niet heel interresant en heeft volgen smij hier in de Benelux helemaal niks los gekregen. Zou Bastille rond de zomer ook nog een nieuwe album droppen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Het momentum dat Ellie vorig jaar had (nieuw album, de hit Burn), is dit jaar wat meer gaan liggen trouwens. Bij pop acts gaat dat een stuk sneller.

Mee eens, al geld dat volgens mij voor Bastille nog stukken meer. Die hebben aantal maanden geleden die EP gedropt maar die was niet heel interresant en heeft volgen smij hier in de Benelux helemaal niks los gekregen. Zou Bastille rond de zomer ook nog een nieuwe album droppen?

Misschien, maar denk eerder dit najaar.

Grappig dat pop acts altijd maar héél kort een momentum hebben alvorens snel weer veel kleiner te worden. Da's vaak 'wegwerp'muziek die snel door héél veel mensen wordt beluisterd en daarna wordt weggekieperd voor iets anders. Kijk naar Jessie J die dit jaar maar een lage Werchter spot heeft. Zie ook: Ke$ha, Duck Sauce, Carly Rae Jepsen, fun., LMFAO,... Ik zie die allemaal niet snel meer een hit scoren. Of Skrillex dan: in 2012 was hij koning van de wereld maar zijn debuut plaat (!) is vorig jaar volledig genegeerd. Geen hit, niks.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ellie-Bastille-Major Lazer

Zou wel iets te kut/poppy zijn vind ik.
Kan ze allemaal wel een beetje waarderen of los zien. Maar achter elkaar is wel overkill op één avond. Hoop op een mooi alternatief of inderdaad nog een middelgrote rockband voor Bastille.

Ellie en Bastille skippen en daarna fissa bij Major Lazer
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nu overdrijf je ook wel heel erg hoor.
Bastille is veel beter dan Ke$he, Duck Sauce, Carly Rae Jepsen, Fun. en LMFAO…

Helemaal mee eens, Bastille is geen standaard commercieel hitproduct. Maar een pop-bandje met een leuk album.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
als dit jaar bastille kan headlinen, dan hoop ik dat volgend jaar Biffy clyro dat ook wel mag :)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
als dit jaar bastille kan headlinen, dan hoop ik dat volgend jaar Biffy clyro dat ook wel mag
icon_smile.gif

I approve this message!! Mon the Biff :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Bastille past perfect in het rijtje van fun.,Imagine Dragons, Sheppard en Owl City: pure popmuziek vermond als 'alternatieve' bandjes.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
Bastille past perfect in het rijtje van fun.,Imagine Dragons, Sheppard en Owl City: pure popmuziek vermond als ‘alternatieve’ bandjes.
Wat is er mis met commerciële popmuziek? Akkoord dat ik ook liever groepen zie die over de hele lijn goed zijn en meer dan een hit hebben. Ik verwacht op zijn minst toch ook een alternatieve headliner op een alternatief festival. Bastille is inderdaad niet zo alternatief.
Daarnaast moet je toch ook toegeven dat er veel groepen zijn die geen wegwerpmuziek maken. Ellie Goulding is allesbehalve een one-hit wonder. Ze maakt de ene na de andere hit. Natuurlijk moet je ook geen pop act zetten die over zijn populariteit heen is.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Ellie-Bastille-Major Lazer

Zou wel iets te kut/poppy zijn vind ik.
Kan ze allemaal wel een beetje waarderen of los zien. Maar achter elkaar is wel overkill op één avond. Hoop op een mooi alternatief of inderdaad nog een middelgrote rockband voor Bastille.
Lijkt me sterk dat dit zal gebeuren! Franz Ferdinand 2 jaar geleden sub op Pukkelpop vorig jaar Sub op Werchter. Die gaan niet zomaar even voorbijgestoken worden door én Bastille én Ellie Goulding.
Franz Ferdinand afsluiter in de Marquee of Ellie Goulding in de Dance Hall is een optie, ofwel zie ik gebeuren
Ellie Goulding - Bastille - Franz Ferdinand - Major Lazer/ Ellie Goulding - Franz Ferdinand - Bastille - Major Lazer
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>
Ellie-Bastille-Major Lazer

Zou wel iets te kut/poppy zijn vind ik.
Kan ze allemaal wel een beetje waarderen of los zien. Maar achter elkaar is wel overkill op één avond. Hoop op een mooi alternatief of inderdaad nog een middelgrote rockband voor Bastille.


Lijkt me sterk dat dit zal gebeuren! Franz Ferdinand 2 jaar geleden sub op Pukkelpop vorig jaar Sub op Werchter. Die gaan niet zomaar even voorbijgestoken worden door én Bastille én Ellie Goulding.
Franz Ferdinand afsluiter in de Marquee of Ellie Goulding in de Dance Hall is een optie, ofwel zie ik gebeuren
Ellie Goulding – Bastille – Franz Ferdinand – Major Lazer/ Ellie Goulding – Franz Ferdinand – Bastille – Major Lazer

Maar het is geen Franz Ferdinand dat geboekt is, het is FFS. We moeten dus niet te zwaar aan de status van Franz Ferdinand tillen. Damon Albarn was op RW solo ook geen headliner terwijl Blur dat wel is. Zo zal ook FFS niet dezelfde spot als Franz Ferdinand krijgen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Bastille past perfect in het rijtje van fun.,Imagine Dragons, Sheppard en Owl City: pure popmuziek vermond als ‘alternatieve’ bandjes.

Wat is er mis met commerciële popmuziek? Akkoord dat ik ook liever groepen zie die over de hele lijn goed zijn en meer dan een hit hebben. Ik verwacht op zijn minst toch ook een alternatieve headliner op een alternatief festival.

Je beantwoordt de vraag eigenlijk zelf al. Pukkelpop is altijd een alternatief festival geweest met af en toe een popbandje in de (late) namiddag. Door als afsluitend trio met Ellie Goulding - Bastille - Major Lazer te plaatsen steek je meteen Rock Werchter voorbij qua popgehalte bovenaan de affiche.

Los daarvan zijn de bands die Mattman opnoemt ook gewoon kut, terwijl commerciele popmuziek op zich niet altijd erg is. Genoeg mensen hier die Stromae als headliner wel zien zitten.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Wessel wrote:</div>
Ellie-Bastille-Major Lazer

Zou wel iets te kut/poppy zijn vind ik.
Kan ze allemaal wel een beetje waarderen of los zien. Maar achter elkaar is wel overkill op één avond. Hoop op een mooi alternatief of inderdaad nog een middelgrote rockband voor Bastille.


Lijkt me sterk dat dit zal gebeuren! Franz Ferdinand 2 jaar geleden sub op Pukkelpop vorig jaar Sub op Werchter. Die gaan niet zomaar even voorbijgestoken worden door én Bastille én Ellie Goulding.
Franz Ferdinand afsluiter in de Marquee of Ellie Goulding in de Dance Hall is een optie, ofwel zie ik gebeuren
Ellie Goulding – Bastille – Franz Ferdinand – Major Lazer/ Ellie Goulding – Franz Ferdinand – Bastille – Major Lazer


Maar het is geen Franz Ferdinand dat geboekt is, het is FFS. We moeten dus niet te zwaar aan de status van Franz Ferdinand tillen. Damon Albarn was op RW solo ook geen headliner terwijl Blur dat wel is. Zo zal ook FFS niet dezelfde spot als Franz Ferdinand krijgen
Is Franz Ferdinand & Franz Ferdinand & Sparks niet hetzelfde als Bijvoorbeeld Neil Young & Neil Young & Crazy Hourse?
Damon Albarn is denkik beter te vergelijken met Noel Gallagher niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken