[BE] Pukkelpop 2015

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.522
812
Beetje pijnlijk dit, dat ze het weer om moeten draaien. Ook trouwens pijnlijk voor het festival zelf want Blur of Bastille als headliner is een wereld van verschil. Vraag me dan wel af waar de onjuiste informatie naar buiten is gekomen. Want ook iemand van het festival zelf heft er geen baat bij om te zeggen dat Blur er staat. Jammer.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.628
695
Bastille is idd geen headliner, mijn stiefdochter vind het leuk en ach voor in de middag zitten er wel een paar leuke nummers bij om naar te luisteren maar om mee af te sluiten dat is echt belachelijk. Het is net zoiets als Urbanus te laten subben voor Muse.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
Wie er zaterdag aangekondigd gaat worden is voor mij vooralsnog echt een raadsel. Wie zijn nog kanshebber dan? Libertines of Beck?
Ik zie beiden eerlijk gezegd niet komen. Ten eerste heeft Pukkelpop al een vrij jeugdige affiche. Ten tweede zijn beide namen nu ook niet zo populair in België en hoor je ze niet vaak op radio. Werchter heeft veel headliners afgesnoept die ook touren in augustus. Dan heb je nog de Lokerse Feesten en Les Ardentes (Kendrick Lamar). Blur en Radiohead vallen ook af. Metallica staat in Zweden. In dat geval is het niet uitgesloten dat we een kleinere headliner krijgen of een naam als Stromae. Het is in ieder geval raar dat ze nog geen headliner geven voor zaterdag.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.522
812
Stromae headliner Op de zaterdag zou toch niet verkeerd zijn?

En misschien hoop ik het gewoon te veel, maar The Cure als exclusieve act? Of kan ik dat echt vergeten?

En laten we Kings of Leon niet vergeten.

Ik denk dat je dat kan vergeten, heb ook geen idee waar dat gerucht vandaan komt. The Cure tourt op het moment ook gewoon helemaal niet.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
Stromae headliner Op de zaterdag zou toch niet verkeerd zijn?

En misschien hoop ik het gewoon te veel, maar The Cure als exclusieve act? Of kan ik dat echt vergeten?

En laten we Kings of Leon niet vergeten.


Ik denk dat je dat kan vergeten, heb ook geen idee waar dat gerucht vandaan komt. The Cure tourt op het moment ook gewoon helemaal niet.

Graz, waar men ook riep dat Radiohead kwam.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
Stromae headliner Op de zaterdag zou toch niet verkeerd zijn?

En misschien hoop ik het gewoon te veel, maar The Cure als exclusieve act? Of kan ik dat echt vergeten?

En laten we Kings of Leon niet vergeten.


Ik denk dat je dat kan vergeten, heb ook geen idee waar dat gerucht vandaan komt. The Cure tourt op het moment ook gewoon helemaal niet.


Graz, waar men ook riep dat Radiohead kwam.

Daar is Queen met Freddie Mercury ook een geloofwaardig gerucht...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.

Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon... Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.


Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon… Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.

Zo mogelijk nog fouter dan Bastille.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.


Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon… Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.


Zo mogelijk nog fouter dan Bastille.

Ik zeg het met pijn in het hart, maar Kings of Leon is op dit moment gewoon beter dan alle headliners en subs die al gekend zijn... Bovendien ook daadwerkelijk een naam die een headlinerstatuut heeft, Bastille is in de meeste Europese landen zelfs geen sub.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
De muziek die kings of leon maakt vindt ik echt heel erg goed. Je moet live alleen geen enorme show van ze verwachten. Ze spelen het net zo strak als of de cd zonder enige poespas. Maar de muziek is wel erg goed! (subjectief)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vond KOL vorig jaar - tegen alle verwachtingen in - wel sterk. Heeft sowieso een repertoire dat wel headlinerwaardig is, wat van Bastille absoluut niet kan gezegd worden. Echt man, Bastille. En ik maar denken dat het niet erger kon met RW die Mumford & Sons als headliner aankondigde...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.286
8.985
Waarom zeggen sommigen dat Netsky een headliner zou zijn? Da's gewoon een dance naam hoor, eventueel voor na de headliner(s).
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.


Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon… Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.


Zo mogelijk nog fouter dan Bastille.


Ik zeg het met pijn in het hart, maar Kings of Leon is op dit moment gewoon beter dan alle headliners en subs die al gekend zijn… Bovendien ook daadwerkelijk een naam die een headlinerstatuut heeft, Bastille is in de meeste Europese landen zelfs geen sub.

Dat is waar, maar het is toch zo'n beetje de meest uitgemolken headliner de afgelopen jaren?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.522
812
Haha, zelfs deze bewerkte versie klinkt alsnog 10x zo goed als de headliners nu :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.


Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon… Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.


Zo mogelijk nog fouter dan Bastille.


Ik zeg het met pijn in het hart, maar Kings of Leon is op dit moment gewoon beter dan alle headliners en subs die al gekend zijn… Bovendien ook daadwerkelijk een naam die een headlinerstatuut heeft, Bastille is in de meeste Europese landen zelfs geen sub.


Dat is waar, maar het is toch zo’n beetje de meest uitgemolken headliner de afgelopen jaren?

Ja, sowieso. Het is een kutnaam, alleen minder kut dan wat we nu al hebben. En dat zegt heel veel...

Limp Bizkit - Linkin Park - Rudimental
Ellie Goulding - Bastille - Major Lazer
The Offspring - Kings of Leon - Netsky

Dit zou ik op voorhand gewoon een worst case scenario genoemd hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.286
8.985
Vond KOL vorig jaar – tegen alle verwachtingen in – wel sterk. Heeft sowieso een repertoire dat wel headlinerwaardig is, wat van Bastille absoluut niet kan gezegd worden. Echt man, Bastille. En ik maar denken dat het niet erger kon met RW die Mumford & Sons als headliner aankondigde…

Hebben die wel genoeg nummers om pakweg een anderhalf uur te vullen? :p

Zonde voor de affiche waarom er toch een aantal kleine(re) acts staan die ik wél echt tof vind. Want eerlijk is eerlijk: Pukkelpop boekt elk jaar ook wel verrassingen. Franz Ferdinand en Sparks is er zo één. Of Jurassic 5.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
Ik volg Graz niet maar hoopte na de 3 shows in Londen (December 2014) dat ze weer zouden touren!

Maar als headliners schaars zijn kun je toch wel iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld The Cure. Want laten we eerlijk zijn, Linkin Park – The Cure – Stromae ziet er al heel anders uit dan Linkin Park – Bastille – Netsky.


Ik denk niet dat Bastille nog van die headlinespot verdreven wordt.

En ik vrees ook dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben over Kings of Leon… Zijn pas recent op de radar verschenen (dus misschien nog niet rond), zijn ook niet enorm duur, en passen perfect bij de platte zooi die nu bovenaan de affiche staat.


Zo mogelijk nog fouter dan Bastille.


Ik zeg het met pijn in het hart, maar Kings of Leon is op dit moment gewoon beter dan alle headliners en subs die al gekend zijn… Bovendien ook daadwerkelijk een naam die een headlinerstatuut heeft, Bastille is in de meeste Europese landen zelfs geen sub.


Dat is waar, maar het is toch zo’n beetje de meest uitgemolken headliner de afgelopen jaren?


Ja, sowieso. Het is een kutnaam, alleen minder kut dan wat we nu al hebben. En dat zegt heel veel…

Limp Bizkit – Linkin Park – Rudimental
Ellie Goulding – Bastille – Major Lazer
The Offspring – Kings of Leon – Netsky

Dit zou ik op voorhand gewoon een worst case scenario genoemd hebben.

Staat niet een origineel ding tussen. Had op z'n minst hier nog Florence+The Machine gezet ipv op die overvolle Werchter donderdag :p
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
Ik vraag me af of Pukkelpop effectief tevreden zou zijn met zo'n line-up voor hun verjaardag. Vorig jaar stonden Rudimental, Bastille, Kings of Leon, Interpol en Stromae allen samen de zondag op Werchter. Major Lazer en Netsky zijn ook al geen echte verrassingen meer.

Ik denk dat Pukkelpop spijt heeft dat zowel Florence & The Machine als Mumford & Sons op Werchter staan. Ofwel kiezen ze bewust voor meer diversiteit. Kings of Leon zou trouwens niet misstaan, heeft vorig jaar een sterke show neergezet. Maar dan krijg je weer dat herhalingseffect.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken