Alcatraz Open Air 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Ik heb zo mijn eigen vergelijking gedaan en Ghost vind ik vreselijk en Green Lung heeft hier al veel opgestaan en vind ik zeer aangenaam.
Dat heeft dus weinig overeenkomsten voor me :LOL:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Toch is de vergelijking niet zo heel gek, concludeer ik na gedegen onderzoek bestaande uit vluchtig beluisteren van 3 nummers en lezen van stukjes Wikipedia. 🧐

Beide bands hebben overduidelijk invloeden van met name Black Sabbath alsmede andere klassieke rock- en metalbands uit jaren 60/70:





Zeker een interessant bandje, ga ik waarschijnlijk nog vaak beluisteren voor augustus. :)
Haha ja zo kan ik het ook, welke metal band is nu niet beïnvloed door Black Sabbath? 😆
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Haha ja zo kan ik het ook, welke metal band is nu niet beïnvloed door Black Sabbath? 😆
Haha, touché.. 😜
Maar ik hoor die beetje psychedelische doom sound ook daadwerkelijk bij beide bands terug.

Verder komt ook de stem van de zanger wel redelijk overeen, ik hoor in ieder geval de gelijkenis wel waar @xydroh op doelt, niet alleen in dat ene nummer.

Ik heb zo mijn eigen vergelijking gedaan en Ghost vind ik vreselijk en Green Lung heeft hier al veel opgestaan en vind ik zeer aangenaam.
Dat heeft dus weinig overeenkomsten voor me :LOL:
Tja, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, hè? ;)
Aangenaam en vreselijk ligt vaak veel dichterbij dan je denkt, en is soms afhankelijk van details.
Zo houd ik in het algemeen van melodic death metal bands als Arch Enemy, Amorphis, In Flames, Dark Tranquillity, Soilwork, Children Of Bodom, Avatar, maar At The Gates trek ik dan weer helemaal niet.

Ik zal zeker niet beweren dat Green Lung een kopie is van Ghost, of dat ze zelfs tot het zelfde subgenre behoren (Ghost is bv. absoluut geen stoner), maar er zijn wel degelijk overeenkomsten te ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Tja, dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, hè? ;)
Dat zegt ongeveer even veel als jouw eerdere vergelijking tussen de 2 - waar ik dus ook gewoon een beetje de draak mee aan't steken was. Je moet het niet te serieus nemen ;) Maar vergelijkingen zijn er natuurlijk altijd te vinden, zelfs tussen K3 en babymetal, terwijl ik toch betwijfel of een fan van het ene ook zomaar fan zal zijn van het andere.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Dat zegt ongeveer even veel als jouw eerdere vergelijking tussen de 2 - waar ik dus ook gewoon een beetje de draak mee aan't steken was. Je moet het niet te serieus nemen ;) Maar vergelijkingen zijn er natuurlijk altijd te vinden, zelfs tussen K3 en babymetal, terwijl ik toch betwijfel of een fan van het ene ook zomaar fan zal zijn van het andere.
Gezongen door 3 dames en het is kutmuziek? Die vergelijking snap ik beter dan Ghost en Green Lung!
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: Jamel, nikita en JK79

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Ze @Koekdoos , wat maakt Dokken zo goed? Nu 2 a 3 keer een nummer in de playlist voorbij horen komen en kwam op me over als redelijke generieke jaren 80 knuffel/hardrock. Maar misschien mis ik iets.
 
  • Haha
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik merk wel dat heel veel bands van juni tot augustus gewoon in europa blijven volgend jaar. manier om kosten te besparen en maar 1 keer heen en weer te vliegen? of gewoon omdat Amerika te duur is om te touren?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
bay area interthrashional zie ik ook wel doorkomen, phil demmel heeft een goeie band met het festival
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
ik merk wel dat heel veel bands van juni tot augustus gewoon in europa blijven volgend jaar. manier om kosten te besparen en maar 1 keer heen en weer te vliegen? of gewoon omdat Amerika te duur is om te touren?
Inderdaad opvallend. Ook Dimmu heeft in juni al shows. Maar kan me bijna niet voorstellen dat het echt kostenbesparend is. Langer de bus en chauffeur huren maar vooral veel meer dure overnachtingen en eten buiten de deur.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.585
bay area interthrashional zie ik ook wel doorkomen, phil demmel heeft een goeie band met het festival
in die setup deden ze vorig jaar alleen Dynamo volgens mij, zou me niet verbazen als ze het weer gewoon bij alleen Dynamo houden.
was wel leuk vorige keer trouwens, met een gastoptreden van Randy Blythe
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
stel je voor, paleface swiss en bodysnatcher back to back in de helldorado. die tent staat niet meer recht.
bodysnatcher heeft overlaatst letterlijk een show gehad die werd stilgelegd omdat de security het niet meer aan kon
 

Implar

Playlistbediener
24 okt 2023
6
18
Bay Area zou wel leuk zijn op Alcatraz. Dimmu staat inderdaad al heel breed geprogrammeerd deze zomer. Ik hoop eerder op een Alcatraz headliner dan op GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
zien jullie dimmu als headliner?
zou ze graag zien op alcatraz maar ik zou daar graag wel nog een headliner boven zien lotto arena formaat zoals de andere headliners ofwel als swamp headliner
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
IMG_4159.jpeg

Paar nieuwe namen voor Dynamo dus gelijk kanshebbers voor hier, Soen is altijd leuk, en Dimmu Borgir mag natuurlijk ook zo doorkomen 😁

Verder nieuw deze aankondiging: Bay Area Interthrashional, Whitechapel, Left To Die, Paleface Swiss, Mental Cruelty, en Green Lung

Edit: damn, kwam ff iets tussen voor ik kon posten en loop inmiddels lang en breed achter de feiten aan zie ik. Gaat weer snel hier 😆 maar had de post al klaarstaan dus so be it
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken