Alcatraz Open Air 2024

Zou heel mooi zijn, en ik vermoed betaalbaar ook. Enkel zoals hierboven beschreven met reeds Architects als metalcore act zie ik het niet gebeuren. Er mist nog een 'toegangkelijke, oudere headliner' als je de trend doortrekt.
Nu, van mij hoeft dit niet hé, Parkway Drive of Goijra zijn ook goed hoor 😉 -moest de organisatie meelezen-.
Gojira tourt volgend jaar niet. Maar het zal toch ooit moeten gebeuren dat gojira er staat.

Ik dacht dat in de fameuse podcast aangehaald werd dat Opeth de Swamp zou afsluite .

Budgetair is PWD wel stap hoger dan huidige headliners. Aan de andere kant...ze hadden eerder aangegeven geen overdreven bedragen meer neer te tellen voor bands die niet opbrengen (limp bizkit). Kan me ook wel niet van de indruk ontdoen dat ze in 2023 op headliners wat hebben kunnen 'besparen'. Met een grove korrel zout natuurlijk. Kk's zal wel goedkopen geweest zn zijn dan de andere twee, en met uitbreiding goedkoper dan de twee voor volgend jaar. Dus er zal wel een spaarpotje zijn. Pwd zou wel zorgen voor het 'uitverkocht' bordje. Wat nog nooit gebeurd is.
Als Alcatraz ze zou kunnen boeken, zullen ze die wel niet laten schieten, toch?
Als ze vorig jaar bijna Gojira geboekt hadden, dan kan PWD ook. Ja twee metalcore headliners, maar dat is nu eenmaal het metallandschap op dit moment...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en RubenJS
Verwacht niet dat Alcatraz 2 metalcore headliners gaat boeken. Zijn altijd al voor de variatie gegaan en hebben een historie met thrash en power, zou denken dat ze 't daar gaan zoeken. Maar goed, als ze komen, dan betwijfel ik dat Alcatraz door hen plots wel zou uitverkopen.

Verwacht niet dat Alcatraz 2 metalcore headliners gaat boeken. Zijn altijd al voor de variatie gegaan en hebben een historie met thrash en power, zou denken dat ze 't daar gaan zoeken. Maar goed, als ze komen, dan betwijfel ik dat Alcatraz door hen plots wel zou uitverkopen.
Zou je ideetjes hebben uit trash en power? Sabaton lijkt me te groot. Zal toch niet Epica worden? (Hoop ik voor mezelf alvast niet). Powerwolf stond er vorig jaar. Er is hier al Avantasia geopperd. Uit trash hoek zie ik persoonlijk geen headliner komen, persoonlijk natuurlijk. Megadeth dit jaar op Lokerse. En dan stop het al wat voor mij, ben ook geen kenner van het genre.

Dit is pure speculatie, dus excuses alvast. Maar ik zou zeker niet verbaasd zijn als Savatage, met een speciale show, de laatste headliner is. Jon Oliva heeft laten optekenen dat hij volgend jaar nog één keer op tour wil en sowieso Wacken aan wil doen. Dus als dat inderdaad zo is, valt het wel een beetje in dezelfe periode. Past ook mooi in de variatie, waar hierboven al aan wordt gerefereerd.

Of Savatage headlinewaardig kan zijn? Oordeel zelf:

Savatage met Jon is zeker headlinerwaardig. De vraag is of Jon nog wel in staat is om te touren met al zijn verslavingen. Ik hoop dat hij afgelopen jaar wat gezonder is geworden, want Savatage met Jon is live één van de beste metalbands die je kunt ervaren.

Savatage met Jon is zeker headlinerwaardig. De vraag is of Jon nog wel in staat is om te touren met al zijn verslavingen. Ik hoop dat hij afgelopen jaar wat gezonder is geworden, want Savatage met Jon is live één van de beste metalbands die je kunt ervaren.
Ik zou het echt geweldig vinden om ze op Alcatraz of Graspop te gaan zien. Ik heb Savatage nog nooit live kunnen zien, maar alles wat ik op internet heb gezien en gelezen doet me geloven dat jij absoluut gelijk hebt.

Onderstaand artikel geeft in elk geval alvast veel hoop. "I've made these mistakes before. I'm not making these mistakes now. I'm not rushing it," he explained. "I figure, well, I wanna get it (new album) out by next April so that I can come over with everybody. We all wanna come and do the festivals next summer."

Al is dit artikel wel al van april en geen idee hoe hij er nu voorstaat.

Ik zou het echt geweldig vinden om ze op Alcatraz of Graspop te gaan zien. Ik heb Savatage nog nooit live kunnen zien, maar alles wat ik op internet heb gezien en gelezen doet me geloven dat jij absoluut gelijk hebt.

Onderstaand artikel geeft in elk geval alvast veel hoop. "I've made these mistakes before. I'm not making these mistakes now. I'm not rushing it," he explained. "I figure, well, I wanna get it (new album) out by next April so that I can come over with everybody. We all wanna come and do the festivals next summer."

Al is dit artikel wel al van april en geen idee hoe hij er nu voorstaat.

Dit artikel is vlak na zijn arrestatie voor cocaïne bezit en dronken rijden geschreven. Toen had Jon wel zijn dieptepunt bereikt. Hopelijk staat hij er inmiddels beter voor.

• Wow
Waarderingen: Jamel
Zou je ideetjes hebben uit trash en power? Sabaton lijkt me te groot. Zal toch niet Epica worden? (Hoop ik voor mezelf alvast niet). Powerwolf stond er vorig jaar. Er is hier al Avantasia geopperd. Uit trash hoek zie ik persoonlijk geen headliner komen, persoonlijk natuurlijk. Megadeth dit jaar op Lokerse. En dan stop het al wat voor mij, ben ook geen kenner van het genre.

Qua power nog Helloween
Qua thrash nog Antrax maar ja ...

Als je de historie van Alcatraz bekijkt, lijken namen als Anthrax, Megadeth, Kreator, Avantasia, Hellloween, Epica, Nightwish of old school dingen als Saxon of Accept meer bij dat festival te horen (los van de haalbaarheid van die bands voor 2024, ik bedoel in 't algemeen). Uiteraard kunnen ze eens iets anders proberen, wat ze al doen met Architects, maar ik zie het echt niet gebeuren dat ze er zo 2 gaan zetten. Ze nodigen daar graag groepen terug uit waarmee ze goede ervaringen hebben, om ze dan te promoveren (Behemoth, Electric Callboy, Avatar, Powerwolf, Epica, Kreator,...).

Ik zou Bruce Dickinson ook een mooie Alcatraz-headliner vinden, maar die zal wel naar Graspop gaan als hij solo festivals doet. En die zit natuurlijk (nog) niet in de vijver waarin Alcatraz vist, al zit hij wel in een genre wat ze vaak zetten.

• Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan
Als je de historie van Alcatraz bekijkt, lijken namen als Anthrax, Megadeth, Kreator, Avantasia, Hellloween, Epica, Nightwish of old school dingen als Saxon of Accept meer bij dat festival te horen (los van de haalbaarheid van die bands voor 2024, ik bedoel in 't algemeen). Uiteraard kunnen ze eens iets anders proberen, wat ze al doen met Architects, maar ik zie het echt niet gebeuren dat ze er zo 2 gaan zetten. Ze nodigen daar graag groepen terug uit waarmee ze goede ervaringen hebben, om ze dan te promoveren (Behemoth, Electric Callboy, Avatar, Powerwolf, Epica, Kreator,...).

Ik zou Bruce Dickinson ook een mooie Alcatraz-headliner vinden, maar die zal wel naar Graspop gaan als hij solo festivals doet. En die zit natuurlijk (nog) niet in de vijver waarin Alcatraz vist, al zit hij wel in een genre wat ze vaak zetten.
Nu je ze noemt. Accept!

Ik val hier in herhaling van het GMM-forum, maar nog eens een symphonic terror (met orkest) optreden zou ik magnifiek vinden en zeker headlinerwaardig (imo ook voor GMM).

Zijn nu een nieuw album aan het opnemen allezins dus headliner of niet, ik hoop dat we ze in potlood kunnen opschrijven.

Zouden de scorpions niet kunnen mits dat ze ook op wacken staan of zie je hen eerder op de lokerse feesten? Ik zou het zelf fijner vinden moest Parkway Drive af komen. Ik heb gevoel dat Alcatraz genoeg tegen gewicht kan bieden in de andere tenten om niet het gevoel te geven dat metalcore gerne overheerst. Avantasia lijkt me ook wel leuk.

Ik wou eens een pareltje voor het slapengaan opzoeken dat ik nog niet ken.
Bij deze. @Jamel ?
Jaaa, CBP is inderdaad misschien wel hét pareltje van deze eerste worp.

Credits gaan naar @Joslittel en @nikita in navolging van hem die mij al in een eerder stadium bekend hebben gemaakt met deze geweldige band. Ik kijk er ontzettend naar uit om dit vanaf de eerste rij tot me te gaan nemen.

Users who are viewing this thread