Alcatraz Open Air 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.139
13.186
Zo... ook eens gekeken naar een schemaatje, ondanks dat ik niet ga. Zijn gewoon de settijden en niet de tijden dat ik daar zou staan.

Vrijdag
Beetje een mwa-dag. Zeker al vanaf het begin eigenlijk alleen maar bands die ik niet per se wil zijn, maar je moet toch je dag maar op moeten vullen. Eigenlijk wordt het met The Ocean pas leuk.

11.20-12.00: Dyscordia
12.00-12.40: Dudsekop
12.40-13.20: Fatal Move
13.10-13.55: Skeletal Remains
13.50-14.35: Mantah
14.35-15.20: The Killbots
15.05-15.55: Cutthroat LA (want Orden Organ is horror)
15.55-16.40: Fire Down Below
16.25-17.25: The Casualties (wat ik vind Feuerschwanz echt verschrikkelijk)
17.15-18.10: FEN
17.50-18.40: Cro-Mags
18.45-19.40: Hippotraktor
19.30-20.30: Channel Zero
20.20-21.15: Uada
21.00-22.00: The Ocean
22.00-23.00: Monkey3
22.20-23.30: Paradise Lost
23.45-00.45: Brant Bjork Trio

00.20-01.30: Cradle of Filth

Zaterdag
Geen must-sees, wel een paar leuke namen met Fleshgod Apocalypse, Watain en Europe.

11.20-12.00: Vengeance
12.00-12.40: Temptations for the Weak
12.25-13.10: Raven (kwartje is totaal niet gevallen bij Ankor)
13.20-14.00: Columbarium
13.50-14.35: D.R.I.
14.35-15.20: Arson
15.00-15.50: The Night Flight Orchestra
15.50-16.40: Fleshgod Apocalypse
15.55-16.40: Rituals of the Dead Hand
16.25-17.10: Spiritbox
17.15-18.05: Benediction
Pauze
18.45-19.45: Marduk
19.30-20.30: Testament
20.20-21.15: 1000mods
21.00-22.00: Red Fang
22.20-23.20: Watain
23.20-00.50: Europe
00.20-01.30: Satyricon

Zondag
Later beginnen... Ook geen heel spannende dag. Conclusie is eigenlijk dat het maar beter is dat ik geen ticket heb ;) Maar wel alvast veel plezier aan iedereen gewenst!

12.40-13.20: Cobra the Impaler
13.10-13.55: Mordkaul
13.40-14.35: Soil
14.35-15.20: Thorium
15.50-16.40: Legion of the Damned
16.25-17.10: Jinjer
17.15-18.05: Aborted
17.50-18.40: Green Lung (hoef Exodus niet echt nog een keer te zien)
18.45-19.40: Cirith Ungol
19.30-20.30: Korpiklaani (toch de herkansing voor de band die lange tijd bovenaan het lijstje van slechtste optredens ooit heeft gestaan)
21.00-22.00: Baroness
21.10-22.20: Gene Simmons Band
22.00-23.00: Cyclone
23.20-00.50: Architects
00.20-01.30: Opeth
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
244
693
Sinds wanneer werkt WT weer overal waar ze staan. In 2019 viel dat zo dood als iets en in 2022 eigenlijk ook weinig goeds over gelezen
Ik vond het eigenlijk ook altijd maar minder worden maar vorig jaar op de Lokerse (toen ze het voorprogramma van Amenra deden ;)) vond ik ze eigenlijk best goed met een iets kortere setlist waar zelfs Ice Queen ontbrak ze speelden ook 3 of 4 nummers van het laatste album en die vond ik redelijk hard naar WT normen en kwamen deden live eigenlijk niet veel onder voor het bekendere werk.

Het feit dat bv. Amenra gewoon nog na WT kon spelen toont ook wel aan dat het ook niet de meest veeleisende band is om aan de bovenkant van je affiche te zetten.
Ik verwacht ze eigenlijk volgend jaar wel op Alcatraz aangezien het al zo lang geleden is en voor de Lokerse zou het een vrij snelle terugkeer zijn, Graspop zou op zich ook kunnen daar staan staan ze toch ook om de 3/4 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.437
- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.

Within Temptation klinkt inderdaad logisch en het zou me zeker niet verbazen als zij het blijken te zijn. Edoch klopt hun 'step up' dan toch niet helemaal, aangezien WT in 2016 al eens op Alcatraz stond. En ik vind ze niet groter geworden dan toen.

Wat wel grappig is, is dat we een aantal bands van die editie alvast met potlood kunnen noteren. We weten al dat Kreator komt. En Within Temptation, Ministry en Devildriver touren dus ook en lijken me alle drie grote kanshebbers.
En Dimmu Borgir

Ministryn was al eens geleakt op een approvement poster


Septicflesh doet ook Europese Tour later dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.757
12.406
Lijstjes tijd! Altijd leuk om de diverse loopschema's te zien. Hierbij ook de mijne voor een zeer mooi gevuld weekend.

Dik gedrukt is een must see, met een streepje erbij de absolute hoogtepunten dit weekend.

Vrijdag
  • Dyscordia (leuke start)
  • Dudsekop
  • Massive Wagons
  • The Lucifer Principle
  • Mantah
  • Mental Cruelty
  • Orden Ogan (waarschijnlijk even liggen in het gras na een al drukke ochtend en nog drukkere avond)
  • Misery Index
  • Feuerschwanz (erg benieuwd hiernaar)
  • Fen
  • Septicflesh
  • Channel Zero
  • Whitechapel (Helaas maar een halve show tenzij ze echt goed zijn)
  • The Ocean
  • Monkey3
  • Paradise Lost (wat een kloteclash met M3)
  • Amon Amarth (altijd vermakelijk, pak ik een uurtje mee)
  • Cradle of Filth
Zaterdag
  • Temptations for the Weak
  • Ankor
  • Finntroll (feest!)
  • Arson/meeting
  • Fleshgod Apocalypse
  • Spiritbox (ben benieuwd hoe ze een mainstage show gaan aanpakken)
  • Thronehammer
  • Dio Disciples (vooral als achtergrond om ff te chillen)
  • Marduk
  • Emmure (stukje)
  • Lord of the Lost (eerste half uur)
  • Epica
  • Truckfighters
  • Crippled Black Phoenix (behoeft geen uitleg meer he, dit wordt fantastisch)
  • Satyricon (nog zo jammerlijke overlap)
Zondag
  • After All (klinken erg leuk bij inluisteren!)
  • Millhaven (deze band verdient meer aandacht)
  • Cobra the Impaler
  • Mordkaul
  • Soil
  • Thorium
  • Conan
  • Legion of the Damned
  • Jinjer
  • Exodus (echt enorm jammer van Green Lung)
  • Terrorizer
  • Orange Goblin
  • Dark Tranquility
  • Gene Simmons Band (omdat het kan?)
  • Feesten in El Presidio want er is niks boeiends
  • Architects (wordt een beslissing in het moment of ik eerder wegga of niet)
  • Opeth
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Vrijdag
  • Dudsekop
  • Skeletal Remains
  • Mental Cruelty
  • Orden Ogan
  • Feurschwanz
  • Septicflesh
  • Saxon
  • Paradise Lost
  • Cradle of Filth

Zaterdag

  • Finntroll
  • Massacre
  • Pro-Pain
  • Fleshgod Apocalypse
  • Bizkit Park
  • Marduk
  • Testament
  • Watain
  • Europe
  • Hatebreed

Zondag
  • Eternal Champion
  • Left to Die
  • Conan
  • Legion of the Damned
  • Unto Others
  • Korpiklaani
  • Gene Simmons Band
  • Mayhem
  • Clutch
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.664
Vrijdag
  • Feuerschwanz (erg benieuwd hiernaar)

Fijn om eens Feuerschwanz voorbij te zien komen in een lijstje (al zal ik vast al wel een enkeling gemist hebben tussendoor).
Mocht je het een en ander willen inluisteren nog (op basis van de Wacken setlist):
- Die Hörner Hoch zit altijd ergens richting het einde van de set (tijdens Wacken direct na Dragostea din tei)
- Warriors of the World United (Manowar cover), Valhalla Calling en Highlander zijn drie Engelstalige nummers in de setlist, kan je toch nog iets verstaan afhankelijk van hoe goed je Duits is
- Schubsetanz is hét moshpitnummer
- Verder spelen ze vooral nummers van de recentste twee albums.

(Tijdens typen zie ik dat @CradleOfFrance ook Feuerschwanz in de lijst heeft gezet net)

Zaterdag
  • Lord of the Lost (eerste half uur)
  • Epica

Stukkie overlap in ons schema hier zelfs! Gaan we voor een extra mini-meeting tijdens Epica? @Jamel ?

Zondag
  • Gene Simmons Band (omdat het kan?)

Tijdens Wacken zaten er ook nog 3 covers in de setlist (Motörhead, Led Zep en Van Halen), maar verder voornamelijk de standaard Gene-nummers van KISS en wat solowerk / "deepcuts". Denk dat je dit na zo'n weekend vol heftigheid wel kan waarderen, zeker omdat Gene (in ieder geval de laatste keer met KISS) nog steeds goed kon zingen. Benieuwd na afloop hoe je dit bevallen is.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
233
300
mijn lijstje,

vrijdag

-Dudskop
-massive wagons
-MANTAH
-mental Cruelty
-feurschwanz
-fen
-Beast in black
-Septicflesh
-Channel zero
-WHITESCHAPEL
-Saxon
-MADBALL
-amon amarth
-Crandle of filth of Life of Agony (dit ga verzekerst van elk een deeltje worden)

zaterdag:

-Secondhand saints
-ankor
-fintroll
-pro pain
-carach angren
-Spirtbox
-bizkitpark
-pothamus
-lord of the lost (stukje)
-Epica
-heideroosjes
-europe (van op een afstandje)
-hatebreed

zondag:

-after all
-cobra the impaler
-jinger
-aborted
-terrorizer
-korpiklaani
-dark tranquility
-baroness
-danko jones

-archtects
-OPETH
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.757
12.406
Fijn om eens Feuerschwanz voorbij te zien komen in een lijstje (al zal ik vast al wel een enkeling gemist hebben tussendoor).
Mocht je het een en ander willen inluisteren nog (op basis van de Wacken setlist):
- Die Hörner Hoch zit altijd ergens richting het einde van de set (tijdens Wacken direct na Dragostea din tei)
- Warriors of the World United (Manowar cover), Valhalla Calling en Highlander zijn drie Engelstalige nummers in de setlist, kan je toch nog iets verstaan afhankelijk van hoe goed je Duits is
- Schubsetanz is hét moshpitnummer
- Verder spelen ze vooral nummers van de recentste twee albums.

(Tijdens typen zie ik dat @CradleOfFrance ook Feuerschwanz in de lijst heeft gezet net)



Stukkie overlap in ons schema hier zelfs! Gaan we voor een extra mini-meeting tijdens Epica? @Jamel ?



Tijdens Wacken zaten er ook nog 3 covers in de setlist (Motörhead, Led Zep en Van Halen), maar verder voornamelijk de standaard Gene-nummers van KISS en wat solowerk / "deepcuts". Denk dat je dit na zo'n weekend vol heftigheid wel kan waarderen, zeker omdat Gene (in ieder geval de laatste keer met KISS) nog steeds goed kon zingen. Benieuwd na afloop hoe je dit bevallen is.
Thanks voor de Feuerschwanz tips. Deze staan ook bijna allemaal in mijn playlist, ze komen geregeld voorbij. Vind het nog steeds jammer dat ze I See Fire niet live spelen, zo ben ik ze leren kennen.

Wees welkom linksvoor bij Epica, gezellig. Ik acht de kans bijzonder groot dat Jamel en ik daar wel zullen belanden.

En met Gene, tja. De enige keer KISS kon ik 45 minuten volhouden, ben benieuwd hoe ver ik nu kom. Heb wel het idee dat hij in deze versie wat meer moet werken en minder kan leunen op alle showeffecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.664
Thanks voor de Feuerschwanz tips. Deze staan ook bijna allemaal in mijn playlist, ze komen geregeld voorbij. Vind het nog steeds jammer dat ze I See Fire niet live spelen, zo ben ik ze leren kennen.

Wees welkom linksvoor bij Epica, gezellig. Ik acht de kans bijzonder groot dat Jamel en ik daar wel zullen belanden.

En met Gene, tja. De enige keer KISS kon ik 45 minuten volhouden, ben benieuwd hoe ver ik nu kom. Heb wel het idee dat hij in deze versie wat meer moet werken en minder kan leunen op alle showeffecten.

Het blijft me verwarren, maar is het nou links- of rechtsvoor? Ik dacht altijd dat Jamel het over rechtsvoor had?

Ik weet niet hoe het gaat zijn voor Gene op een festival, maar tijdens gewoon een zaalshow speelt ie gewoon heel erg in op dat het publiek gewoon de diehard KISS fan is (in 2018 of iets dergelijks dan in ieder geval).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.806
Het blijft me verwarren, maar is het nou links- of rechtsvoor? Ik dacht altijd dat Jamel het over rechtsvoor had?

Ik weet niet hoe het gaat zijn voor Gene op een festival, maar tijdens gewoon een zaalshow speelt ie gewoon heel erg in op dat het publiek gewoon de diehard KISS fan is (in 2018 of iets dergelijks dan in ieder geval).
Bij Epica is het enige juiste antwoord toch middenvoor, in de wall of death bij Consign to Oblivion?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.757
12.406
Het blijft me verwarren, maar is het nou links- of rechtsvoor? Ik dacht altijd dat Jamel het over rechtsvoor had?

Ik weet niet hoe het gaat zijn voor Gene op een festival, maar tijdens gewoon een zaalshow speelt ie gewoon heel erg in op dat het publiek gewoon de diehard KISS fan is (in 2018 of iets dergelijks dan in ieder geval).
ja maar als je op het podium staat is het linksvoor.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.664
Yep, al denk ik dat ik vanaf 1000mods kom in plaats van Lord of the Lost. Ligt er een beetje aan of die eerste me bevalt. Maar zeker ergens vooraan bij Epica, ja. En ga je dan vanaf daar gezellig mee naar Watain, Koekdoos?

Pfoe, ik wil Europe ook nog wel meemaken...

Na Epica gok ik dat het muntjes opmaken met nog wat lekkers en dan zitten tot aan Europe wordt
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken