Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.663
Die man is zot van Watain en kijkt erg uit naar Fen, maar ik weet natuurlijk niet wat jij bedoelt met zwaardere band šŸ˜…

Het is moeilijk inschatten, hij had ook enorm zin in Night Flight Orchestra, en ook groot fan van die heavy metal bands a la Armored Saint. Brede smaak die man.

Denk dat ie het wel leuk gaat vinden als ie hier meeleest
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Het is moeilijk inschatten, hij had ook enorm zin in Night Flight Orchestra, en ook groot fan van die heavy metal bands a la Armored Saint. Brede smaak die man.

Denk dat ie het wel leuk gaat vinden als ie hier meeleest
Volg hem op insta, hij zit momenteel in Noorwegen voor Beyond The Gates festival. Dus zeker grote fan van het zwaardere donkere werk.
Heb er vorig jaar trouwen een abbo van rock tribune bij afgesloten op hun stand op Alcatraz. Stonden daar een hoop vriendelijke mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.663
Volg hem op insta, hij zit momenteel in Noorwegen voor Beyond The Gates festival. Dus zeker grote fan van het zwaardere donkere werk.

Dan is misschien Within Temptation wel de meest logische naam als niet zijn ding inderdaad. Vraag is alleen dan of dat valt onder "werkt overal"?
Misschien dat ik dat ook te veel lees als "het is een groot feest" a la Alestorm / ECB, want Within Temptation heeft genoeg bekende nummers en trekt wel genoeg mainstream publiek aan...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Within Temptation klinkt inderdaad logisch en het zou me zeker niet verbazen als zij het blijken te zijn. Edoch klopt hun 'step up' dan toch niet helemaal, aangezien WT in 2016 al eens op Alcatraz stond. En ik vind ze niet groter geworden dan toen.

Wat wel grappig is, is dat we een aantal bands van die editie alvast met potlood kunnen noteren. We weten al dat Kreator komt. En Within Temptation, Ministry en Devildriver touren dus ook en lijken me alle drie grote kanshebbers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Within Temptation klinkt inderdaad logisch en het zou me zeker niet verbazen als zij het blijken te zijn. Edoch klopt hun 'step up' dan toch niet helemaal, aangezien WT in 2016 al eens op Alcatraz stond. En ik vind ze niet groter geworden dan toen.

Wat wel grappig is, is dat we een aantal bands van die editie alvast met potlood kunnen noteren. We weten al dat Kreator komt. En Within Temptation, Ministry en Devildriver touren dus ook en lijken me alle drie grote kanshebbers.
Ik betwijfel toch of Within Temptation niet wat gegroeid zijn, aangezien ze in 2019 en 2022 toch twee keer Graspop hebben geheadlined. Geen idee of ze meer tickets verkopen dan in 2016 voor zaalshows, maar in 2015 stond Within Temptation als sub op Graspop en wellicht dat ze nu meer geld vragen aangezien ze voor mijn gevoel door heel Europa toch steeds meer headline spots pakken op grote festivals, ook bijvoorbeeld Hellfest 2023

EDIT: Overigens wel mee eens dat het er erg goed uit ziet qua kanshebbers voor Alcatraz volgend jaar, ik ga dit toch wat meer volgen dit keer om mogelijk eens de oversteek naar Kortrijk te maken. een headliner als machine head of gojira zou hier zeker bij helpen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.435
8.663
Ik betwijfel toch of Within Temptation niet wat gegroeid zijn, aangezien ze in 2019 en 2022 toch twee keer Graspop hebben geheadlined. Geen idee of ze meer tickets verkopen dan in 2016 voor zaalshows, maar in 2015 stond Within Temptation als sub op Graspop en wellicht dat ze nu meer geld vragen aangezien ze voor mijn gevoel door heel Europa toch steeds meer headline spots pakken op grote festivals, ook bijvoorbeeld Hellfest 2023

EDIT: Overigens wel mee eens dat het er erg goed uit ziet qua kanshebbers voor Alcatraz volgend jaar, ik ga dit toch wat meer volgen dit keer om mogelijk eens de oversteek naar Kortrijk te maken. een headliner als machine head of gojira zou hier zeker bij helpen.

Ook als je ziet dat WT voor het eerst de Ziggodome speelden in 2019 en daarna nog eens 2x in 2022 (wel als co-headline), maar ook dit jaar nog een keer Ziggodome. Dat deden ze in 2015 niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Hier mijn schema. Vet + onderlijnd mijn must sees:

Vrijdag
Dudsekop
Mental Cruelty
The Casualties
Fen
Septicflesh
Uada

The Ocean
(eigenlijk ook een must see, maar bij Uada in de Morgue ga ik waarschijnlijk niet vroeger weggaan + ik wil op tijd in de Morgue staan voor Monkey3)
Monkey3
Paradise Lost
(de vervelendste clash van de dag, maar voor Monkey3 moet alles wijken)
Amon Amarth
Cradle of Filth


Zaterdag
Raven
Finntroll
Rituals of the dead hand of Fleshgod Apocalypse
Dio Disciples
Pothamus (de ontdekking van deze editie)
Watain
Crippled Black Phoenix (mijn #1 must see van het weekend)
Satyricon (als het nog gaat na CBP)

Zondag
Millhaven
Cobra the impaler
Unto Others
Green Lung
Dark Tranquility
Cyclone
Opeth
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Hmm, misschien hebben jullie gelijk. Voor mijn gevoel hadden ze ver daarvoor al hun commerciƫle hoogtepunt, met oa die samenwerking met Armin van Buuren en met het Metropool orkest. Ik heb ook niet het idee dat de albums Resist en Bleed Out dezelfde impact hadden als Hydra, zeker op de langere termijn. Laat staan als Mother Earth, The Silent Force en The Heart of Everything. Maar zou ook kunnen dat ik er gekleurd naar kijk, omdat ik ze zowat per album minder interessant begon te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Hmm, misschien hebben jullie gelijk. Voor mijn gevoel hadden ze ver daarvoor al hun commerciƫle hoogtepunt, met oa die samenwerking met Armin van Buuren en met het Metropool orkest. Ik heb ook niet het idee dat de albums Resist en Bleed Out dezelfde impact hadden als Hydra, zeker op de langere termijn. Laat staan als Mother Earth, The Silent Force en The Heart of Everything. Maar zou ook kunnen dat ik er gekleurd naar kijk, omdat ik ze zowat per album minder interessant begon te vinden.
Ik begrijp je punt zeker, ik ken de discographie van Within Temptation niet zo goed als jij maar weet wel dat bij hun laatste Graspop show hun oude nummers veel beter werkte dan de nieuwere nummers. Vind het geen slechte band maar toch wel genoeg op Graspop gezien de laatste jaren, en is geen band die mij zou overtuigen om een ticket te halen.

Over Papa Roach kan je overigens ook echt niet zeggen dat het overal werkt, met hun live reputatie dus die kunnen we wel uitsluiten. (niet dat ze er staan, maar lijkt me gewoon sterk dat dat de headliner in kwestie is, bovendien is het ook geen step up)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Ik begrijp je punt zeker, ik ken de discographie van Within Temptation niet zo goed als jij maar weet wel dat bij hun laatste Graspop show hun oude nummers veel beter werkte dan de nieuwere nummers. Vind het geen slechte band maar toch wel genoeg op Graspop gezien de laatste jaren, en is geen band die mij zou overtuigen om een ticket te halen.

Over Papa Roach kan je overigens ook echt niet zeggen dat het overal werkt, met hun live reputatie dus die kunnen we wel uitsluiten. (niet dat ze er staan, maar lijkt me gewoon sterk dat dat de headliner in kwestie is, bovendien is het ook geen step up)
Ja en het grappige is: de kans dat ik volgend jaar bij de headliners sta is wederom niet zo groot. Vorig jaar stond ik tijdens Powerwolf bij Mad Sin, tijdens KK's Priest bij Amorphis en tijdens Electric Callboy bij Cult of Luna. Dit jaar gaat het niet anders zijn met Cradle of Filth, Crippled Black Phoenix en Opeth als alternatieven voor de headliners. Dus het zou juist waarschijnlijk in mijn nadeel werken als ze volgend jaar Ć©Ć©n of meerdere mooie headliners boeken. :ROFLMAO:
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Machine Head, Gojira, Apocalyptica, Dimmu Borgir, Ministry, Beyond the Black, Tarja & Marko, Celeste, Seven Spires, Dool en Crownshift zou ik fijne namen vinden voor Alcatraz.
Tarja & Marko en vooral Marko? :D Stel je voor...
Crownshift herinner ik me ook nog vaag iets geweldig van.
En vergeet Apocalyptica niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Ondertussen gaan de temperaturen voor volgend weekend nog wat omhoog. Zitten al aan 27 graden, elke dag.
Volgens mij heeft de organisatie van Alcatraz stiekem een deal met Satan, dat die specifiek in dat weekend van augustus de ovens nog even extra opstookt.

Zonder gekheid: wel opvallend dat Alcatraz echt altijd dit soort weer lijkt te hebben. Maar goed, er kan ook nog veel veranderen in een week. Dus fingers crossed dat we niet opeens op zondag tropische storm krijgen ofzo.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Ja en het grappige is: de kans dat ik volgend jaar bij de headliners sta is wederom niet zo groot. Vorig jaar stond ik tijdens Powerwolf bij Mad Sin, tijdens KK's Priest bij Amorphis en tijdens Electric Callboy bij Cult of Luna. Dit jaar gaat het niet anders zijn met Cradle of Filth, Crippled Black Phoenix en Opeth als alternatieven voor de headliners. Dus het zou juist waarschijnlijk in mijn nadeel werken als ze volgend jaar Ć©Ć©n of meerdere mooie headliners boeken. :ROFLMAO:
Ja, voor mij ligt dat toch vaak anders op festivals. Als ik was gegaan in 2023 en 2024 stond ik waarschijnlijk wel beide edities bij twee van de drie headliners.
Volgens mij heeft de organisatie van Alcatraz stiekem een deal met Satan, dat die specifiek in dat weekend van augustus de ovens nog even extra opstookt.
Dat dacht ik dus bij Graspop ook na 2022 en 2023, maar toen kwam ik er de afgelopen editie achter dat een warm festival zo slecht nog niet is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Dan is misschien Within Temptation wel de meest logische naam als niet zijn ding inderdaad. Vraag is alleen dan of dat valt onder "werkt overal"?
Misschien dat ik dat ook te veel lees als "het is een groot feest" a la Alestorm / ECB, want Within Temptation heeft genoeg bekende nummers en trekt wel genoeg mainstream publiek aan...
Werkt overal als in graspop, alcatraz, pukkelpop, lokerse, carnaval, Oh nee sorry, dat waren de slingers bij de show van within temptation.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
@Jamel Ik heb in je lijstje the killbots niet gezien. Voor mij een must see dat in jouw genre lijkt te zijn. Dat was mijn eerste optrede ooit in 2016 op een speelplaats en datzelfde jaar op enterrock als opener in Genk.
Dit is een fantastisch lang nummer dat ze altijd spelen normaal.
Dit is hun gewone werk denk ik. Iets steviger
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
@Jamel Ik heb in je lijstje the killbots niet gezien. Voor mij een must see dat in jouw genre lijkt te zijn. Dat was mijn eerste optrede ooit in 2016 op een speelplaats en datzelfde jaar op enterrock als opener in Genk.
Ja, dit is ook weer zo'n clash.. Ze staan tegelijk met Mental Cruelty en dat is voor mij dan weer een must see. Tantra is inderdaad een heel mooi nummer, maar ik vind de andere nummers van The Killbots wat minder. Terwijl ik van Mental Cruelty bijna alle nummers goed tot uitstekend vind. Dus voor mij een vrij gemakkelijke keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Goedemorgen,
Kunnen we voor de camping "Eagle Plazza" deodorant gebruiken of is het verboden? Ik denk niet dat ik het op de site heb gezien, daarom vraag ik het.
Kunnen we dan ons eigen eten naar de camping brengen of is het ook verboden? Ik heb het over kamperen, niet over festivals.
Dank u!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Goedemorgen,
Kunnen we voor de camping "Eagle Plazza" deodorant gebruiken of is het verboden? Ik denk niet dat ik het op de site heb gezien, daarom vraag ik het.
Kunnen we dan ons eigen eten naar de camping brengen of is het ook verboden? Ik heb het over kamperen, niet over festivals.
Dank u!
Sterker nog: als je geen deodorant gebruikt, laat me dan even weten waar je staat. Dan ga ik een stukje verderop staan. ;)
Is toegestaan dus.

Eigen eten op de camping is ook toegestaan ja, alleen open vuur niet. Dus als je eten meeneemt dan moet het wel iets zijn wat je niet hoeft op te warmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CradleOfFrance

Gebruikers die dit onderwerp bekijken