Alcatraz Open Air 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Morgen naar AC/DC in Hannover.
Dinsdag Korn op de Lokerse Feesten en dan naar Alcatraz 🤘
Ik maak er ook een hele week van:
  • maandag naar The Cult in 013
  • dinsdag door naar Lokeren (combinatie Lokerse en Fonnefeesten)
  • woensdag extra dagje Lokeren (Fonnefeesten ofzo)
  • donderdag door naar Kortrijk (mogelijk naar pre-party, anders gewoon weer Café Tempeliers)
  • vrijdag - zondag Alcatraz
Zin in!! :cool:🤘
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Hebben jullie nog grote clashes? Ik heb er voor mijn gevoel meer dan op andere festivals, helaas. Al is dat ook een gevolg van een nogal stacked line-up.

Dit zijn ze:

- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.

- Monkey3 / Paradise Lost: Ja, jeetje. Ook Paradise Lost bij hun laatste passage op Graspop laten schieten. Toen vanwege Zeal & Ardor, nu vanwege Monkey3. Ik vind Paradise Lost heel tof, maar Monkey3 in een intieme setting is als een ritueel. En zou ik voor vrijwel niks laten schieten. Ik kan daarna nog wel iets van de set van PL meepakken, maar weet niet of ik daar nog energie voor heb na eerst een uur The Ocean, direct gevolgd door een uur Monkey3.

- Columbarium - Finntroll: Dit is eigenlijk m'n enige clash op zaterdag. En het is een gedeeltelijke clash, dus ik zou ze in principe wel allebei kunnen zien. Maar goed, vanaf La Morgue naar Prison en dan daar een beetje fatsoenlijke plek en in de set komen, dan is er effectief nog een kwartiertje Finntroll over. Denk nu volledig Columbarium en wellicht een stukje Finntroll dus, maar kan ook dat ik daar last minute nog wat in wijzig.

- Jinjer - Unto Others: met ook nog een gedeeltelijke overlap met Legion of the Damned... Ben hier nog niet over uit hoe ik het precies ga invullen. Sowieso vooraan beginnen bij Legion of the Damned en dan gedurende die set bepalen of ik daar tot het einde blijf en waar ik daarna zin in heb. Weet het nu echt nog niet.

Dark Tranquility - Baroness: dit vind ik de meest pijnlijke van allemaal. DT was op de corona editie echt geweldig op Alcatraz. Een van mijn hoogtepunten van het weekend. Heb ze daarna ook niet meer gezien, dus best wel weer veel zin in. Baroness zag ik echter nog nooit en heeft me tijdens het inluisteren helemaal ingepakt. Ik wil die show eigenlijk wel volledig meemaken. Dus ik begin wel bij DT en tenzij daar echt iets ontzettend magisch gebeurt in de Swamp, loop ik na een minuut of 20 toch naar Helldorado voor Baroness.

En dan zijn er nog wel een aantal clashes, maar waarbij het verschil in voorkeur bij mij groter is dan bij bovenstaande voorbeelde, Zoals Green Lung ipv Exodus. En Epica ipv Red Fang.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.432
8.661
Hebben jullie nog grote clashes?

Epica begint al tijdens het laatste stukje van Lord of the Lost. Dus dat is spijtig voor Lord of the Lost (en voor ons het missen van Blood & Glitter, dat songfestival nummer).

Dio Disciples overlapt met Bizkit Park, maar dat maakt me niet zo heel veel uit, net waar we zin in hebben op t moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.014
5.319
Hebben jullie nog grote clashes? Ik heb er voor mijn gevoel meer dan op andere festivals, helaas. Al is dat ook een gevolg van een nogal stacked line-up.

Dit zijn ze:

- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.

- Monkey3 / Paradise Lost: Ja, jeetje. Ook Paradise Lost bij hun laatste passage op Graspop laten schieten. Toen vanwege Zeal & Ardor, nu vanwege Monkey3. Ik vind Paradise Lost heel tof, maar Monkey3 in een intieme setting is als een ritueel. En zou ik voor vrijwel niks laten schieten. Ik kan daarna nog wel iets van de set van PL meepakken, maar weet niet of ik daar nog energie voor heb na eerst een uur The Ocean, direct gevolgd door een uur Monkey3.

- Columbarium - Finntroll: Dit is eigenlijk m'n enige clash op zaterdag. En het is een gedeeltelijke clash, dus ik zou ze in principe wel allebei kunnen zien. Maar goed, vanaf La Morgue naar Prison en dan daar een beetje fatsoenlijke plek en in de set komen, dan is er effectief nog een kwartiertje Finntroll over. Denk nu volledig Columbarium en wellicht een stukje Finntroll dus, maar kan ook dat ik daar last minute nog wat in wijzig.

- Jinjer - Unto Others: met ook nog een gedeeltelijke overlap met Legion of the Damned... Ben hier nog niet over uit hoe ik het precies ga invullen. Sowieso vooraan beginnen bij Legion of the Damned en dan gedurende die set bepalen of ik daar tot het einde blijf en waar ik daarna zin in heb. Weet het nu echt nog niet.

Dark Tranquility - Baroness: dit vind ik de meest pijnlijke van allemaal. DT was op de corona editie echt geweldig op Alcatraz. Een van mijn hoogtepunten van het weekend. Heb ze daarna ook niet meer gezien, dus best wel weer veel zin in. Baroness zag ik echter nog nooit en heeft me tijdens het inluisteren helemaal ingepakt. Ik wil die show eigenlijk wel volledig meemaken. Dus ik begin wel bij DT en tenzij daar echt iets ontzettend magisch gebeurt in de Swamp, loop ik na een minuut of 20 toch naar Helldorado voor Baroness.

En dan zijn er nog wel een aantal clashes, maar waarbij het verschil in voorkeur bij mij groter is dan bij bovenstaande voorbeelde, Zoals Green Lung ipv Exodus. En Epica ipv Red Fang.
Ik vind vooral de kleine overlappingen van 5 à 10 minuten de hele dag door best 'irritant'. Voor de rest zowat dezelfde écht grote clashes
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Ik vind vooral de kleine overlappingen van 5 à 10 minuten de hele dag door best 'irritant'. Voor de rest zowat dezelfde écht grote clashes
Ja ik snap ook niet waarom ze daar voor kiezen. Heel onhandig tijdschema is het, waar je regelmatig niet de volledige set van een band kan zien vanwege de korte overlapping met de band ervoor of erna.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
914
Hier heel veel kwartiertjes/20 minuten overlappingen... Vaak begin/einde shows. Jammer wel, als een show mij aanstaat zie ik hem graag volledig 😊

Qua clashes (>30 minuten):

- Hippotraktor vs Septicflesh
- Amon Amarth vs Cradle Of Filth (half uur overlap)
- Rituals Of The Dead Hand vs Fleshgold Apocalypse
- Fleddy Melculy vs Spiritbox
- Crippled Black Phoenix vs Satyricon
- Architects vs Opeth

De halve liter bar clasht algemeen met mijn loopschema het ganse weekend
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
914
Ohja, die vergat ik nog te noemen. Wel vrij duidelijke voorkeur voor FA, maar had Rituals ook wel graag willen zien. Op Samhain dan maar.

Ik vergat even het bestaan van Samhain. Mijn mond viel even open, wat een line-up!! Ben je bekend met het festival daar?Hoe gaat het eraan toe daar?
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Ik vergat even het bestaan van Samhain. Mijn mond viel even open, wat een line-up!! Ben je bekend met het festival daar?Hoe gaat het eraan toe daar?
Ik quote je zo even in het Hardrock & Metal chat topic. :)
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
244
693
Mijn schema ziet er als volgt uit. vet en onderlijnd zijn de absolute must-sees.

Donderdag:
we zien wel wanneer we op het terrein zijn

Vrijdag:
Dyscordia (Prison)
Dudsekop (Swamp)
Mantah (Helldorado)
Mental Cruelty (Swamp)
Fire Down Below (La Morgue)
Fen (Morgue)
Septicflesh (Swamp) spijtig van HippoTraktor maar ik zie ze nog minstens 2x dit jaar
Sylosis (Helldorado)
Uada (Morgue)
The Ocean (Helldorado)
Monkey 3 (La Morgue)
Paradise Lost (Swamp)
Brant Bjork Trio (La Morgue)
Cradle Of Filth (Swamp)

Zaterdag
Vengeance (Prison)
Secondhand Saints (La Morgue)
Ankor (Helldorado)
Columbarium (La Morgue)
Rituals of The Dead Hand (La Morgue)
Spiritbox (Prison)
Dio Disciples (Prison)
Pothamus (La Morgue)
Testament (Prison)
1000 Mods (La Morgue)
Red Fang (Helldorado)
Epica (Prison)
Watain (Swamp)
Crippled Black Phoenix (La Morgue)
Hatebreed (Helldorado)

Zondag
After All (Prison)
Cobra The Impaler (Helldorado)
Eternal Champion (Helldorado)
Armored Saint (Prison)
Jinjer (Prison)
Aborted (Swamp)
Green Lung (Helldorado)
Orange Goblin (Helldorado)
Baroness ( Helldorado )
Mayhem (Swamp)
Architects (Prison)
Opeth (Swamp)

Morgen vertrek in nog op trainingskamp naar de Lokerse/Fonne Feesten zodat ik donderdag in optimale vorm aan de start sta in Kortrijk 💪
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Hebben jullie nog grote clashes? Ik heb er voor mijn gevoel meer dan op andere festivals, helaas. Al is dat ook een gevolg van een nogal stacked line-up.

Dit zijn ze:

- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.

- Monkey3 / Paradise Lost: Ja, jeetje. Ook Paradise Lost bij hun laatste passage op Graspop laten schieten. Toen vanwege Zeal & Ardor, nu vanwege Monkey3. Ik vind Paradise Lost heel tof, maar Monkey3 in een intieme setting is als een ritueel. En zou ik voor vrijwel niks laten schieten. Ik kan daarna nog wel iets van de set van PL meepakken, maar weet niet of ik daar nog energie voor heb na eerst een uur The Ocean, direct gevolgd door een uur Monkey3.

- Columbarium - Finntroll: Dit is eigenlijk m'n enige clash op zaterdag. En het is een gedeeltelijke clash, dus ik zou ze in principe wel allebei kunnen zien. Maar goed, vanaf La Morgue naar Prison en dan daar een beetje fatsoenlijke plek en in de set komen, dan is er effectief nog een kwartiertje Finntroll over. Denk nu volledig Columbarium en wellicht een stukje Finntroll dus, maar kan ook dat ik daar last minute nog wat in wijzig.

- Jinjer - Unto Others: met ook nog een gedeeltelijke overlap met Legion of the Damned... Ben hier nog niet over uit hoe ik het precies ga invullen. Sowieso vooraan beginnen bij Legion of the Damned en dan gedurende die set bepalen of ik daar tot het einde blijf en waar ik daarna zin in heb. Weet het nu echt nog niet.

Dark Tranquility - Baroness: dit vind ik de meest pijnlijke van allemaal. DT was op de corona editie echt geweldig op Alcatraz. Een van mijn hoogtepunten van het weekend. Heb ze daarna ook niet meer gezien, dus best wel weer veel zin in. Baroness zag ik echter nog nooit en heeft me tijdens het inluisteren helemaal ingepakt. Ik wil die show eigenlijk wel volledig meemaken. Dus ik begin wel bij DT en tenzij daar echt iets ontzettend magisch gebeurt in de Swamp, loop ik na een minuut of 20 toch naar Helldorado voor Baroness.

En dan zijn er nog wel een aantal clashes, maar waarbij het verschil in voorkeur bij mij groter is dan bij bovenstaande voorbeelde, Zoals Green Lung ipv Exodus. En Epica ipv Red Fang.
Bijna idem.
En doe daar dan nog de grote clash Amon amarth, life of agony en cradle of filth bij.
En bij clutch en Opeth weet ik het helemaal niet. Gewoon omdat ik clutch nog maar één keer heb gezien en opeth al oneindig keren. De vermoeidheid zal het uitwijzen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
244
693
Rockstadt Extreme Fest 2024 is nog bezig tot morgen en heeft een redelijke overlap met de Alcatraz lineup van dit jaar aangevuld met Kreator & Dimmu.

Zij hebben vandaag de eerste 10 namen aangekondigd voor 2025 (30 juli - 3 Aug)
Gojira, Static X, Wind Rose, Obituary, Dying Fetus, Fit For A King, Devildriver, The Kovenant, Bane and Oranssi Pazuzu

Gojira op Alcatraz 25 🙏
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Rockstadt Extreme Fest 2024 is nog bezig tot morgen en heeft een redelijke overlap met de Alcatraz lineup van dit jaar aangevuld met Kreator & Dimmu.

Zij hebben vandaag de eerste 10 namen aangekondigd voor 2025 (30 juli - 3 Aug)
Gojira, Static X, Wind Rose, Obituary, Dying Fetus, Fit For A King, Devildriver, The Kovenant, Bane and Oranssi Pazuzu

Gojira op Alcatraz 25 🙏
Heel cool! Daarmee lijkt Gojira me sowieso een zekerheidje voor een Belgisch festival volgend jaar! Alcatraz zou ik echt fantastisch vinden, maar met opnieuw Graspop kan ik ook wel leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.170
1.470
Hier mijn spoorboekje. Het wijst zichzelf uit wat ik het liefst wil zien.
* met / is clash
Niet vetgedrukt is uiteraard hoef ik niet per sé te zien en is opvulling / wc / drinken of eten enz... Idem soms voor enkel vetgedrukt.
Ik heb hier vlugger vetgedrukt of !!! moeten zetten dan bij het graspop spoorboekje om de verhoudingen van graag zien en heel graag zien te laten kloppen. Mss minder grote bands dan graspop maar wel meer ontdekkingen.
Hier komt ie...
Vrijdag en zaterdag wordt afzien...
...
help
...

Vrijdag:

11:20 - 12:00: Dyscordia (Prison)!

12:00 - 12:40: Dudsekop (Swamp)
12:25 - 13:10: Massive Wagons (Prison)
13:20 - 14:00: The Lucifer Principle (La Morgue)
13:50 - 14:35: Mantah (Helldorado)!
14:35 - 15:20: The Killbots(La Morgue)!
15:00 - 15:50: Orden Ogan (Prison)
15:55 - 16:40: Fire Down Below (La Morgue)
16:25 - 17:15: feuerschwanz (prison)!!
17:15 - 18:10: Fen (La Morgue)
17:50 - 18:50: Beast in black (Prison)!
18:45 - 19:40: Hippotraktor (La Morgue)!!!

*19:25 - 20:20: Sylosis (Helldorado) (melodic death / thrash / metalcore
/19:30 - 20:30: channel zero (Prison) help = 2/3 vd set

*20:20 - 21:15 Uada (La Morgue)!
/20:30 - 21:30 Whitechapel (Swamp)

21:00 - 22:00: The Ocean (Helldorado) !!

*22:00 - 23:00: Monkey3 (La Morgue)!
/22:20 - 23:30: Paradise Lost (Swamp)

*23:20 - 00:50: Amon Amarth (Prison)!!
/00:20 - 01:30: Cradle of Filth (Swamp)!!
*/00:25 - 01:30: Life of Agony (Helldorado)!!






Zaterdag:


11:20 - 12:00: Vengeance (Prison)
12:10 - 12:50: Secondhand Saints (La Morgue)! (Belgische electric callboy)
12:40 - 13:20: Ankor (Helldorado)!!

13:20 - 14:00: Columbarium (La Morgue)
13:40 - 14:25: Finntroll (Prison)!
*/*/ meeting morgue rechts buiten!!!
14:35 - 15:20: Arson (La Morgue)!
15:00 - 15:50: Night Flight Orchestra (Prison)
15:50 - 16:40: Fleshgod Apocalypse (Swamp)!!
16:25 - 17:15: Fleddy Melculy (Helldorado)!!!
pauze
17:50 - 18:40: Bizkit park(Helldorado)!!!
18:45 - 19:40 Pothamus (La Morgue) !
20:20 - 21:15: 1000Mods (La Morgue)
21:10 - 22:20: Epica (Prison)!!
pauzeke
22:40 - 23:40: Heideroosjes (Helldorado)!!!
23:45 - 00:45: Crippled Black Phoenix (La Morgue) !!
00:20 - 01:30: Satyricon (Swamp)





Zondag:

11:20 - 12:00: After all (Prison)
12:00 - 12:40: Millhaven (Swamp
12:40 - 13:20: Cobra the Impaler (Helldorado) !!!
13:10 - 13:55: Mordkaul (Swamp)
13:40 - 14:25: Soil (Prison)
14:35 - 15:20: Thorium (La morgue)
15:05 - 15:55: Conan (Helldorado)
15:50 - 16:40: Legion of the Damned (Swamp)
16:25 - 17:15: Jinjer (Prison)
pauze of aborted (Swamp)
17:50 - 18:50: Exodus (Prison)
pauze

*19:25 - 20:20: Orange Goblin (Helldorado)!!
/19:30 - 20:30: Korpiklaani (prison)!!!

20:30 - 21:30: Dark Tranquility (Swamp)
21:00 - 22:00: Baroness (Helldorado) !!!

22:00 - 23:00 Cyclone (La Morgue)
23:20 - 00:50: Architects (Prison)
!
00:20 - 01:30: Opeth (Swamp) !!!
00:25 - 01:30: Clutch (Helldorado) !!!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Jezus, Alcatraz 2024 is nog niet eens begonnen en we weten nu al dat Machine Head en Gojira tot de kanshebbers behoren, wat een fantastisch begin van het geruchtenseizoen.

Dat Devildriver eindelijk weer eens naar Europa komt vind ik overigens ook wel vet, staan al een tijdje op mijn lijstje
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Jezus, Alcatraz 2024 is nog niet eens begonnen en we weten nu al dat Machine Head en Gojira tot de kanshebbers behoren, wat een fantastisch begin van het geruchtenseizoen.

Dat Devildriver eindelijk weer eens naar Europa komt vind ik overigens ook wel vet, staan al een tijdje op mijn lijstje
Ja Devildriver heb ik ook wel weer zin in om die nog eens te zien. Dat was op Graspop in 2009 nog steeds de grootste circle pit waarin ik ooit gerend heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Wacken komt Machine Head, Gojira, Within temptation, .
Within lijkt me best te passen met de podcast, werkt overal.
Gojira, machine head, papa roach, Saxon als overige namen.
Nu al meer den genoeg namen voor 2025.

Opschrijven within temptation en saxon.
De derde headliner kan mss gojira zijn omdat ze er enkele jaren gelden al dichtbij waren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken