Ik maak er ook een hele week van:Morgen naar AC/DC in Hannover.
Dinsdag Korn op de Lokerse Feesten en dan naar Alcatraz
Hebben jullie nog grote clashes?
Ik vind vooral de kleine overlappingen van 5 à 10 minuten de hele dag door best 'irritant'. Voor de rest zowat dezelfde écht grote clashesHebben jullie nog grote clashes? Ik heb er voor mijn gevoel meer dan op andere festivals, helaas. Al is dat ook een gevolg van een nogal stacked line-up.
Dit zijn ze:
- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.
- Monkey3 / Paradise Lost: Ja, jeetje. Ook Paradise Lost bij hun laatste passage op Graspop laten schieten. Toen vanwege Zeal & Ardor, nu vanwege Monkey3. Ik vind Paradise Lost heel tof, maar Monkey3 in een intieme setting is als een ritueel. En zou ik voor vrijwel niks laten schieten. Ik kan daarna nog wel iets van de set van PL meepakken, maar weet niet of ik daar nog energie voor heb na eerst een uur The Ocean, direct gevolgd door een uur Monkey3.
- Columbarium - Finntroll: Dit is eigenlijk m'n enige clash op zaterdag. En het is een gedeeltelijke clash, dus ik zou ze in principe wel allebei kunnen zien. Maar goed, vanaf La Morgue naar Prison en dan daar een beetje fatsoenlijke plek en in de set komen, dan is er effectief nog een kwartiertje Finntroll over. Denk nu volledig Columbarium en wellicht een stukje Finntroll dus, maar kan ook dat ik daar last minute nog wat in wijzig.
- Jinjer - Unto Others: met ook nog een gedeeltelijke overlap met Legion of the Damned... Ben hier nog niet over uit hoe ik het precies ga invullen. Sowieso vooraan beginnen bij Legion of the Damned en dan gedurende die set bepalen of ik daar tot het einde blijf en waar ik daarna zin in heb. Weet het nu echt nog niet.
Dark Tranquility - Baroness: dit vind ik de meest pijnlijke van allemaal. DT was op de corona editie echt geweldig op Alcatraz. Een van mijn hoogtepunten van het weekend. Heb ze daarna ook niet meer gezien, dus best wel weer veel zin in. Baroness zag ik echter nog nooit en heeft me tijdens het inluisteren helemaal ingepakt. Ik wil die show eigenlijk wel volledig meemaken. Dus ik begin wel bij DT en tenzij daar echt iets ontzettend magisch gebeurt in de Swamp, loop ik na een minuut of 20 toch naar Helldorado voor Baroness.
En dan zijn er nog wel een aantal clashes, maar waarbij het verschil in voorkeur bij mij groter is dan bij bovenstaande voorbeelde, Zoals Green Lung ipv Exodus. En Epica ipv Red Fang.
Ja ik snap ook niet waarom ze daar voor kiezen. Heel onhandig tijdschema is het, waar je regelmatig niet de volledige set van een band kan zien vanwege de korte overlapping met de band ervoor of erna.Ik vind vooral de kleine overlappingen van 5 à 10 minuten de hele dag door best 'irritant'. Voor de rest zowat dezelfde écht grote clashes
Ohja, die vergat ik nog te noemen. Wel vrij duidelijke voorkeur voor FA, maar had Rituals ook wel graag willen zien. Op Samhain dan maar.- Rituals Of The Dead Hand vs Fleshgold Apocalypse
Ohja, die vergat ik nog te noemen. Wel vrij duidelijke voorkeur voor FA, maar had Rituals ook wel graag willen zien. Op Samhain dan maar.
Ik quote je zo even in het Hardrock & Metal chat topic.Ik vergat even het bestaan van Samhain. Mijn mond viel even open, wat een line-up!! Ben je bekend met het festival daar?Hoe gaat het eraan toe daar?
Bijna idem.Hebben jullie nog grote clashes? Ik heb er voor mijn gevoel meer dan op andere festivals, helaas. Al is dat ook een gevolg van een nogal stacked line-up.
Dit zijn ze:
- Hippotraktor / Septicflesh: Hippo wint het vanwege mijn sympathie voor die gasten en hun steengoede nieuwe plaat. Maar balen dat ik na GMM '23 alweer met pijn in het hart Septicflesh ga laten schieten.
- Monkey3 / Paradise Lost: Ja, jeetje. Ook Paradise Lost bij hun laatste passage op Graspop laten schieten. Toen vanwege Zeal & Ardor, nu vanwege Monkey3. Ik vind Paradise Lost heel tof, maar Monkey3 in een intieme setting is als een ritueel. En zou ik voor vrijwel niks laten schieten. Ik kan daarna nog wel iets van de set van PL meepakken, maar weet niet of ik daar nog energie voor heb na eerst een uur The Ocean, direct gevolgd door een uur Monkey3.
- Columbarium - Finntroll: Dit is eigenlijk m'n enige clash op zaterdag. En het is een gedeeltelijke clash, dus ik zou ze in principe wel allebei kunnen zien. Maar goed, vanaf La Morgue naar Prison en dan daar een beetje fatsoenlijke plek en in de set komen, dan is er effectief nog een kwartiertje Finntroll over. Denk nu volledig Columbarium en wellicht een stukje Finntroll dus, maar kan ook dat ik daar last minute nog wat in wijzig.
- Jinjer - Unto Others: met ook nog een gedeeltelijke overlap met Legion of the Damned... Ben hier nog niet over uit hoe ik het precies ga invullen. Sowieso vooraan beginnen bij Legion of the Damned en dan gedurende die set bepalen of ik daar tot het einde blijf en waar ik daarna zin in heb. Weet het nu echt nog niet.
Dark Tranquility - Baroness: dit vind ik de meest pijnlijke van allemaal. DT was op de corona editie echt geweldig op Alcatraz. Een van mijn hoogtepunten van het weekend. Heb ze daarna ook niet meer gezien, dus best wel weer veel zin in. Baroness zag ik echter nog nooit en heeft me tijdens het inluisteren helemaal ingepakt. Ik wil die show eigenlijk wel volledig meemaken. Dus ik begin wel bij DT en tenzij daar echt iets ontzettend magisch gebeurt in de Swamp, loop ik na een minuut of 20 toch naar Helldorado voor Baroness.
En dan zijn er nog wel een aantal clashes, maar waarbij het verschil in voorkeur bij mij groter is dan bij bovenstaande voorbeelde, Zoals Green Lung ipv Exodus. En Epica ipv Red Fang.
Heel cool! Daarmee lijkt Gojira me sowieso een zekerheidje voor een Belgisch festival volgend jaar! Alcatraz zou ik echt fantastisch vinden, maar met opnieuw Graspop kan ik ook wel leven.Rockstadt Extreme Fest 2024 is nog bezig tot morgen en heeft een redelijke overlap met de Alcatraz lineup van dit jaar aangevuld met Kreator & Dimmu.
Zij hebben vandaag de eerste 10 namen aangekondigd voor 2025 (30 juli - 3 Aug)
Gojira, Static X, Wind Rose, Obituary, Dying Fetus, Fit For A King, Devildriver, The Kovenant, Bane and Oranssi Pazuzu
Gojira op Alcatraz 25
Ja Devildriver heb ik ook wel weer zin in om die nog eens te zien. Dat was op Graspop in 2009 nog steeds de grootste circle pit waarin ik ooit gerend heb.Jezus, Alcatraz 2024 is nog niet eens begonnen en we weten nu al dat Machine Head en Gojira tot de kanshebbers behoren, wat een fantastisch begin van het geruchtenseizoen.
Dat Devildriver eindelijk weer eens naar Europa komt vind ik overigens ook wel vet, staan al een tijdje op mijn lijstje