Albums van 2022

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Big Thief van vorige week was zoals hier al veel gezegd geweldig. Ook Frank Turner beviel me heel goed. Terug naar het vertrouwde punk singer songwriter sound. Spoon en Eddie Vedder waren meer dan prima. Alt-j viel mij persoonlijk dan weer tegen. Voor de rest nog geen tijd genomen. Dat terwijl er alweer heel veel klaar staat vandaag.

Om te beginnen de volledige Beach House, waarvan iig de eerste 3 kwart al steengoed is. Ook benieuwd naar White Lies, EP Khruangbin ft Leon Bridgers, Metronomy, Hurray for the Riff Raff (al zou @Martijn daar wel op terug komen ;) ) en Redstacks. Ik heb helaas andere afspraken morgen anders was ik naar de release show gegaan.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Verwacht veel van Hurray For The Riff Raff, en ben benieuwd naar Beach House. Op een of andere manier is die muziek nog geland, maar geef het nog eens een poging. Daarnaast stiekem ook wel benieuwd wat album van Oliver Tree doet.
Als er nog tijd is dan check ik ook nog even de nieuwe Shovels & Rope, White Lies, Goodbye June, Trupa Trupa en Sarah Shook
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het laatste chapter van Once Twice Melody is weer geweldig. Wederom een aantal nummers met verrassende sounds en allemaal zijn ze 100% raak. En dan Modern Love Stories, wat een afsluiter!

Ik durf nu wel te zeggen dat dit mijn album van het jaar is en waarschijnlijk het beste album dat ze tot nu toe gemaakt hebben (en dat zegt veel)
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Once Twice Melody leek vanaf Chapter 1 al mijn album van 2022 te worden. Vond de eerste 2 Chapters het beste, maar wat een plaat is dit. Superstar, Over and Over of Masquerade live horen wordt echt pure euforie.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Het jaar is nog geen 2 maanden oud en we hebben al een aantal parels gehad hoor. Once Twice Melody is echt een prachtig album. Enorm veel zin om ze 7 juni in Keulen te zien en een paar dagen later hopelijk aan het water (zal wel TWO worden) op BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en Timmetje

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Keulen ben ik ook!
En inderdaad, nummers als Superstar, Masquerade, Over and Over maar ook zeker Pink Funeral, Only You Know en Modern Love Stories zouden live echt niet normaal zijn. Nu dus maar hopen dat ze al deze nummers ook echt gaan spelen deze tour.

Beach House heeft trouwens altijd een online "setlist creator" per show, waar je kan stemmen op 3 nummers die je graag live zou willen horen!
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Keulen ben ik ook!
En inderdaad, nummers als Superstar, Masquerade, Over and Over maar ook zeker Pink Funeral, Only You Know en Modern Love Stories zouden live echt niet normaal zijn. Nu dus maar hopen dat ze al deze nummers ook echt gaan spelen deze tour.

Beach House heeft trouwens altijd een online "setlist creator" per show, waar je kan stemmen op 3 nummers die je graag live zou willen horen!
Haha thanks. Ik heb afgelopen weken denk ik al 10x een lijstje via die setlist ingeleverd. :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Hahaha ja same, kan het niet laten om die dingen te spammen :p
Voor welke show?
De Roma in Antwerpen. Was liever in Keulen gegaan, maar geen auto en het OV gaat denk ik een lastige opgave worden.
Welke nummers van andere platen hoop je te horen?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Het jaar is nog geen 2 maanden oud en we hebben al een aantal parels gehad hoor. Once Twice Melody is echt een prachtig album. Enorm veel zin om ze 7 juni in Keulen te zien en een paar dagen later hopelijk aan het water (zal wel TWO worden) op BKS.
Inderdaad veel zin om dit op BKS te horen! Net als Big Thief!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik ben ook bij de Roma!

Ook met het OV inderdaad, dat is naar Antwerpen nog wel te doen.
Keulen doe ik er nog bij met een vriend in Duitsland (flixbus + overnachting denk ik, dat regel ik tegen die tijd nog maar dat is me voor een ander concert daar vorig jaar ook gelukt). Maar Antwerpen ga ik voorlopig alleen dus ik sta zeker open om andere fans te ontmoeten!

Welke nummers van andere platen hoop je te horen?
Ik heb eindeloos veel favorieten om op te stemmen, maar ik kijk nog even naar de setlists om te zien welke er realistisch zijn ;)
Echte droom-rarity zou denk ik On The Sea of Astronaut zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Ik ben ook bij de Roma!

Ook met het OV inderdaad, dat is naar Antwerpen nog wel te doen.
Keulen doe ik er nog bij met een vriend in Duitsland (flixbus + overnachting denk ik, dat regel ik tegen die tijd nog maar dat is me voor een ander concert daar vorig jaar ook gelukt). Maar Antwerpen ga ik voorlopig alleen dus ik sta zeker open om andere fans te ontmoeten!


Ik heb eindeloos veel favorieten om op te stemmen, maar ik kijk nog even naar de setlists om te zien welke er realistisch zijn ;)
Echte droom-rarity zou denk ik On The Sea of Astronaut zijn.
En ik na wat verhalen en geruchten maar bang zijn voor slecht publiek, maar met jouw en @Timmetje z'n aanwezigheid hoef ik me daar dus al geen zorgen over te maken!
Eigenlijk ironisch dat in een overvol jaar waarin ik meerdere concerten doe die 100+ euro zijn (Clapton, Rammstein, RHCP in Parijs, Tool 2x) Beach House één van degene is waar ik het meest naar uitkijk, voor 30 euro.
Ik weet niet of ik de setlists van de tour van tevoren ga kijken of dat ik verrast wil worden, maar belooft prachtig te worden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Keulen is echt prima te doen met OV, hoor. Goed metronetwerk en met de trein ben je er in principe zo. Een hotel is trouwens ook vaak redelijk goedkoop. Ben zelf wel nooit in Carlswerk Victoria geweest, dat een splinternieuwe zaal.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Ik ben ook bij de Roma!

Ook met het OV inderdaad, dat is naar Antwerpen nog wel te doen.
Keulen doe ik er nog bij met een vriend in Duitsland (flixbus + overnachting denk ik, dat regel ik tegen die tijd nog maar dat is me voor een ander concert daar vorig jaar ook gelukt). Maar Antwerpen ga ik voorlopig alleen dus ik sta zeker open om andere fans te ontmoeten!


Ik heb eindeloos veel favorieten om op te stemmen, maar ik kijk nog even naar de setlists om te zien welke er realistisch zijn ;)
Echte droom-rarity zou denk ik On The Sea of Astronaut zijn.
Uhh gister tour debuut, en raad eens? Laatste nummer: On The Sea! https://www.setlist.fm/setlist/beach-house/2022/stage-ae-pittsburgh-pa-53886fc9.html
 
  • Confetti
Waarderingen: Bato_V

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.462
1.608
Ze mogen wel eens leren Last Ride van de vorige plaat live te spelen, zou dat nummer toch graag eens willen horen.

Once Twice Melody gaat voor mij met het vierde deel deels als een nachtkaars uit. De nieuwe Hurray For The Riff Raff heeft geen iconisch nummer als Palante, maar buiten dat erg goed en hoop dat ze hiermee definitief weet door te breken. Voor de post-punk adepten is de plaat van Trupa Trupa een aanrader.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Eerste recensies van de nieuwe Stromae zijn redelijk laaiend. Roll on friday.

Ondertussen zit ik erg te genieten van het debuut van King Hanna. Mega sfeervolle plaat dat het midden houdt tussen Low en PJ Harvey.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Eerste recensies van de nieuwe Stromae zijn redelijk laaiend. Roll on friday.

Ondertussen zit ik erg te genieten van het debuut van King Hanna. Mega sfeervolle plaat dat het midden houdt tussen Low en PJ Harvey.
Ja prachtig album! In de VK werd ook vergelijk gemaakt met triphop als Portishead. Mooi, die lome, trage sound.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken