Albums van 2022

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zeker een sterk album. Pareltje. Op de eerste luisterbeurt sterker dan het debuut, maar dat kan ook komen omdat ik de singles Chaos Space Marine en Concorde erg lekker vond van te voren.

Ik vind Mitski een beetje vlak helaas.
Mitski vond ik een beetje saai. Alles netjes binnen de lijntjes. Vraag me af hoe het live gaat klinken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik ben een sucker voor die sound van Black Country, New Road, dus ook deze plaat bevalt me weer erg goed. De nieuwe van Cate Le Bon past ook in mijn straatje.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Naast de goede BCNR, kon mij de nieuwe Korn ook goed bevallen. Maar de vetste vind ik toch denk ik yeule. Aparte stijl. Beetje Aurora met meer elektro en meer noise. Eerste en laatste nummer van het album trouwens overslaan (laatste is 4u44min, haha). Rolo Tomassi vond ik soms heel sterk en andere nummers (met het echte screamen als je dat zo noemt) weer minder. Amber Mark is niet mijn ding. Cate Le Bon en Los Bitchos vond ik prima, maar niet veel meer dan dat.
Na vorige week Anais Mitchell valt deze week Erin Rae - Lighten Up ook goed in de smaak.
Deze vond ik nog mooier dan die van Anaïs Mitchell!!!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe Alt-J valt me prima mee. Was beetje afgehaakt na hun fijne eerste album, maar dit klinkt weer helemaal goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Singles van Eddie Vedder waren het beste, maar er zitten nog best wat aardige nummers tussen. Al met al wel een goed album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Big Thief dus. Na BCNR vorige week weer een meesterwerkje in het nog prille 2022. Zo'n lang album en toch geen grammetje vet.

Alt-J staat nu op en eigenlijk ook echt niet verkeerd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wat veel albums vandaag om te luisteren zeg. Komen die OS toch op een slecht moment ;).

Maar Frank Turner, Big Thief, Alt-J, Spoon, Eddie Vedder, Zeal and Ardor, KG&TWL, Foxes, er ligt genoeg moois klaar.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Big Thief dus. Na BCNR vorige week weer een meesterwerkje in het nog prille 2022. Zo'n lang album en toch geen grammetje vet.

Alt-J staat nu op en eigenlijk ook echt niet verkeerd.

Heerlijk, nog maar extra uitkijken naar de BKS zaterdag!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Alt-j kan voor mij nog lang niet tippen aan An Awesome Wave, maar inderdaad oke
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Beste nummer van het nieuwe album van Big Thief? Voor mij Little Things..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
@eloelo en @mattman toevallig twee nummers die al eerder uit waren, toen nog niet echt opgepikt of valt ie nu nog beter in het geheel?
Ik heb die losse nummertjes niet echt zwaar beluisterd (op de eerste twee na zelfs niet gehoord), dus ik hoor dat nummer als eerste eigenlijk. Maar geloof me als ik zeg dat elk nummer op zijn minst goed is. Staan echt veel parels tussen en verassend uiteenlopend qua sfeer enzo. Vind het album in ieder geval een heel goede flow hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken