Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Maar wel signaal dat ze er volgende week weer aan starten.

Lees:
“Hoog op jullie wishlist en volgend jaar op Werchter: Muse!”

En de boomers op Facebook: “eindelijk” en “dat is pas rock” en “waar blijft foo fighters?”
Ja waar blijven die eigenlijk ! :-)

Smashing Pumpkins geeft nog steeds messcherpe optredens.
Het is idd de vraag of ze genoegen nemen met een Barn headlinen of als 2e naam op de main.
Barn zou geweldig zijn!
Ik lees meerdere keren dat Smashing pumpkins alleen maar als headliner wil komen, maar zelfs tijdens hun hoogtijdagen begin jaren 90 waren ze geen headliner op Pinkpop, in 1994 was Bjork de headliner als ik mij niet vergis en in 1998 The Verve
Ik denk dat ze best als sub of lager willen spelen op Rock Werchter

Laatst bewerkt:
Wat is er eigenlijk met The Strokes gebeurd? Is dat niet meer een van de headliner mogelijkheden? Word best weinig genoemd.

• Pray
Waarderingen: koolket
Wat is er eigenlijk met The Strokes gebeurd? Is dat niet meer een van de headliner mogelijkheden? Word best weinig genoemd.
ticketverkoop voor the strokes in 2020 heeft dat volgens mij bewezen. denk niet dat werchter ze nog wil als headliner booken omdat ze te weinig volk brengen en denk dat the strokes niet voor minder wil komen.

Ik lees meerdere keren dat Smashing pumpkins alleen maar als headliner wil komen, maar zelfs tijdens hun hoogtijdagen begin jaren 90 waren ze geen headliner op Pinkpop, in 1994 was Bjork de headliner als ik mij niet vergis en in 1998 The Verve
Ik denk dat ze best als sub of lager willen spelen op Rock Werchter
Inderdaad. '97 nog met The Prodigy na hun als afsluiter. Ik zou ze heel graag weer eens op Werchter zien. Geef ze een mooie spot op de main of nog liever in The Barn. Natuurlijk is het even geleden, maar hun eerste vier albums zijn gewoon echt van een niveau waar menig band een punt aan kan zuigen (en ja, dan reken ik zelfs hun b-sides album mee). Ook live gewoon nog te gek. Al is het alleen al voor drum god Jimmy Chamberlin

Maar wel signaal dat ze er volgende week weer aan starten.

Lees:
“Hoog op jullie wishlist en volgend jaar op Werchter: Muse!”

En de boomers op Facebook: “eindelijk” en “dat is pas rock” en “waar blijft foo fighters?”
Muse en rock… goh, ben ik nu de énige boomer die niet wild gaat op dit stadionevenement? Altijd groots, bombastisch maar not my cup 🫖.

• Thinking
  • Winning
Waarderingen: musicislife en PK82
LiL blijft bizar.

Heel snel willen groeien met mooie namen, maar nog geen vast publiek.

2024: pumpkins, Editors en The National. Heel mooie namen (sub main op RW) maar zelfs met de massa gratis tickets verre van uitverkocht.

2025: geen editie

2026: 3 afzonderlijke “thema-dagen” met top-namen. Geen idee of het uiteindelijk uitverkocht was, maar zeker ook geen stormloop op de tickets.

2027: kunnen ze opnieuw zo’n straffe namen neerzetten of moeten ze terug een jaar overslaan?

Wat LiL mist tov vele andere festivals, is de trouwe fanbasis, mensen die nog al aan het wachten zijn om hun tickets te kopen. Mensen die er jaarlijks een vaste uitstap van maken en niet meteen kijken naar de line-up.

Cactus heeft zo’n publiek (wat soms storend is), Lokerse ook, en ook bij RW of PkP zitten heel wat mensen klaar om hun jaarlijkse combi of zaterdag of zondag tticket te bestellen zonder te kijken naar de namen.

Dat is natuurlijk iets wat je moet op opbouwen doorheen de jaren.
Klopt, LIL was dit jaar geen 1 van de 3 uitverkocht. Topnamen op de affiche maar ook namen die zoveel x de laatste jaren in België en Nederland zijn geweest.
Geen brede fanbase, ook de timing vind ik ongelukkig. Ik zou 1 maand naar voor gaan durven gaan.
Benieuwd ook naar hun programmatie.
Hun catering is wel 100x beter en gevarieerder dan op RW.

• Leuk
Waarderingen: NooT
Smashing Pumpkins geeft nog steeds messcherpe optredens.
Het is idd de vraag of ze genoegen nemen met een Barn headlinen of als 2e naam op de main.
Barn zou geweldig zijn!
Dat is waar, maar ook in hun hoogdagen kregen ze met moeite Vorst uitverkocht.

ergens rond 1997 smashing pumpkins gezien in flanders expo in Gent, dat was wel vol denk ik; toen hadden we nog een grote zaal in Gent (met slechte geluidskwaliteit maar bon)...

• Leuk
Waarderingen: phil
ergens rond 1997 smashing pumpkins gezien in flanders expo in Gent, dat was wel vol denk ik; toen hadden we nog een grote zaal in Gent (met slechte geluidskwaliteit maar bon)...
Vorst 2008 niet uitverkocht na reünie. Wel topconcert met Billy die een visgraatkostuum aanhad.

Ja Pixies staat hier ook om de maand in de 013 voor mijn gevoel.
Maar de Barn , die peilde uit.

Smashing pumpkins zou uit de Barn scheuren. Maar headlinen op de main; nee
(Al schat ik ze zeker niet kleiner in fan Lenny Kravitz....)

Users who are viewing this thread