Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Smashing Pumpkins is toch gewoon een headliner op main? Evanescence als sub daarvoor en dan heb je toch een prima dagafsluiting?
Smashing Pumpkins als headliner op NovaRock. Ik heb daar toch m'n bedenkingen bij. Laat ik het zo zeggen. Kan me dat bij RW niet meer voorstellen. Zou bv wel een prima headliner zijn voor Cactus.

• Leuk
Waarderingen: phil
Smashing Pumpkins is toch gewoon een headliner op main? Evanescence als sub daarvoor en dan heb je toch een prima dagafsluiting?
Ik mag hopen dat SP max sub is en Evanescence zelfs maar 3e laatste… Maar ik zie bv een dagje Parklife met BMTH - Blink182 - Evanescence eerder gebeuren dan dat ze op Werchter zelf staan. Pumpkins dus graag als Barnhead voor mij 🤭

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Smashing Pumpkins geeft nog steeds messcherpe optredens.
Het is idd de vraag of ze genoegen nemen met een Barn headlinen of als 2e naam op de main.
Barn zou geweldig zijn!

• Leuk
Waarderingen: phil en napril69
Anno 2026 zijn die ook op pakweg Pinkpop geen headliner meer hoor. Perfect voor de middelgrote festivals a la Lokerse maar zelfs daar verkopen ze dus niet uit. Schat ze ongeveer even groot als Pixies in.
Pinkpop is wellicht ander verhaal die zichzelf in de vingers snijden om een headlinefestival te zijn. Maar Pumkins is toch een heerlijk headliner te hebben juist op werchter, waarbij aantal namen eronder als Turnstille, Interpol en Beck hebt staan. Lijkt mij heel wenselijk.

Of het andere festival wel of niet uitverkoopt, zegt niet zoveel.

• Leuk
Waarderingen: napril69
Vond ze geweldig op LiL in de regen.

hL, sub of Barn. Blijft mij gelijk, zolang ze er maar staan.

Net als FNM trouwens
Ja, dat was echt een top optreden.

Het verbaasd me ook hoe ondergewaardeerd ze (weer) zijn.
1 van de belangrijkste bands bij de vernieuwing van de rock muziek in de 90s en live nog steeds heel sterk.

Barn head zou fantastisch zijn en ik vind ze zeker headline-waardig.
Maar als ze niet genoeg kaarten zouden verkopen, zal dat niet gebeuren.

Ik steek een kaarsje voor ze aan als Barn afsluiter 🙏

Users who are viewing this thread