Festileaks Draft XXII - through the decades - PRESENTATIES

BREAKPOINT FEST: THROUGH THE DECADES​

Na heel wat schuiven, namen schrappen, nieuwe namen zoeken en waarschijnlijk veel te veel tijd steken in de juiste decade voor iedere band, is het eindelijk tijd om Breakpoint Fest volledig uit de doeken te doen.

Het concept is simpel, maar de uitwerking iets minder:

Een driedaags festival dat de geschiedenis van alternatieve muziek doorloopt, van de jaren 60 tot vandaag.
Geen puur metalfestival, geen classic-rockfestival en ook geen nostalgiefestival. Breakpoint probeert juist de verschillende scenes, genres en generaties naast elkaar te zetten.

Van King Crimson en Black Sabbath, over Roxy Music, Pet Shop Boys en Massive Attack, tot Turnstile, King Gizzard en Fontaines D.C.

met als Nieuwe namen

A Certain Ratio - BadBadNotGood - Big Special - Black Hill & Silent Island - Black Mountain - CAN - David Sylvian
Dexys Midnight Runners - Doves - Dry Cleaning - Fabiana Palladino - Frank Zappa & The Mothers of Invention - Lamb
Nourished By Time - Neu! - Oh Hiroshima - Pylon - Russian Circles - Sparks - The Brian Jonestown Massacre
The Cooper Temple Clause - The Horrors - The Jesus and Mary Chain - The Rapture - The Raveonettes - The Replacements
The Stranglers - The Twilight Sad - The Album Leaf - Tuxedomoon - X - 65daysofstatic

2030 (15).jpg

Rand Activiteiten:
En dan het gedeelte waar ik misschien nog het meeste plezier aan heb gehad.
Breakpoint stopt namelijk niet wanneer de bands spelen.
Er komt een volledig offstage-programma, met vier aparte locaties:

WILLY LIVE STUDIO
Podcasts Ā· interviews Ā· debates Ā· Artist Ɨ Artist

BREAKPOINT ARCHIVE
Album covers Ā· vinyl Ā· lost albums Ā· music history

BREAKPOINT CINEMA
Documentaries Ā· concert films Ā· midnight cult screenings

BREAKPOINT ART
Photography Ā· album artwork Ā· exhibitions Ā· live art

Ontdek dit en de volledige lineup in onze clashfinder: https://clashfinder.com/s/breakpointfest2026decades

2030 (14).jpg

Krijg je nu al geen genoeg van Breakpoint fest? Beluister dan zeker onze officiƫle playlist:

Tickets zijn vanaf NU verkrijgbaar bij @Oasiss

See you at the Breakpoint

Laatst bewerkt:

Na heel wat schuiven, namen schrappen, nieuwe namen zoeken en waarschijnlijk veel te veel tijd steken in de juiste decade voor iedere band, is het eindelijk tijd om Breakpoint Fest volledig uit de doeken te doen.

Geen puur metalfestival, geen classic-rockfestival en ook geen nostalgiefestival. Breakpoint probeert juist de verschillende scenes, genres en generaties naast elkaar te zetten.

Van King Crimson en Black Sabbath, over Roxy Music, Pet Shop Boys en Massive Attack, tot Turnstile, King Gizzard en Fontaines D.C.

Bekijk bijlage 22959

met als Nieuwe namen

A Certain Ratio - BadBadNotGood - Big Special - Black Hill & Silent Island - Black Mountain - CAN - David Sylvian
Dexys Midnight Runners - Doves - Dry Cleaning - Fabiana Palladino - Frank Zappa & The Mothers of Invention - Lamb
Nourished By Time - Neu! - Oh Hiroshima - Pylon - Russian Circles - Sparks - The Brian Jonestown Massacre
The Cooper Temple Clause - The Horrors - The Jesus and Mary Chain - The Rapture - The Raveonettes - The Replacements
The Stranglers - The Twilight Sad - The Album Leaf - Tuxedomoon - X - 65daysofstatic

Rand Activiteiten:

WILLY LIVE STUDIO

BREAKPOINT ARCHIVE

BREAKPOINT CINEMA

BREAKPOINT ART

Ontdek dit en de volledige lineup in onze clashfinder: https://clashfinder.com/s/breakpointfest2026decades

Bekijk bijlage 22960

Krijg je nu al geen genoeg van Breakpoint fest? Beluister dan zeker onze officiƫle playlist:

Wel korte sets hoor, slechts 55 minuten voor King Gizzard voelt bijna crimineel 😭 en idem dito voor King Crimson eigenlijk haha

Tof festival alsnog, dat wel!

Bekijk bijlage 22959

met als Nieuwe namen

Rand Activiteiten:

WILLY LIVE STUDIO

BREAKPOINT ARCHIVE

BREAKPOINT CINEMA

BREAKPOINT ART

Bekijk bijlage 22960

Black Sabbath in de 10's? Hun debuutalbum kwam 13 februari 1970 uit

TIMEWAVE: THROUGH THE DECADES (sorry @BlackwaterPark maar ik had geen zin om de poster weer aan te passen na jouw aankondiging met dezelfde slogan).

Vooral voor de oudere decennia een trip down memory lane. Van de muziek op cassettebandjes in de jaren 80 bij mijn ouders in de auto via mijn eerst gekochte cd's naar de nieuwe muziek in het digitale tijdperk.
Geprobeerd een gebalanceerde line-up neer te zetten met voor ieder wat wils (behalve wanneer je van Duitse Schlager, het levenslied en Eurodance houdt).

Nieuwe toevoegingen aan de reeds gekozen exclusieve namen:
60's: Canned Heat - Donovan - Shangri-Las - The Cats
70's: Elvis Costello - The Damned - Gang of Four
80's: The Stone Roses - The Sound - The Mission
90's: The Afghan Whigs - Supergrass - Sneaker Pimps - Spiritualized - Osdorp Posse
00's: Dredg - Peaches - The Rapture - Cut Copy
10's: SOHN - Ibibio Sound Machine - Sleaford Mods - PUP - Porridge Radio - The Orielles
20's: Chalk - BIG SPECIAL - PVA - Horsegirl - Mandy, Indiana - Prima Queen

Dit heeft geresulteerd in onderstaande poster.

Time Wave festival.jpg

Bepaal je loopschema

Tickets binnenkort verkrijgbaar bij @Oasiss

TIMEWAVE: THROUGH THE DECADES (sorry @BlackwaterPark maar ik had geen zin om de poster weer aan te passen na jouw aankondiging met dezelfde slogan).

Vooral voor de oudere decennia een trip down memory lane. Van de muziek op cassettebandjes in de jaren 80 bij mijn ouders in de auto via mijn eerst gekochte cd's naar de nieuwe muziek in het digitale tijdperk.
Geprobeerd een gebalanceerde line-up neer te zetten met voor ieder wat wils (behalve wanneer je van Duitse Schlager, het levenslied en Eurodance houdt).

Nieuwe toevoegingen aan de reeds gekozen exclusieve namen:
60's: Canned Heat - Donovan - Shangri-Las - The Cats
70's: Elvis Costello - The Damned - Gang of Four
80's: The Stone Roses - The Sound - The Mission
90's: The Afghan Whigs - Supergrass - Sneaker Pimps - Spiritualized - Osdorp Posse
00's: Dredg - Peaches - The Rapture - Cut Copy
10's: SOHN - Ibibio Sound Machine - Sleaford Mods - PUP - Porridge Radio - The Orielles
20's: Chalk - BIG SPECIAL - PVA - Horsegirl - Mandy, Indiana - Prima Queen

Dit heeft geresulteerd in onderstaande poster.

Bekijk bijlage 22982

Bepaal je loopschema

Tickets binnenkort verkrijgbaar bij @Oasiss
Maar goed dat ik geen patent heb op de slogan šŸ˜…

IMG-20260930-WA0007.jpg

(Met dank aan mijn vriendin, die mijn Canvaprutsel heeft uitgewerkt in Illustrator)

Ik wilde bij deze draft heel graag drie headliners strikken die helaas om verschillende redenen niet (meer) optreden en ben dolblij dat het is gelukt. Zowel Bush, Bowie als Ocean zijn zo ongrijpbaar en vernieuwend en dat is precies waar ik het festival omheen wilde bouwen: een canon van artiesten boeken die, hoewel de genres enorm uiteenlopen, toch een soort van muzikaal universum vormen omdat de onderlinge muzikale invloeden tastbaar zijn.

De podia zijn onderverdeeld in 1x 50's, 1x 60's, 1x 70's, 2x 80's, 2x 90's, 1x 00's, 2x 10's en 2x 20's. Het liefst zou ik elk genre vertegenwoordigd zien, maar dat is praktisch onmogelijk. Daarom heb ik 5 grote lijnen aangehouden, verspreid over de decennia tussen 1950 en nu: (Art)pop, post-punk/gothic/new wave, indie/(art)rock, elektronisch/club en jazz/soul/r&b. Voor ieder wat wils in deze hoeken, denk ik, omdat ik de podia deels gecentreerd in de verschillende genres heb ingericht.

Maar het wordt ook een beetje een ontdekkingsreis, hoop ik, waarbij er voor de gelegenheid ook behoorlijk wat artiesten gezien kunnen worden die al lang zijn gaan hemelen. En er mag ook gedanst worden. De organisatie tipt in die trant alvast de rare, maar erg catchy witchhouse van SALEM (past mooi bij het gothic-thema) of de knotsgekke genrebendende chaos van „ØU$UK€ Ā„UK1MAT$U. En voor een hele dag stevig doordansen kun je natuurlijk ook nog terecht bij @BeWario's 00's Ed Banger stage.

Kaartjes zijn nu te koop bij @Oasiss, die ook zo aardig was de clashfinder voor me in te vullen (hoewel het feit dat Bowie maar liefst 2,5 uur optreedt wat dat betreft misschien al een behoorlijke giveaway was).

Clashfinder: https://clashfinder.com/s/draftangie/

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 22987
(Met dank aan mijn vriendin, die mijn Canvaprutsel heeft uitgewerkt in Illustrator)

Ik wilde bij deze draft heel graag drie headliners strikken die helaas om verschillende redenen niet (meer) optreden en ben dolblij dat het is gelukt. Zowel Bush, Bowie als Ocean zijn zo ongrijpbaar en vernieuwend en dat is precies waar ik het festival omheen wilde bouwen: een canon van artiesten boeken die, hoewel de genres enorm uiteenlopen, toch een soort van muzikaal universum vormen omdat de onderlinge muzikale invloeden tastbaar zijn.

Het liefst zou ik elk genre vertegenwoordigd zien, maar dat is praktisch onmogelijk. Daarom heb ik 5 grote lijnen aangehouden, verspreid over de decennia tussen 1950 en nu: (Art)pop, post-punk/gothic/new wave, indie/(art)rock, elektronisch/club en jazz/soul/r&b. Voor ieder wat wils in deze hoeken, denk ik, omdat ik de podia deels gecentreerd in de verschillende genres heb ingericht. Maar het wordt ook een beetje een ontdekkingsreis, hoop ik, waarbij er voor de gelegenheid ook behoorlijk wat artiesten gezien kunnen worden die al lang zijn gaan hemelen. En er mag ook gedanst worden. De organisatie tipt in die trant alvast de rare, maar erg catchy witchhouse van SALEM (past mooi bij het gothic-thema) of de knotsgekke genrebendende chaos van „ØU$UK€ Ā„UK1MAT$U. En voor een hele dag stevig doordansen kun je natuurlijk ook nog terecht bij @BeWario's 00's Ed Banger stage.

Kaartjes zijn nu te koop bij @Oasiss, die ook zo aardig was de clashfinder voor me in te vullen (hoewel het feit dat Bowie maar liefst 2,5 uur optreedt wat dat betreft misschien al een behoorlijke giveaway was).

Clashfinder: https://clashfinder.com/s/draftangie/
Ik vond 2,5 uur nog terughoudend..

Grey Black and White Modern Minimalist Indie Music Festival Poster.png

Concept
Een festival door de decennia heen. Het boeken begon bij het genre waardoor ik mijn passie voor muziek echt ontdekte: hip-hop.

Ik heb ervoor gekozen om artiesten te boeken die een bepaalde indruk achter hebben gelaten. Zo waren Kendrick Lamar en Mac Miller erg vormend voor mijn muzieksmaak. Maar ook een BROCKHAMPTON, waardoor ik weer een bredere muzieksmaak kreeg richting andere genres. Great Minds, een Nederlandse act waarvan ik mijn allereerste CD kocht (ja, vrij laat in de CD-levenscyclus), als opener van de main stage.

Voor het tweede podium lag de focus op iconische hip-hop samples (onder andere gesampled door de mainstage artiesten). De resterende podia is een mix van genres en artiesten die ik over de afgelopen jaren heb ontdekt.

De resterende twee dagen zijn een mix van nieuw talent en iconische acts in diverse genres: hip-hop, (indie)rock, soul, funk, pop en elektronische muziek. Hier lag de focus op artiesten die ik nog niet eerder had geboekt in de drafts. Ik ben dus ook weer gaan graven naar nieuwe muziek.

Dat sluit weer aan bij mijn thema: het ontdekken van nieuwe muziek en wat dit betekent voor je muzieksmaak. Soms heb je een bepaald album of bepaalde artiest nodig om als het ware een genre/soort muziek echt goed te begrijpen. Daardoor "klikken" albums of artiesten opeens, die je eerder misschien minder kon waarderen.

Programma
Met Kendrick Lamar als headliner, de mysterieuze soul van SAULT en iconen als Miles Davis en Thom Yorke start het weekend op vrijdag meteen op niveau. Tel daar de unieke boekingen van Burial en Brian Eno bij op en je hebt een compleet programma vol hip-hop, jazz, elektronische muziek en nog veel meer.

De zaterdag pakt uit met Prince, Talking Heads en New Order voor een avond vol funk, synthpop en post-punk. Daarnaast zorgen hoogtepunten Funkadelic, Nils Frahm en Bonobo ook voor een mix van diverse genres. Of het nou dansen of aandachtig luisteren wordt, de keuze is reuze.

Zondag sluit af met onder andere hiphop, soul en gitaarrock, geleid door Outkast en D’Angelo. Optredens van Queens of the Stone Age, Pulp, Run The Jewels, Big Red Machine en Mk.gee zorgen voor de perfecte afsluiting van het weekend.

Blokkenschema
Hierbij de clashfinder voor het festival.
​
​

Laatst bewerkt:
TRASHPOP

Met veel trots stellen we via onze organisatie de allerlaatste namen voor van ons festival. De laatste grote klepper is Manu Chao, de olijke polyglot uit Frankrijk is een waar icoon van de nillies (en nu nog steeds) met tal van songs die instant een glimlach op je gezicht zullen toveren. Verder kunnen ook Belle & Sebastian, Channel Zero, Chase & Status, Das Pop, De Jeugd Van Tegenwoordig, Enter Shikari, Kelis, Klaxons, La Roux, Millionaire, Mk.gee, NERO, Stick To Your Guns, The Bloody Beetroots, The Dillinger Escape Plan, The Rapture, The Roots en The Subs niet ontbreken. Een volledig overzicht van al onze namen vind je hieronder.
​
* Mk.gee wordt vervangen door Nia Archives

Black Yellow Modern Grunge Skateboard Presentation (2).png

​
    1. !!!​
    2. Anna Calvi​
    3. Belle & Sebastian​
    4. Boy Harsher​
    5. Calexico​
    6. Caribou​
    7. Carly Rae Jepsen​
    8. Channel Zero​
    9. Charles Bradley & His Extraordinaires​
    10. Charlotte AdigĆ©ry & Bolis Pupul​
    11. Chase & Status (live)​
    12. Chromatics​
    13. CSS​
    14. Das Pop​
    15. De Jeugd Van Tegenwoordig​
    16. Enter Shikari​
    17. Evil Invaders​
    18. Fcukers​
    19. Ghinzu​
    20. HEISA​
    21. Jane Remover​
    22. John Coffey​
    23. Julie Byrne​
    24. Just Mustard​
    25. Ice Nine Kills​
    26. Intergalactic Lovers​
    27. Kelis​
    28. Klaxons​
    29. Kylesa​
    30. La Roux​
    31. Le Tigre​
    32. LĆ©zard​
    33. Little Dragon​
    34. Mannequin Pussy​
    35. Manu Chao​
    36. Mark Lanegan Band​
    37. Marmozets​
    38. Meet Me @ The Altar​
    39. Millionaire​
    40. Mk.gee​
    41. NERO (live)​
    42. New Young Pony Club​
    43. Of Mice & Men​
    44. Rolo Tomassi​
    45. Santigold​
    46. Slow Crush​
    47. Spoil Engine​
    48. Supergrass​
    49. Stick To Your Guns​
    50. The Bloody Beetroots (live)​
    51. The Dare​
    52. The Dillinger Escape Plan​
    53. The Distillers​
    54. The Hickey Underworld​
    55. The Rapture​
    56. The Roots​
    57. The Subs​
    58. Thrice​
    59. Tramhaus​
    60. Twin Atlantic​
    [*]

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
TRASHPOP

Met veel trots stellen we via onze organisatie de allerlaatste namen voor van ons festival. De laatste grote klepper is Manu Chao, de olijke polyglot uit Frankrijk is een waar icoon van de nillies (en nu nog steeds) met tal van songs die instant een glimlach op je gezicht zullen toveren. Verder kunnen ook Belle & Sebastian, Channel Zero, Chase & Status, Das Pop, De Jeugd Van Tegenwoordig, Enter Shikari, Kelis, Klaxons, La Roux, Millionaire, Mk.gee, NERO, Stick To Your Guns, The Bloody Beetroots, The Dillinger Escape Plan, The Rapture, The Roots en The Subs niet ontbreken. Een volledig overzicht van al onze namen vind je hieronder.

Bekijk bijlage 22997
​
    1. !!!​
    2. Anna Calvi​
    3. Belle & Sebastian​
    4. Boy Harsher​
    5. Calexico​
    6. Caribou​
    7. Carly Rae Jepsen​
    8. Channel Zero​
    9. Charles Bradley & His Extraordinaires​
    10. Charlotte AdigĆ©ry & Bolis Pupul​
    11. Chase & Status (live)​
    12. Chromatics​
    13. CSS​
    14. Das Pop​
    15. De Jeugd Van Tegenwoordig​
    16. Enter Shikari​
    17. Evil Invaders​
    18. Fcukers​
    19. Ghinzu​
    20. HEISA​
    21. Jane Remover​
    22. John Coffey​
    23. Julie Byrne​
    24. Just Mustard​
    25. Ice Nine Kills​
    26. Intergalactic Lovers​
    27. Kelis​
    28. Klaxons​
    29. Kylesa​
    30. La Roux​
    31. Le Tigre​
    32. LĆ©zard​
    33. Little Dragon​
    34. Mannequin Pussy​
    35. Manu Chao​
    36. Mark Lanegan Band​
    37. Marmozets​
    38. Meet Me @ The Altar​
    39. Millionaire​
    40. Mk.gee​
    41. NERO (live)​
    42. New Young Pony Club​
    43. Of Mice & Men​
    44. Rolo Tomassi​
    45. Santigold​
    46. Slow Crush​
    47. Spoil Engine​
    48. Supergrass​
    49. Stick To Your Guns​
    50. The Bloody Beetroots (live)​
    51. The Dare​
    52. The Dillinger Escape Plan​
    53. The Distillers​
    54. The Hickey Underworld​
    55. The Rapture​
    56. The Roots​
    57. The Subs​
    58. Thrice​
    59. Tramhaus​
    60. Twin Atlantic​
    [*]
šŸ”„, alleen had @Dante mk.gee exclusief geloof ik!

De laatste nieuwe namen brengen ons naadloos ook bij de presentatie van Trashpop, een festival dat het beste van de nineties en nillies in een nieuw, gepimpt jasje wordt gestoken. De idee achter het concept van het festival ligt dan ook bij de affiches van weleer waar veel ervaren rotten nostalgisch op terug blikken. De posters waar nu met blinkende ogen wordt naar verwezen bij toogpraat en trots kan worden verteld: I was there...

Op Trashpop vind je dan ook alles van rock, metal, (new) rave, pop, indie, shoegaze en alles wat daar tussen past. Inspiratie haalde ik uit tal van affiches van de mid tot eind jaren nillies en ik hoop dat deze line-up dan ook vele mensen doet likkebaarden dat ze erbij zouden kunnen zijn moest het in het echte leven kunnen plaatsvinden. Inspiratie en podia werden gehaald uit Pukkelpop. Redders van de rockmuziek Arctic Monkeys zijn van de partij, de iconische Alive-show van Daft Punk, de reünie van Meg en Jack White alias The White Stripes zijn van de partij. Trent Reznor en Keith Flint zullen met Nine Inch Nails en The Prodigy dan weer bewijzen waarom zij één van dé vaandeldragers zijn/waren van de jaren negentig. Ontdek:)

CLASHFINDER

Black Yellow Modern Grunge Skateboard Presentation (4) (1).png

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: JK79, Oasiss en AngieH

Users who are viewing this thread