Als ik je die zaterdag niet tegenkom op de weide, dan is dat het teken dat je wellicht in het ziekenhuis ligt, kan bijna niet andersNatuurlijk zelf nog even de clashfinder openen, maar de tweede dag is de beste.
Als ik je die zaterdag niet tegenkom op de weide, dan is dat het teken dat je wellicht in het ziekenhuis ligt, kan bijna niet andersNatuurlijk zelf nog even de clashfinder openen, maar de tweede dag is de beste.
Geen puur metalfestival, geen classic-rockfestival en ook geen nostalgiefestival. Breakpoint probeert juist de verschillende scenes, genres en generaties naast elkaar te zetten.Een driedaags festival dat de geschiedenis van alternatieve muziek doorloopt, van de jaren 60 tot vandaag.
Wel korte sets hoor, slechts 55 minuten voor King Gizzard voelt bijna crimineelBREAKPOINT FEST: THROUGH THE DECADES
Na heel wat schuiven, namen schrappen, nieuwe namen zoeken en waarschijnlijk veel te veel tijd steken in de juiste decade voor iedere band, is het eindelijk tijd om Breakpoint Fest volledig uit de doeken te doen.
Het concept is simpel, maar de uitwerking iets minder:
Geen puur metalfestival, geen classic-rockfestival en ook geen nostalgiefestival. Breakpoint probeert juist de verschillende scenes, genres en generaties naast elkaar te zetten.
Van King Crimson en Black Sabbath, over Roxy Music, Pet Shop Boys en Massive Attack, tot Turnstile, King Gizzard en Fontaines D.C.
Bekijk bijlage 22959
met als Nieuwe namen
A Certain Ratio - BadBadNotGood - Big Special - Black Hill & Silent Island - Black Mountain - CAN - David Sylvian
Dexys Midnight Runners - Doves - Dry Cleaning - Fabiana Palladino - Frank Zappa & The Mothers of Invention - Lamb
Nourished By Time - Neu! - Oh Hiroshima - Pylon - Russian Circles - Sparks - The Brian Jonestown Massacre
The Cooper Temple Clause - The Horrors - The Jesus and Mary Chain - The Rapture - The Raveonettes - The Replacements
The Stranglers - The Twilight Sad - The Album Leaf - Tuxedomoon - X - 65daysofstatic
Rand Activiteiten:
En dan het gedeelte waar ik misschien nog het meeste plezier aan heb gehad.
Breakpoint stopt namelijk niet wanneer de bands spelen.
Er komt een volledig offstage-programma, met vier aparte locaties:
WILLY LIVE STUDIO
Podcasts Ā· interviews Ā· debates Ā· Artist Ć Artist
BREAKPOINT ARCHIVE
Album covers Ā· vinyl Ā· lost albums Ā· music history
BREAKPOINT CINEMA
Documentaries Ā· concert films Ā· midnight cult screenings
BREAKPOINT ART
Photography Ā· album artwork Ā· exhibitions Ā· live art
Ontdek dit en de volledige lineup in onze clashfinder: https://clashfinder.com/s/breakpointfest2026decades
Bekijk bijlage 22960
Krijg je nu al geen genoeg van Breakpoint fest? Beluister dan zeker onze officiƫle playlist:
Tickets zijn vanaf NU verkrijgbaar bij @Oasiss
See you at the Breakpoint
dat is het moeilijke aan een dubbele mainstage, en de vergunning laat ons niet toe om eerder te beginnen of later te stoppenWel korte sets hoor, slechts 55 minuten voor King Gizzard voelt bijna crimineelen idem dito voor King Crimson eigenlijk haha
Tof festival alsnog, dat wel!
Black Sabbath in de 10's? Hun debuutalbum kwam 13 februari 1970 uitBREAKPOINT FEST: THROUGH THE DECADES
Na heel wat schuiven, namen schrappen, nieuwe namen zoeken en waarschijnlijk veel te veel tijd steken in de juiste decade voor iedere band, is het eindelijk tijd om Breakpoint Fest volledig uit de doeken te doen.
Het concept is simpel, maar de uitwerking iets minder:
Geen puur metalfestival, geen classic-rockfestival en ook geen nostalgiefestival. Breakpoint probeert juist de verschillende scenes, genres en generaties naast elkaar te zetten.
Van King Crimson en Black Sabbath, over Roxy Music, Pet Shop Boys en Massive Attack, tot Turnstile, King Gizzard en Fontaines D.C.
Bekijk bijlage 22959
met als Nieuwe namen
A Certain Ratio - BadBadNotGood - Big Special - Black Hill & Silent Island - Black Mountain - CAN - David Sylvian
Dexys Midnight Runners - Doves - Dry Cleaning - Fabiana Palladino - Frank Zappa & The Mothers of Invention - Lamb
Nourished By Time - Neu! - Oh Hiroshima - Pylon - Russian Circles - Sparks - The Brian Jonestown Massacre
The Cooper Temple Clause - The Horrors - The Jesus and Mary Chain - The Rapture - The Raveonettes - The Replacements
The Stranglers - The Twilight Sad - The Album Leaf - Tuxedomoon - X - 65daysofstatic
Rand Activiteiten:
En dan het gedeelte waar ik misschien nog het meeste plezier aan heb gehad.
Breakpoint stopt namelijk niet wanneer de bands spelen.
Er komt een volledig offstage-programma, met vier aparte locaties:
WILLY LIVE STUDIO
Podcasts Ā· interviews Ā· debates Ā· Artist Ć Artist
BREAKPOINT ARCHIVE
Album covers Ā· vinyl Ā· lost albums Ā· music history
BREAKPOINT CINEMA
Documentaries Ā· concert films Ā· midnight cult screenings
BREAKPOINT ART
Photography Ā· album artwork Ā· exhibitions Ā· live art
Ontdek dit en de volledige lineup in onze clashfinder: https://clashfinder.com/s/breakpointfest2026decades
Bekijk bijlage 22960
Krijg je nu al geen genoeg van Breakpoint fest? Beluister dan zeker onze officiƫle playlist:
Tickets zijn vanaf NU verkrijgbaar bij @Oasiss
See you at the Breakpoint
klopt, staan ook in de 70s!Black Sabbath in de 10's? Hun debuutalbum kwam 13 februari 1970 uit
Nu op mijnen desktop zie ik het. Op mijn gsm leek het als of er stond 10's op die posterklopt, staan ook in de 70s!
Maar goed dat ik geen patent heb op de sloganTIMEWAVE: THROUGH THE DECADES (sorry @BlackwaterPark maar ik had geen zin om de poster weer aan te passen na jouw aankondiging met dezelfde slogan).
Vooral voor de oudere decennia een trip down memory lane. Van de muziek op cassettebandjes in de jaren 80 bij mijn ouders in de auto via mijn eerst gekochte cd's naar de nieuwe muziek in het digitale tijdperk.
Geprobeerd een gebalanceerde line-up neer te zetten met voor ieder wat wils (behalve wanneer je van Duitse Schlager, het levenslied en Eurodance houdt).
Nieuwe toevoegingen aan de reeds gekozen exclusieve namen:
60's: Canned Heat - Donovan - Shangri-Las - The Cats
70's: Elvis Costello - The Damned - Gang of Four
80's: The Stone Roses - The Sound - The Mission
90's: The Afghan Whigs - Supergrass - Sneaker Pimps - Spiritualized - Osdorp Posse
00's: Dredg - Peaches - The Rapture - Cut Copy
10's: SOHN - Ibibio Sound Machine - Sleaford Mods - PUP - Porridge Radio - The Orielles
20's: Chalk - BIG SPECIAL - PVA - Horsegirl - Mandy, Indiana - Prima Queen
Dit heeft geresulteerd in onderstaande poster.
Bekijk bijlage 22982
Bepaal je loopschema
Tickets binnenkort verkrijgbaar bij @Oasiss
Maar goed dat ik geen patent heb op de slogan![]()
Ik vond 2,5 uur nog terughoudend..Bekijk bijlage 22987
(Met dank aan mijn vriendin, die mijn Canvaprutsel heeft uitgewerkt in Illustrator)
Ik wilde bij deze draft heel graag drie headliners strikken die helaas om verschillende redenen niet (meer) optreden en ben dolblij dat het is gelukt. Zowel Bush, Bowie als Ocean zijn zo ongrijpbaar en vernieuwend en dat is precies waar ik het festival omheen wilde bouwen: een canon van artiesten boeken die, hoewel de genres enorm uiteenlopen, toch een soort van muzikaal universum vormen omdat de onderlinge muzikale invloeden tastbaar zijn.
Het liefst zou ik elk genre vertegenwoordigd zien, maar dat is praktisch onmogelijk. Daarom heb ik 5 grote lijnen aangehouden, verspreid over de decennia tussen 1950 en nu: (Art)pop, post-punk/gothic/new wave, indie/(art)rock, elektronisch/club en jazz/soul/r&b. Voor ieder wat wils in deze hoeken, denk ik, omdat ik de podia deels gecentreerd in de verschillende genres heb ingericht. Maar het wordt ook een beetje een ontdekkingsreis, hoop ik, waarbij er voor de gelegenheid ook behoorlijk wat artiesten gezien kunnen worden die al lang zijn gaan hemelen. En er mag ook gedanst worden. De organisatie tipt in die trant alvast de rare, maar erg catchy witchhouse van SALEM (past mooi bij het gothic-thema) of de knotsgekke genrebendende chaos van Ā„ĆU$UK⬠„UK1MAT$U. En voor een hele dag stevig doordansen kun je natuurlijk ook nog terecht bij @BeWario's 00's Ed Banger stage.
Kaartjes zijn nu te koop bij @Oasiss, die ook zo aardig was de clashfinder voor me in te vullen (hoewel het feit dat Bowie maar liefst 2,5 uur optreedt wat dat betreft misschien al een behoorlijke giveaway was).
Clashfinder: https://clashfinder.com/s/draftangie/
Ja, jij wilde eerst een through the decades all nighter doen toch, met zijn 10 beste albums integraal gespeeld?Ik vond 2,5 uur nog terughoudend..
Doodzonde als nummers geskipt moeten worden ..Ja, jij wilde eerst een through the decades all nighter doen toch, met zijn 10 beste albums integraal gespeeld?
TRASHPOP
Met veel trots stellen we via onze organisatie de allerlaatste namen voor van ons festival. De laatste grote klepper is Manu Chao, de olijke polyglot uit Frankrijk is een waar icoon van de nillies (en nu nog steeds) met tal van songs die instant een glimlach op je gezicht zullen toveren. Verder kunnen ook Belle & Sebastian, Channel Zero, Chase & Status, Das Pop, De Jeugd Van Tegenwoordig, Enter Shikari, Kelis, Klaxons, La Roux, Millionaire, Mk.gee, NERO, Stick To Your Guns, The Bloody Beetroots, The Dillinger Escape Plan, The Rapture, The Roots en The Subs niet ontbreken. Een volledig overzicht van al onze namen vind je hieronder.
Bekijk bijlage 22997
[*]
!!! Anna Calvi Belle & Sebastian Boy Harsher Calexico Caribou Carly Rae Jepsen Channel Zero Charles Bradley & His Extraordinaires Charlotte AdigƩry & Bolis Pupul Chase & Status (live) Chromatics CSS Das Pop De Jeugd Van Tegenwoordig Enter Shikari Evil Invaders Fcukers Ghinzu HEISA Jane Remover John Coffey Julie Byrne Just Mustard Ice Nine Kills Intergalactic Lovers Kelis Klaxons Kylesa La Roux Le Tigre LƩzard Little Dragon Mannequin Pussy Manu Chao Mark Lanegan Band Marmozets Meet Me @ The Altar Millionaire Mk.gee NERO (live) New Young Pony Club Of Mice & Men Rolo Tomassi Santigold Slow Crush Spoil Engine Supergrass Stick To Your Guns The Bloody Beetroots (live) The Dare The Dillinger Escape Plan The Distillers The Hickey Underworld The Rapture The Roots The Subs Thrice Tramhaus Twin Atlantic