Muse

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
404
Is het jullie daadwerkelijk gelukt het hele album door te akkeren?
Moest een stukje fietsen dus eindelijk gelukt. Om positief te beginnen: het is afwisselend.
Tja…en de rest is hier al gezegd, niet best. Euphoria en Won’t Stand Down zou ik zelf nog wel opzetten op.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dat Euphoria, is toch trouwens ook een rip off van een oud nummer van ze?
Ja, het deed me een beetje denken aan 'Mercy' van Drones, maar dan mogelijk nog kutter. Ik was onwijs fan van Muse, maar Will of The People is hemeltergend slecht. Ik ben ook helemaal klaar met dat eeuwige conspiracy-thema van Matt. Dat was op Absolution nog leuk én fatsoenlijk uitgevoerd, nu is het een slechte parodie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Ja, het deed me een beetje denken aan 'Mercy' van Drones, maar dan mogelijk nog kutter. Ik was onwijs fan van Muse, maar Will of The People is hemeltergend slecht. Ik ben ook helemaal klaar met dat eeuwige conspiracy-thema van Matt. Dat was op Absolution nog leuk én fatsoenlijk uitgevoerd, nu is het een slechte parodie.
Inmiddels lijkt hij een soort muzikale wappie te worden. Nou ja, muzikaal..

Met alle berichten hier ga ik er nog geen eens aan beginnen. Ben zelf afgehaakt na de laatste tour met die holle show
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ja, het deed me een beetje denken aan 'Mercy' van Drones, maar dan mogelijk nog kutter. Ik was onwijs fan van Muse, maar Will of The People is hemeltergend slecht. Ik ben ook helemaal klaar met dat eeuwige conspiracy-thema van Matt. Dat was op Absolution nog leuk én fatsoenlijk uitgevoerd, nu is het een slechte parodie.
Eens met dat laatste, de teksten op dit album zijn echt verschrikkelijk. Vond Mercy trouwens wel echt een prachtig nummer. :D
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Spijt van mijn nieuwsgierigheid om dit album te luisteren... Misschien interpreteer ik het album verkeerd, maar die gasten lijken full wappie te zijn geworden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Is het album nu werkelijk zo slecht? Vind ik niet. Wel een ander niveau in vergelijking met het vroegere werk natuurlijk.

En ik moet zeggen dat mijn Muse-verwachtingslat de laatste jaren echt wel laag ligt, kan er ook mee te maken hebben :)
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik denk dat jullie Muse veel te serieus nemen, ze nemen zichzelf niet eens serieus. Ik vind het overigens een heel leuke plaat, was al fan van Won't Stand Down en Kill or be Killed (klonk live op Rock am Ring veel beter en ruwer imo). Die andere twee singles waren minder en vind ik ook de minste nummers van het album.

(Het volgende kan je gerust negeren)

En los van het goofy en cheesy gehalte van de plaat heb ik deze keer ook wat nuance gevonden in de lyrics. Dat Halloween nummer gaat duidelijk over huiselijk geweld tijdens de lockdowns, de referenties naar horror klassiekers 'Misery' en 'The Shining' waarin dat ook een thema is is dus wel goed gedaan imo.

Verona is dan weer een duidelijke referentie naar Romeo&Juliet die ook pretty duidelijk is in de tekst, met ook een dubbele betekenis voor social distancing tijdens de pandemie. (Voor zover ik weet zijn de Muse gasten geen wappies, maar het was voor niemand gemakkelijk denk ik zo).

En op het eerste zicht is dat MM nummer weer een klassiek rebel nummer a la "Uprising" en "Revolt" (dat is pas een kutnummer) maar dan zingt hij opeens "will of the sheeple", klein detail die het nummer een compleet tegenovergestelde betekenis geeft.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Grappig dat veruit het merendeel van de (internationale) recensies het album goed ontvangt. Bijna overal minimaal 3 van de 5 sterren.
Toch heerlijk dat we deze zomer zelf kunnen oordelen als ze weer headliner op Pinkpop en of Rock Werchter zijn. Kijk er nu al naar uit, live is deze band nog steeds wereldtop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Niets persoonlijks hoor, maar ik vind het wel grappig dat je eerst dit schrijft

Ik denk dat jullie Muse veel te serieus nemen, ze nemen zichzelf niet eens serieus.

en dan een diepe analyse doet over dubbele betekenissen in de lyrics.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Niets persoonlijks hoor, maar ik vind het wel grappig dat je eerst dit schrijft



en dan een diepe analyse doet over dubbele betekenissen in de lyrics.
Haha ja je hebt een punt. Maar ik zei ook "los van het goofy en cheesy gehalte van de plaat", want als je als band een nummer met de titel "We are Fucking Fucked" uitbrengt dan ben je toch gewoon aan het lachen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Het is zeker een minder Muse album, maar ik vind hem nog steeds erg tof (Voor mij is een wat minder Muse album nog steeds heerlijk :) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Stade de France hint naar een wereldband die terug komt in 2023.
Muse stond de 2013/2019 tours ook al in Stade de France.

1662731522332.png
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken