2020: De beste albums volgens het Festileaks Forum

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zoals al in andere topics aangegeven, is hij er dit jaar ook weer gewoon. Het beste album van het jaar lijstje, volgens het forum van Festileaks.

Het jaar is nog niet voorbij en er komen nog releases aan, dus het duurt nog wel even voor we hier goed mee bezig kunnen. Jullie hebben dan ook tot eind dit jaar de tijd om de lijstjes in te leveren. Begin nieuwjaar ga ik batch per batch een gedeelte van de lijst bekend maken.

Zet als reactie in dit topic je lijstje van favoriete albums 2020 neer. 20 albums krijgen punten. De nummer 1 krijgt 20 punten, de nummer 2 krijgt 19 punten, etc. Meer nummers mag natuurlijk altijd, dan krijgen enkel de bovenste 20 punten. Minder nummers mag ook, maar dan houdt de puntentelling op een gegeven moment natuurlijk gewoon op.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zoals hierboven staat, iedereen heeft tot 31 december 24:00 de tijd. Hoe meer deelnames, hoe representatiever de lijst!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Staat genoteerd, maar er komen nog steeds nieuwe albums binnen in mijn lijst. Momenteel op 1 nog steeds Lamb of God. Maar afgelopen week weer een nieuwe binnenkomer in mijn top 10: Fit For A King - the Path. Het zal dus pas na de kerst worden dat ik mijn lijstje post.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Staat genoteerd, maar er komen nog steeds nieuwe albums binnen in mijn lijst. Momenteel op 1 nog steeds Lamb of God. Maar afgelopen week weer een nieuwe binnenkomer in mijn top 10: Fit For A King – the Path. Het zal dus pas na de kerst worden dat ik mijn lijstje post.
Geen zorgen, stuur die van mij ook pas de 30ste in. Wil het laatste weekend van december ook nog wel meepakken voor m'n lijst natuurlijk/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?
Voor de punten? Goede vraag. Zet zelf wel gewoon live-albums en EP's in mijn lijst, maar dan schuif ik 't gewoon één plek op, als je er geen punten voor krijgt. Wel goed dat je het vraagt, want er staat toch een live-album in mijn top twintig.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Staat genoteerd, maar er komen nog steeds nieuwe albums binnen in mijn lijst. Momenteel op 1 nog steeds Lamb of God. Maar afgelopen week weer een nieuwe binnenkomer in mijn top 10: Fit For A King – the Path. Het zal dus pas na de kerst worden dat ik mijn lijstje post.

Neem alle tijd. Zoals ik het nu bekijk staan de laatste albums ook voor 18 dec op de planning. December is altijd wat minder he. Dat komt natuurlijk dat als je nu een album uitbrengt, ze niet meer in de jaarlijstjes komen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?

Moeilijke vraag. EP's hebben we nog nooit meegeteld. Best-of vind ik een beetje cheatten (gevoelsmatig). Live-albums vind ik dan wel weer mee tellen. Iig geen Geremasterd en re-issues van albums.

Dus ik zou zeggen, live albums mag wel, EP's en Best of niet. (Tenzij er hier heel veel weerstand op komt)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Heb zowel een EP (Tom Morello - commandante) als een deluxe edition (the HU - the Gereg) in mijn lijst, maar die zal ik dan voor de puntentelling niet meetellen.
Overigens eens om ‘best of’ niet mee te tellen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
koekdoos wrote:
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?

Moeilijke vraag. EP’s hebben we nog nooit meegeteld. Best-of vind ik een beetje cheatten (gevoelsmatig). Live-albums vind ik dan wel weer mee tellen. Iig geen Geremasterd en re-issues van albums.

Dus ik zou zeggen, live albums mag wel, EP’s en Best of niet. (Tenzij er hier heel veel weerstand op komt)
Waarom EPs niet eigenlijk? Die komen toch redelijk vaak niet op een album terecht, dus lijkt me een soort van losse release? Zou 'm zelf persoonlijk tellen, maar goed, ik heb voorlopig ook geen EP in m'n top twintig staan, alleen daarna veel. Best-of, re-issues en deluxe-editions ben ik het inderdaad wel mee eens.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Brian wrote:

koekdoos wrote:
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?


Moeilijke vraag. EP’s hebben we nog nooit meegeteld. Best-of vind ik een beetje cheatten (gevoelsmatig). Live-albums vind ik dan wel weer mee tellen. Iig geen Geremasterd en re-issues van albums.

Dus ik zou zeggen, live albums mag wel, EP’s en Best of niet. (Tenzij er hier heel veel weerstand op komt)

Waarom EPs niet eigenlijk? Die komen toch redelijk vaak niet op een album terecht, dus lijkt me een soort van losse release? Zou ‘m zelf persoonlijk tellen, maar goed, ik heb voorlopig ook geen EP in m’n top twintig staan, alleen daarna veel. Best-of, re-issues en deluxe-editions ben ik het inderdaad wel mee eens.

Eens, er lijken steeds meer EPs uit te komen, heb er zelf een handvol in de voorlopige lijst staan. Zou ze in ieder geval in de lijstjes meenemen. Wat er qua puntentelling mee wordt gedaan maakt me dan weer niets uit.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Brian wrote:

koekdoos wrote:
Tellen dingen als live albums, EPs en best of albums ook mee?
Of alleen studioalbums met nieuw materiaal?


Moeilijke vraag. EP’s hebben we nog nooit meegeteld. Best-of vind ik een beetje cheatten (gevoelsmatig). Live-albums vind ik dan wel weer mee tellen. Iig geen Geremasterd en re-issues van albums.

Dus ik zou zeggen, live albums mag wel, EP’s en Best of niet. (Tenzij er hier heel veel weerstand op komt)

Waarom EPs niet eigenlijk? Die komen toch redelijk vaak niet op een album terecht, dus lijkt me een soort van losse release? Zou ‘m zelf persoonlijk tellen, maar goed, ik heb voorlopig ook geen EP in m’n top twintig staan, alleen daarna veel. Best-of, re-issues en deluxe-editions ben ik het inderdaad wel mee eens.

Ok, EP's wel. Ik ben niet zo moeilijk :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Ook geen uitzonderingen?
?
https://twitter.com/rammsteinworld/status/1334825618203144193?s=21
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ook geen uitzonderingen?
?

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="" style="position: static; visibility: visible; width: 550px; height: 915px; display: block; flex-grow: 1;" title="Twitter Tweet" src="https://platform.twitter.com/embed/index.html?dnt=true&embedId=twitter-widget-0&frame=false&hideCard=false&hideThread=false&id=1334825618203144193&lang=nl&origin=https%3A%2F%2Fforum.festileaks.com%2Fforums%2Ftopic%2F2020-de-beste-albums-volgens-het-festileaks-forum%2F&theme=light&widgetsVersion=ed20a2b%3A1601588405575&width=550px" data-tweet-id="1334825618203144193"></iframe>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Nouuu,

speciaal voor jou..
en Rammstein....


Ook niet ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Persoonlijk heb ik altijd een aparte categorie voor EP's, ik vind ze nogal moeilijk om te vergelijken met volledige albums. Maar prima als ze dit jaar wel in de lijst voor punten mogen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik hou die twee ook altijd apart. Live-albums of reissues opnemen in lijstjes heb ik nooit echt begrepen tbh.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Dan zou ik live-albums niet doen en EPs wel. Die EPs zijn tenslotte vaak wel nieuw werk, waar live-albums dat niet zijn?

P.S.: Volgens mij was dat dus de beslissing die genomen is, maar nog even voor de zekerheid...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.449
7.021
Dan gooi ik het eerste lijstje erin. Een wat kleiner lijstje dan wat de rest zal posten, verwacht ik.
Ongetwijfeld zal er nog ergens dit jaar een album zijn uitgebracht die ook in de lijst thuishoort, maar dan kom ik die vanzelf wel een keer tegen.
Dit zijn in ieder geval de albums die ik dit jaar actief heb meegekregen.

1. Alestorm - Curse of the Crystal Coconut
2. Nightwish - Human :II: Nature
3. Demons & Wizards - III
4. AC/DC - Power Up
5. Delain - Apocalypse & Chill
6. Amaranthe - Manifest
7. Blue Öyster Cult - The Symbol Remains
8. Gotthard - #13


Onderstaand nog even drie nummers uit de lijst, een paar van de hoogtepunten van de albums voor mij:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=749wEN2cuFA[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=frMkdkCV2D0[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=59Ny29nNh2A[/video]
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Dan gooi ik het eerste lijstje erin. Een wat kleiner lijstje dan wat de rest zal posten, verwacht ik.
Ongetwijfeld zal er nog ergens dit jaar een album zijn uitgebracht die ook in de lijst thuishoort, maar dan kom ik die vanzelf wel een keer tegen.
Dit zijn in ieder geval de albums die ik dit jaar actief heb meegekregen.

1. Alestorm – Curse of the Crystal Coconut
2. Nightwish – Human :II: Nature
3. Demons & Wizards – III
4. AC/DC – Power Up
5. Delain – Apocalypse & Chill
6. Amaranthe – Manifest
7. Blue Öyster Cult – The Symbol Remains
8. Gotthard – #13
Toch nog twee albums gemist dus (D&W en Gotthard). Als iedereen nou alvast hun lijstje post, weet ik wat ik gemist heb. Wie weet heb ik het album van het jaar wel gemist...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken