Rock Werchter 2025

Dat bedoel ik net. Moesten ze nu alleen Bryan Adams daar zetten verkocht je de Classic ook uit (en heb dan ook een ticket gekocht). Wil maar zeggen dat die Boutique een zeer zwakke line-up heeft....maar kan ook mijn muzieksmaak zijn natuurlijk.
Zowel Williams als Adams zouden op zichzelf een vrij zwakke headliner zijn (remember het gezeik over Williams op Pinkpop trouwens). Samen is het dan wel weer knap geprogrammeerd. (De rest van die dag is trouwens wel vrij standaard TWC dagvulling.)

Jep, want ik ben benieuwd. Of zeg me anders even de paginanummer waar deze discussie werd gehouden. Dan ga ik wel even terugkijken.
My two cents: Pommelien is dé nationale act van het moment die je als grootste festival gewoon moét boeken, zeker omdat ze er nog nooit stond. De zalen die zij uitverkoopt met amper 1 album op zak, dat is gewoon ongezien.

Lijkt me ook een mooi momentum om haar volgend jaar te boeken, tussen de 9 uitverkochte AB's in het voorjaar en de sportpaleizen in 2026 in. En wellicht heeft ze tegen dan al een tweede album uit.

Haar debuutplaat vind ik persoonlijk alvast uitstekend. Muzikaal zijn het poprock-songs die best goed in elkaar steken. De grote sterkte van Pommelien ligt voor mij vooral in haar teksten. Nummers als Kleine Tornado, Wanneer, Oké... leg ik zelf vaak op. Ondertussen ook een aantal keer live gezien, steeds meer dan de moeite, mede door de uitstekende band die haar ondersteunt. Haar optreden in De Vooruit eerder dit jaar was vrij waanzinnig qua sfeer, ik vermoed dat het een heuse volkstoeloop wordt als ze op Werchter staat.

Zowel Williams als Adams zouden op zichzelf een vrij zwakke headliner zijn (remember het gezeik over Williams op Pinkpop trouwens). Samen is het dan wel weer knap geprogrammeerd. (De rest van die dag is trouwens wel vrij standaard TWC dagvulling.)
Voor de RW fans van het eerste uur is dit gewoon een topaffiche eh. Getuige dat de tickets op enkele vingerknippen uitverkocht waren. Gaat niet gebeuren met de Boutique tickets. Imagine Dragons zijn al een hele tijd aangekondigd (en zijn zeker niet slecht) , maar met wat er nu nog bijkomt gaat er geen stormloop zijn op de tickets. Gewoon mijn menig.

• Leuk
Waarderingen: luukduif en mattman
Voor de RW fans van het eerste uur is dit gewoon een topaffiche eh. Getuige dat de tickets op enkele vingerknippen uitverkocht waren. Gaat niet gebeuren met de Boutique tickets. Imagine Dragons zijn al een hele tijd aangekondigd (en zijn zeker niet slecht) , maar met wat er nu nog bijkomt gaat er geen stormloop zijn op de tickets. Gewoon mijn menig.
Ja nee dat zeg ik: gewoon een sterke combo voor dat festival. Maar ook wel grappig, mochten ze Robbie Williams aankondigen voor RW zélf dan is het kot te klein. Online echt veel kritiek op die boeking van Pinkpop de laatste keer bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: jova
My two cents: Pommelien is dé nationale act van het moment die je als grootste festival gewoon moét boeken, zeker omdat ze er nog nooit stond. De zalen die zij uitverkoopt met amper 1 album op zak, dat is gewoon ongezien.

Lijkt me ook een mooi momentum om haar volgend jaar te boeken, tussen de 9 uitverkochte AB's in het voorjaar en de sportpaleizen in 2026 in. En wellicht heeft ze tegen dan al een tweede album uit.

Haar debuutplaat vind ik persoonlijk alvast uitstekend. Muzikaal zijn het poprock-songs die best goed in elkaar steken. De grote sterkte van Pommelien ligt voor mij vooral in haar teksten. Nummers als Kleine Tornado, Wanneer, Oké... leg ik zelf vaak op. Ondertussen ook een aantal keer live gezien, steeds meer dan de moeite, mede door de uitstekende band die haar ondersteunt. Haar optreden in De Vooruit eerder dit jaar was vrij waanzinnig qua sfeer, ik vermoed dat het een heuse volkstoeloop wordt als ze op Werchter staat.
“Ik las het deze week op het internet. Niet dat ik het wou, want normaal geloof ik niks van het internet. Maar ik dacht aan jou.”

Imagine Dragons is geen Bruce Springsteen of Stromae. En wat er nu bijkomt is met alle respect te weinig om bijkomende mensen over de streep te trekken. Geen echte co-headliner. Denk niet dat er veel mensen nu extra een kaart gaan kopen.
Gaat uiteindelijk gewoon uitverkopen.

“Ik las het deze week op het internet. Niet dat ik het wou, want normaal geloof ik niks van het internet. Maar ik dacht aan jou.”

Een greep uit het oeuvre van Nobelprijswinnaar Bob Dylan:
"Wiggle, wiggle, wiggle like a pail of milk
Wiggle, wiggle, wiggle, rattle and shake
Wiggle like a big fat snake"

Ofte: door enkele zinnen te isoleren uit een nummer toon je helemaal niks aan.
Ik zou zeggen: luister eens haar volledige album, want dat heb je duidelijk nog nooit gedaan ;)

Ik heb dit jaar een kleine 80 optredens gezien in veel verschillende landen en in veel verschillende genres: van Pulp over Kim Gordon, Shania Twain, Billy Bragg, Bruce Springsteen, Taylor Swift, ... tot pakweg Frank Boeijen, Air en Pixies. En mocht ik een top-10 maken, dan staat Pommelien Thijs daar met zekerheid in. (Olivia Rodrigo ook trouwens, top-3 zelfs :))

Halestorm heeft een tour gelanceerd zonder data in België, en op 2 juli staan ze in Eindhoven met een zaalshow.

Reëel om ze te verwachten in The Barn of Club C?

Een greep uit het oeuvre van Nobelprijswinnaar Bob Dylan:
"Wiggle, wiggle, wiggle like a pail of milk
Wiggle, wiggle, wiggle, rattle and shake
Wiggle like a big fat snake"

Ofte: door enkele zinnen te isoleren uit een nummer toon je helemaal niks aan.
Ik zou zeggen: luister eens haar volledige album, want dat heb je duidelijk nog nooit gedaan ;)

Ik heb dit jaar een kleine 80 optredens gezien in veel verschillende landen en in veel verschillende genres: van Pulp over Kim Gordon, Shania Twain, Billy Bragg, Bruce Springsteen, Taylor Swift, ... tot pakweg Frank Boeijen, Air en Pixies. En mocht ik een top-10 maken, dan staat Pommelien Thijs daar met zekerheid in. (Olivia Rodrigo ook trouwens, top-3 zelfs :))
Klopt. Ik heb het volledige album niet beluisterd. Na 3 nummers was mij duidelijk dat dit niets voor mij was. Ik vind het te kinderlijk, te flauw.

Vind haar wel een zeer goede actrice trouwens!

Halestorm is in de week van Graspop op tour met Iron Maiden dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die op Werchter staan
In de week van Graspop juist niet, op 19 juli eigen optreden in Letland, op 23 juli in Frankrijk. Daartussen nog niets. Maar goed, voor hetzelfde geld staan ze toch op Werchter.

Edit: optredens zijn natuurlijk op 19 juni en 23 juni.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread