Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.690
ik begin nu toch te twijfelen, dat tourschema ziet er redelijk druk uit.
Op de zaterdag en zondag van Graspop spelen ze in de UK
Ze kunnen nu alleen nog Copenhell OF Hellfest OF Graspop doen
Copenhell zal hem wel niet worden aangezien ze Copenhagen de week ervoor al aan doen

Support is overigens Halestorm, Avatar, The Raven Age
In de week van Graspop zal het Halestorm zijn gok ik. Jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
ik begin nu toch te twijfelen, dat tourschema ziet er redelijk druk uit.
Op de zaterdag en zondag van Graspop spelen ze in de UK
Ze kunnen nu alleen nog Copenhell OF Hellfest OF Graspop doen
Copenhell zal hem wel niet worden aangezien ze Copenhagen de week ervoor al aan doen

Support is overigens Halestorm, Avatar, The Raven Age
In de week van Graspop zal het Halestorm zijn gok ik. Jammer.
Frankrijk wordt ook wel 2 keer aangedaan. België is een opvallende afwezige, zijn er toch altijd bij bij een Maiden tour?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
602
343
ik begin nu toch te twijfelen, dat tourschema ziet er redelijk druk uit.
Op de zaterdag en zondag van Graspop spelen ze in de UK
Ze kunnen nu alleen nog Copenhell OF Hellfest OF Graspop doen
Copenhell zal hem wel niet worden aangezien ze Copenhagen de week ervoor al aan doen

Support is overigens Halestorm, Avatar, The Raven Age
In de week van Graspop zal het Halestorm zijn gok ik. Jammer.
ik denk dat ze ook nooit 3 dagen achter elkaar spelen, dus de donderdag gmm lijkt me een vrij zekere te zijn in dit geval
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Vraag me dan toch een beetje af waarom Graspop als enige festival zoveel moeite heeft gedaan om ze te boeken. Een rondje stadions en een jaartje later Graspop was denk ik niet echt een probleem geweest. Of toch net wat te weinig écht grote headliners voor 2025? Maar goed. Er zijn genoeg fans van dus ik houd weer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Vraag me dan toch een beetje af waarom Graspop als enige festival zoveel moeite heeft gedaan om ze te boeken. Een rondje stadions en een jaartje later Graspop was denk ik niet echt een probleem geweest. Of toch net wat te weinig écht grote headliners voor 2025? Maar goed. Er zijn genoeg fans van dus ik houd weer op.
Er zijn enkele festivals aangekondigd vandaag. Maar ze zouden wel de enige zijn die apart aankondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.903
5.323
in amerika touren Puscifer, primus en a perfect circle trouwens opnieuw. die tour is 7 juni gedaan. misschien zien we 1 of meerdere van deze 3 bands wel de oversteek maken. a perfect circle vorige keer was toch een voltreffer. zie ik opnieuw main 2 headlinen bij een grote main 1 headliner
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.207
13.422
Er zijn enkele festivals aangekondigd vandaag. Maar ze zouden wel de enige zijn die apart aankondigd.
Kan toch ook best zijn dat Graspop ze in een pakketje bekend wil maken? Lijkt me ook een wat logischefe strategie omdat ze na de zoveelste keer minder tickets verschuiven. Voor Trondheim Rocks, bijvoorbeeld, maakt dat minder uit omdat IM toch al minder vaak in Nootwegen staat en het één van de grootste namen is die het ooit heeft gehad.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.903
5.323
maken we een gokje? ik maak een gokje

iron maiden - a perfect circle
slipknot - slayer
volbeat - parkway drive - sleep token
def leppard - faith no more - journey
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
zolang dat die dagen blijven uitverkopen gaan ze die bands blijven zetten. dat is gewoon hoe het werkt, het is een zekerheid in de ticketverkoop en een zekerheid van een kwaliteitsshow.
Tja, ik hoop met de Graspopgangers mee dat er toch iets speciaals a la Tool in de bus zit voor volgend jaar. Ik weet dat festivals met hardere gitaren sneller herhaling hebben, maar opnieuw die 2 slaat toch wel alles. Slipknot letterlijk nog vorig jaar toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze ergens anders wegzetten ook moeilijk is, als je ziet dat een Slipknot maar een halfvol veld trekt op Pukkelpop en Maiden veel moeite heeft met een Sportaleis te vullen. Dan is opnieuw GMM lucratiever.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
602
343
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze ergens anders wegzetten ook moeilijk is, als je ziet dat een Slipknot maar een halfvol veld trekt op Pukkelpop en Maiden veel moeite heeft met een Sportaleis te vullen. Dan is opnieuw GMM lucratiever.
Inderdaad, op GMM zijn dat 2 gevulde headliner spots en die bands verkopen gegarandeerd veel tickets.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.903
5.323
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze ergens anders wegzetten ook moeilijk is, als je ziet dat een Slipknot maar een halfvol veld trekt op Pukkelpop en Maiden veel moeite heeft met een Sportaleis te vullen. Dan is opnieuw GMM lucratiever.
het metalpubliek gaat vaak voor een combinatie aan bands. zoals pukkelpop probeerde, enkel slipknot booken en hopen dat de metal fans daarmee genoeg hebben is gewoon niet hoe je dat publiek binnentrekt. Denk dat enkel bands als metallica, tool, rammstein hier als uitzondering in staan
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.389
Kan toch ook best zijn dat Graspop ze in een pakketje bekend wil maken? Lijkt me ook een wat logischefe strategie omdat ze na de zoveelste keer minder tickets verschuiven. Voor Trondheim Rocks, bijvoorbeeld, maakt dat minder uit omdat IM toch al minder vaak in Nootwegen staat en het één van de grootste namen is die het ooit heeft gehad.
Ik denk wel dat Graspop ze los aankondigt, net als bijna alle andere headliners in de 2 weken voor de kaartverkoop. Beetje hype opbouwen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken