Sport algemeen

leuke tijden gehad daar in 2de :)
in de oude tribune nog achter de goal

met de trein ook gewoon naar daar kunnen gaan
goeie oude tijden
Ik herinner me nog een match op den Bosuil, 2-2 en het nemen van de titel. Wat een heerlijk onverwacht seizoen was dat. Toen nog studentenabo's voor €5, en sindsdien zit ik daar dus.

Ik herinner me nog een match op den Bosuil, 2-2 en het nemen van de titel. Wat een heerlijk onverwacht seizoen was dat. Toen nog studentenabo's voor €5, en sindsdien zit ik daar dus.
was ik bij, leuven toen verdiende promovendus
zwakke ploeg en nog zwakkere financiele middelen.
deurwaarders waren er iedere week wel bij op de club

en die spelers
Lambot, diansangu, wauthy in de goal en dan nog de goaltjesdief (pun intended) Glouftsis

jezus wat een klote jaren

op gegeven moment waren wij letterlijk de enige ploeg in 2de die er sinds we naar gedegradeerd waren de enige ploeg die er constant in gezeten heeft.
al de rest was of al gepromoveerd geweest of gezakt geweest.

speciale tijden
goede tijden ook wel op een totaal andere manier dan nu
125 euro voor een studentenabonnement wel
250 voor een volwassenabonnement

• Leuk
Waarderingen: musicislife

duidelijk de verkeerde tabelhelft van de beker
sorry Jefferke

en deinze is officieel failliet
onwaarschijnlijk dat zo een zaken gewoon nog kunnen anno 2024
Semi profclubs in Belgie zijn gewoon niet levensvatbaar.
Het wordt dringend tijd dat er max 16 profclubs komen met een gesloten systeem. De rest allemaal amateurs met een pak minder strikte eisen/lonen/etc. We zijn gewoon een te klein land voor meer ploegen. Dat zie je aan de supportersaantallen, maar ook bij de jeugd. Een club als Deinze kan gewoon geen talenten houden. Op een half uur rijden van Deinze sta je in Brugge,Gent en regio Kortrijk/Waregem. Waarom zou je dan als talentvolle speler bij Deinze blijven?

Semi profclubs in Belgie zijn gewoon niet levensvatbaar.
Het wordt dringend tijd dat er max 16 profclubs komen met een gesloten systeem. De rest allemaal amateurs met een pak minder strikte eisen/lonen/etc. We zijn gewoon een te klein land voor meer ploegen. Dat zie je aan de supportersaantallen, maar ook bij de jeugd. Een club als Deinze kan gewoon geen talenten houden. Op een half uur rijden van Deinze sta je in Brugge,Gent en regio Kortrijk/Waregem. Waarom zou je dan als talentvolle speler bij Deinze blijven?
Waarom gesloten?
Het is net doordat we de eerste klasse zo een select clubje willen maken dat we onszelf de dieperik in rijden.

het tv gelden systeem aanpassen
Play offs afschaffen
competitie houden op 16 met 3 vaste zakkers en 3 steigers
en vooral zet de licentie waarden terug op een niveau dat haalbaar is voor de kleinere clubs....
of geef ze x jaar om er aan te voldoen als ze in eerste komen

wat heeft een deinze of patro er aan dat er een x aantal zitjes bij komen in 2de klasse
grote investering die op dat moment niet nodig is.
licht en veldverwarming snap ik wel.
maar verplicht x profspelers, x zitjes,...
waarom is dat nodig?

+ sta godverdomme meer af van de koek aan de kleinere clubs, brugge rijft hier weer effe dik 40 miljoen binnen met CL
en + miljoen van gelden
zorg dan op zen minst dat verdeel sleutel anders ligt.
meer geld bij de kleinere clubs gaat u niveau naar boven trekken ipv alleen de grote meer en meer van de koek te geven. dat gaat u product compleet scheef trekken (zie naar de tv gelden van de Ligue1, daar barst te bubbel nu ook)

eigenlijk maak je het daardoor de ploegen die het wel een goed beleid doen in lagere reeksen net enorm moeilijk. met investeringen die niet nodig zijn. en een 2de klasse waar geen reet om wordt naar om gekeken door de pro league bond en media.
met de influx extra geld ga je die reeks beter maken, interresanter en aantrekkelijker om naar te kijken, wat alleen maar een positief effect gaat hebben voor 1ste.

maar laten we de grote clubs nog meer afschermen en nog meer de kleintjes omzeep helpen
dan is het helemaal gedaan met de sprookjes ala zulte

ik vond dat net helemaal geen schande om te verliezen in 2de van amateurs en semi profs met antwerp.
dat maakt het mooi

Waarom gesloten?
Het is net doordat we de eerste klasse zo een select clubje willen maken dat we onszelf de dieperik in rijden.

Play offs afschaffen
en vooral zet de licentie waarden terug op een niveau dat haalbaar is voor de kleinere clubs....

wat heeft een deinze of patro er aan dat er een x aantal zitjes bij komen in 2de klasse
waarom is dat nodig?

+ sta godverdomme meer af van de koek aan de kleinere clubs, brugge rijft hier weer effe dik 40 miljoen binnen met CL
en + miljoen van gelden
meer geld bij de kleinere clubs gaat u niveau naar boven trekken ipv alleen de grote meer en meer van de koek te geven. dat gaat u product compleet scheef trekken (zie naar de tv gelden van de Ligue1, daar barst te bubbel nu ook)

eigenlijk maak je het daardoor de ploegen die het wel een goed beleid doen in lagere reeksen net enorm moeilijk. met investeringen die niet nodig zijn. en een 2de klasse waar geen reet om wordt naar om gekeken door de pro league bond en media.
met de influx extra geld ga je die reeks beter maken, interresanter en aantrekkelijker om naar te kijken, wat alleen maar een positief effect gaat hebben voor 1ste.

maar laten we de grote clubs nog meer afschermen en nog meer de kleintjes omzeep helpen

ik vond dat net helemaal geen schande om te verliezen in 2de van amateurs en semi profs met antwerp.
dat maakt het mooi
Sorry, maar wat je vertelt is gewoon een romantisch beeld dat niet strookt met de realiteit.
Belgie is gewoon veel te klein voor een profreeks en dan nog eens een semi-profreeks (wat nu de challenger league is). Zie al naar al die buitenlandse investeerders. Tweede klasse is al lang dood en begraven. Er kijkt geen kat naar, er komt geen kat naar het stadion en je hebt investeerders die totaal geen feeling hebben met Belgie.
Een gesloten systeem is by far het beste dat er is. Dan heb je 16 profclubs, die gezond kunnen blijven en verzekerst zijn van hun geld (of wil je dat een profclub failliet gaat door ene keer te zakken, waardoor er een duizendtal jeugdspelers geen club meer hebben?).
De rest worden dan allemaal amateurs met veel zwakkere licenties, waardoor zij gewoon gezond kunnen blijven en geen speciale dingen moeten doen.
Kijk bv naar Sporting Hasselt, daar heeft Sam Kerkhofs al zelf gezegd, zij willen zelf niet stijgen. En zo zijn er meer en meer ploegen, je hebt uw lokale verankering, je blijft gezond doordat je niets extreems moet doen en je blijft gewoon op uw financiele en sportieve niveau.

Je bent gewooon veel te romantisch. In Nederland zijn ze daar al x-aantal jaren geleden achtergekomen, met een bloeiende keukenkampioendivisie.

• Leuk
Waarderingen: TMS98
Waarom gesloten?

Play offs afschaffen

waarom is dat nodig?

en + miljoen van gelden

dat maakt het mooi
En de kleintjes omzeep helpen? Hoe dan? Het is doordat ze zelf gewoon totaal onrealistisch zijn dat ze zichzelf hebben genekt. Kijk eens naar Lierse, jaren geleden in handen van Egyptenaren, dingen gedaan die veel te hoog waren, nu terug op amateurniveau en de club draait enorm goed met een goede jeugdwerking zoals het hoort. Die clubs die failliet gaan maken zichzelf grandioos belachelijk in hoogmoed. Zie Oostende, Beerschot en wacht maar af bij Westerlo als die Turkse investeerders eens de geldkraan dichtdraaien...

• Leuk
Waarderingen: TMS98
En met uw voorstel om tweede klasse nog wat te verminderen van profspelers etc gaat het nog lachwekkender worden. Als er dan eens een ploeg gaat promoveren, ga je het puntenaantal op 1 hand kunnen tellen. Welke meerwaarde heeft dat dan aan de competitie als ploeg x telkens met 5-0 wordt afgedroogd omdat ze niet mee kunnen?

En met uw voorstel om tweede klasse nog wat te verminderen van profspelers etc gaat het nog lachwekkender worden. Als er dan eens een ploeg gaat promoveren, ga je het puntenaantal op 1 hand kunnen tellen. Welke meerwaarde heeft dat dan aan de competitie als ploeg x telkens met 5-0 wordt afgedroogd omdat ze niet mee kunnen?
maar is dat zo?

en hoe zijn ze omzeep geholpen?
door het continue negeren van alle vragen vanuit de lagere reeksen en vanuit de Kleintjes in eerste klasse.
en ze aan hun lot over te laten, de regels te verstrengen, waardoor hun enige uitweg de heilige graag van 1A is maar dat is dan alleen maar te halen met heel veel geld door hoe 1A het heeft ingesteld. want net doordat 1B zo werd klein gemaakt is dat een hellevuur geworden. iedere club gaat daarin kapot op de manier dat het de laatste 20 jaar is behandel.

een deinze of een lierse en lommel, zulten eupen, la louviere, luik halen gerust punten in eerste.
die zijn niet slechter dan beerschot, kortrijk, dender...

Er zijn genoeg clubs in tweede klasse die levensvatbaar zijn voor Eerste.
Alleen gaan bij sommige clubs bij een overname de hoogheidswaanzin in het kwadraat met alle gevolgen van dien. Bij sommige tweede klassers hoor je ze letterlijk roepen dat ze binnen 5 jaar CL willen spelen...

Een gesloten systeem is niet goed, ga je clubs als Waregem, Molenbeek, Beveren, La Louvière of Lier de kans om ooit nog te promoveren ontnemen?

Je gaat ook gemakzucht creëren bij clubs die in 1A zitten en niet te veel ambitie hebben.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze
Er zijn genoeg clubs in tweede klasse die levensvatbaar zijn voor Eerste.
Alleen gaan bij sommige clubs bij een overname de hoogheidswaanzin in het kwadraat met alle gevolgen van dien. Bij sommige tweede klassers hoor je ze letterlijk roepen dat ze binnen 5 jaar CL willen spelen...

Een gesloten systeem is niet goed, ga je clubs als Waregem, Molenbeek, Beveren, La Louvière of Lier de kans om ooit nog te promoveren ontnemen?

Je gaat ook gemakzucht creëren bij clubs die in 1A zitten en niet te veel ambitie hebben.
Kijk nu naar Zulte, hebben miljoenen geïnvesteerd in hun stadion, ineens zakken die onverwacht. Tis maar te hopen dat ze nu overgaan of ze komen ook in de problemen.

Dat is net het perfecte voorbeeld waarom het gesloten moet zijn. Zakken is gewoon een enorm risico dat investeringen tegenhoudt.
Clubs als Lierse willen zelfs niet meer promoveren, dat is nu net het punt.

maar is dat zo?

en hoe zijn ze omzeep geholpen?
door het continue negeren van alle vragen vanuit de lagere reeksen en vanuit de Kleintjes in eerste klasse.
en ze aan hun lot over te laten, de regels te verstrengen, waardoor hun enige uitweg de heilige graag van 1A is maar dat is dan alleen maar te halen met heel veel geld door hoe 1A het heeft ingesteld. want net doordat 1B zo werd klein gemaakt is dat een hellevuur geworden. iedere club gaat daarin kapot op de manier dat het de laatste 20 jaar is behandel.

een deinze of een lierse en lommel, zulten eupen, la louviere, luik halen gerust punten in eerste.
die zijn niet slechter dan beerschot, kortrijk, dender...
Kijk dan maar eens naar de play downs. Kortrijk met moeite punten geraapt vorig seizoen, twas rap beklonken in de matchen onderling. Niveauverschil is waanzinnig groot geworden en het groeit alleen maar de kloof.

Kijk dan maar eens naar de play downs. Kortrijk met moeite punten geraapt vorig seizoen, twas rap beklonken in de matchen onderling. Niveauverschil is waanzinnig groot geworden en het groeit alleen maar de kloof.
en het gat tussen brugge en de rest?
dat is een even groot zo niet groter probleem hoor.
we willen een sterke competitie maar o wee als er dan meer kleintjes om steun vragen om sterker te worden worden.
nee laten we de G6 maar groter maken en groter maken
en wij mogen dan nog blij zijn dat we nummer 6 geworden zijn want ook dat was een issue voor de 5 andere.
zie maar naar de verdeling van de tv gelden....

het is allemaal ik, ik, ik ipv te kijken naar het gehele product.

de reeksen begin 2000 waren echt niet zwakker dan het nu is.
het is beginnen misgaan met onderaan eerste de toegang te verkleinen en moeilijker te maken.

het is toch niet meer recht te trekken
zowel bovenaan als onderaan
en helemaal niet meer europees.

dus eender welk discours we hier neerzetten.
er gaat stuctureel niet veel meer veranderen tot bv de super liga er komt.
laat de grote vertrekken. u nationaal product zal een pak slaag krijgen dat het niet schoon is;
maar dat zal de financiële balans en sportiviteit op termijn wel ten goede komen.

en dan moet ge voor uw nationaal product de kleintjes wel beginnen steunen als er geen grote ploegen meer zijn.

Users who are viewing this thread