Live is Live 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Ik doe graag mee voor de zondag voor mijn ouders 😊. Heb zelf al een ticket. Blijf stug proberen, maar vooralsnog zonder succes.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Altijd dat gehuil over die GC. Je hebt de keuze om te betalen om dicht bij een headliner te staan of niet, maar uiteindelijk heb je nog steeds van op het normale plein een goed zicht op dat hoofdpodium.

Moeten dagevents van Rock Werchter die een deel van de frontzone voorbehouden voor werknemers van KBC ook sneuvelen? Het concert van Springsteen? De Feuerzone bij Rammstein? Uiteindelijk komt het neer op vraag en aanbod en wie er de meerprijs voor wil betalen.

Ik zie liever hevige fans vooraan die heel vroeg komen en bereid zijn om daar uren en uren te staan wachten, dan wat figuren die daar half ongeïnteresseerd last minute komen aangeslenterd om ervoor te zorgen dat er vooraan 15 of 20 suffe rijen staan en daarachter pas de sfeer begint.

Ik zou in geen van beide gevallen vooraan staan, maar de ene situatie is een pak toffer dan de andere, waarschijnlijk ook voor degenen op het podium.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.098
Altijd dat gehuil over die GC. Je hebt de keuze om te betalen om dicht bij een headliner te staan of niet, maar uiteindelijk heb je nog steeds van op het normale plein een goed zicht op dat hoofdpodium.

Moeten dagevents van Rock Werchter die een deel van de frontzone voorbehouden voor werknemers van KBC ook sneuvelen? Het concert van Springsteen? De Feuerzone bij Rammstein? Uiteindelijk komt het neer op vraag en aanbod en wie er de meerprijs voor wil betalen.
Vind het vraag/aanbod argument wel een beetje makkelijk eigenlijk. Zo kun je alles wel rechtlullen uiteindelijk, als er een gek maar geld voor neerlegt. Nee het is gewoon schifting maken tussen je bezoekers en ze eigenlijk een full experience ontnemen, voor nog meer geld. Mogen ze doen, maar aan mij verkopen ze minder snel een ticket.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
584
428
Help deze Festileakers naar Live is Live:

Nog gezocht

vrijdag
Gerrie
jarne
Tinus101
musiclife->evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Tompie> evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Berninger
Lowlandicus->evt ruilen voor zaterdag als zondagstickets als die worden gewonnen
reaper ->1 evt ruilen voor 1 zaterdagticket
elo
FinkPloyd

zaterdag
Gerrie
Bwoite
Leven is Leven

zondag
Tinus101
Kevin
reaper
Nelios
MadMandra
emilejol
Mark's kal
Ik mag eraf!
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
533
594
Help deze Festileakers naar Live is Live:

Nog gezocht

vrijdag
Gerrie
jarne
Tinus101
musiclife->evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Tompie> evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Berninger
Lowlandicus->evt ruilen voor zaterdag als zondagstickets als die worden gewonnen
reaper ->1 evt ruilen voor 1 zaterdagticket
elo
FinkPloyd

zaterdag
Gerrie
Bwoite
Leven is Leven

zondag
Tinus101
Kevin
reaper
Nelios
MadMandra
emilejol
Mark's kal
Ik mag er ook af
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
Help deze Festileakers naar Live is Live:

Nog gezocht

vrijdag
Gerrie
jarne
Tinus101
musiclife->evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Tompie> evt te ruilen voor 2 zaterdagtickets
Berninger
Lowlandicus->evt ruilen voor zaterdag als zondagstickets als die worden gewonnen
reaper ->1 evt ruilen voor 1 zaterdagticket
elo
FinkPloyd

zaterdag
Gerrie
Bwoite
Leven is Leven

zondag
Tinus101
Kevin
reaper
Nelios
MadMandra
emilejol
Mark's kal
Ik mag er ook af! Merci @Joris !
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
10 dagen later en nog steeds geen succes helaas
Mocht iemand toch nog 2 kaarten voor de vrijdag over hebben hou ik me aanbevolen :)
Zelf nog maar een laatste keer proberen dan
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Gep

Nieuw lid
5 mei 2024
1
0
Ik zie liever hevige fans vooraan die heel vroeg komen en bereid zijn om daar uren en uren te staan wachten, dan wat figuren die daar half ongeïnteresseerd last minute komen aangeslenterd om ervoor te zorgen dat er vooraan 15 of 20 suffe rijen staan en daarachter pas de sfeer begint.

Ik zou in geen van beide gevallen vooraan staan, maar de ene situatie is een pak toffer dan de andere, waarschijnlijk ook voor degenen op het podium.
Ik begrijp goed dat zo'n frontstage storend is voor de echte fans die verder moeten staan ten koste van 'genodigden' maar had dit toch graag wat genuanceerd:
  • Ben vorig jaar naar Live is Live geweest met een standaard ticket en ben nog nooit zo dicht bij het podium geraakt. Stond enkele metertjes achter de afscheiding van de front zone en had daar een heel goed zicht bij de hoofdacts. Er was trouwens ook veel sfeer in de frontzone tijdens de 2 laatste optredens op zaterdag.
  • Bij de eerste artiesten vond ik het wel storend. Voor het podium amper volk, achter de afscheiding de echte fans. Maar dit hebben ze in deze editie rechtgezet door die betalende zone pas te gebruiken bij de laatste optredens.
  • Een dagticket Werchter kost meer dan een dagticket Live is Live + de extra prijs voor de frontzone. Ik besef wel dat je Werchter niet helemaal kan vergelijken maar voor een bepaald publiek speelt dit wel (en hier geldt dan ook vraag en aanbod)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Ik ben er daarstraks voorbij gereden en in tegenstelling tot Werchter nog geen start van opbouw te bespeuren.
Maar op zich echt wel een mooie locatie.
Ik ben ook redelijk zeker dat die main stage eerst nog op Best Kept Secret moet staan voordat ze die daar in Antwerpen gaan neerzetten. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken