Best Kept Secret 2024

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
397
318
Tof dat Fontaines zo goed loopt. Dat Pulp nog altijd niet is uitverkocht, en niet weinig geld vroeg, zegt ook wel iets over waarom de festivals hier dat niet hebben gedaan (als het agendatechnisch al had gekund).

Die sound bleed bij Nick Cave heb ik trouwens helemaal niet gemerkt. Waar stonden de mensen die hier wel last van hadden? Ik stond redelijk midden voor het podium, iets richting de TWO, een paar meter met mijn rug voor de hekken die het voorste deel van het achterste deel van het veld scheiden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Tof dat Fontaines zo goed loopt. Dat Pulp nog altijd niet is uitverkocht, en niet weinig geld vroeg, zegt ook wel iets over waarom de festivals hier dat niet hebben gedaan (als het agendatechnisch al had gekund).
Ik vind het vooral gek en een beetje verontrustend dat Vampire Weekend nog niet uitverkocht is. Hebben sowieso het AOTY tot nu toe gemaakt wat mij betreft, dus aan de kwaliteit zal het niet liggen. Wat mij ook gewoon een nog grotere en bekendere band dan Fontanes, niet?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
397
318
Volgens mij was Vampire Weekend bij de vorige passage in de Afas ook niet uitverkocht. Ik was daar toen (was erg fijn!) en kan me niet herinneren dat het moeilijk was om ergens halverwege te staan zonder in gedrang te komen. Fontaines is misschien wat meer de band van het moment van Vampire Weekend, waar telkens wel wat jaar tussen de platen en shows zit.

(Maar ik had niet gedacht dat Fontaines zo snel de AFAS zou uitverkopen).
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en dfrvanloon

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ik vind het vooral gek en een beetje verontrustend dat Vampire Weekend nog niet uitverkocht is. Hebben sowieso het AOTY tot nu toe gemaakt wat mij betreft, dus aan de kwaliteit zal het niet liggen. Wat mij ook gewoon een nog grotere en bekendere band dan Fontanes, niet?
Nee is de bubbel hier op het forum, net als met Pulp. Fontaines is op dit moment een grotere band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Volgens mij was Vampire Weekend bij de vorige passage in de Afas ook niet uitverkocht. Ik was daar toen (was erg fijn!) en kan me niet herinneren dat het moeilijk was om ergens halverwege te staan zonder in gedrang te komen. Fontaines is misschien wat meer de band van het moment van Vampire Weekend, waar telkens wel wat jaar tussen de platen en shows zit.

(Maar ik had niet gedacht dat Fontaines zo snel de AFAS zou uitverkopen).
Ja, snap dat niet goed. Want Vampire Weekend heeft toch een pak meer breed gedragen 'hits' da Fontaines. Pakweg m'n vriendin heeft nog nooit van Fontaines gehoord, maar ze kan we heel Holiday of A-Punk meebrullen.

En ook net die vele jaren tussen de shows zou ik toch aanzien als een USP voor die band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Nee is de bubbel hier op het forum, net als met Pulp. Fontaines is op dit moment een grotere band.
Maar van Pulp verwacht ik dat ook helemaal niet hoor. Is echt een nicheband. Vampire Weekend schat(te) ik toch een stuk groter in. Nu ja, ik zie ze die AFAS wel gewoon uitverkopen maar in een ideale wereld vult Vampire Weekend gewoon de Ziggo. Zoals ik zei, die nieuwe plaat is echt waanzinnig goed weer.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
397
318
Ik weet niet hoe oud jij en je vriendin zijn, maar A-Punk is denk ik wel vooral voor 30+. De dertigers over een jaar of 10 kunnen wellicht juist Boys In The Better Land of Big meebrullen? Nogmaals, ik had het ook anders ingeschat (net als dat ik totaal verbaasd was over de kaartverkoop en grootte van Parcels en Cigarettes after sex), maar denk dat RubenFrusciante gelijk heeft. Dat bewijst de kaartverkoop ook wel..

Eens trouwens dat nieuwe Vampire Weekend weer erg fijn is. De kans dat ze volgend jaar BKS doen is wat kleiner geworden nu Mojo deze zaalshow regelt, maar ik kan voor mezelf weinig betere headliners bedenken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Maar van Pulp verwacht ik dat ook helemaal niet hoor. Is echt een nicheband. Vampire Weekend schat(te) ik toch een stuk groter in. Nu ja, ik zie ze die AFAS wel gewoon uitverkopen maar in een ideale wereld vult Vampire Weekend gewoon de Ziggo. Zoals ik zei, die nieuwe plaat is echt waanzinnig goed weer.
Ik heb hem ook al fysiek in m'n kast staan, ook mijn AOTY tot nu toe. Maar goed, dat zegt natuurlijk 0 over hoe ze hun tour verkopen. Zal uiteindelijk vast wel (redelijk) vol staan in de AFAS.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en mattman

zworp3

Support act
17 mei 2018
856
561
Voor mijn gevoel was Vampire Weekend ook wel groter dan Fontaines D.C., maar als ik op Spotify kijk zie ik dat die nieuwe single van Fontaines D.C. na twee weken al meer plays heeft dan de meeste nummers op het nieuwe album van Vampire Weekend. Ik zie ook dat Vampire Weekend in Nederland nog nooit een top 10-album heeft gehad, terwijl Skinty Fia op 2 binnenkwam in de Nederlandse albumlijst.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Ik weet niet hoe oud jij en je vriendin zijn, maar A-Punk is denk ik wel vooral voor 30+. De dertigers over een jaar of 10 kunnen wellicht juist Boys In The Better Land of Big meebrullen? Nogmaals, ik had het ook anders ingeschat (net als dat ik totaal verbaasd was over de kaartverkoop en grootte van Parcels en Cigarettes after sex), maar denk dat RubenFrusciante gelijk heeft. Dat bewijst de kaartverkoop ook wel..
Ja, maar ook 30-plussers gaan naar concerten he ;-). Ja, dit bewijst in ieder geval dat Fontaines meer tickets verzet dan VW.

Maar goed, blij toe dat een band als Fontaines, zonder hits, ook gewoon een groot publiek trekt. Leuke evolutie.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.269
2.209
Ik weet niet hoe oud jij en je vriendin zijn, maar A-Punk is denk ik wel vooral voor 30+. De dertigers over een jaar of 10 kunnen wellicht juist Boys In The Better Land of Big meebrullen? Nogmaals, ik had het ook anders ingeschat (net als dat ik totaal verbaasd was over de kaartverkoop en grootte van Parcels en Cigarettes after sex), maar denk dat RubenFrusciante gelijk heeft. Dat bewijst de kaartverkoop ook wel..
Ja, Cigarettes die de Ziggo Dome uitverkoopt... Nooit verwacht inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Want? Is dat gewoon vanwege antipathie jegens hun muziek, of is er iets daarbuiten waarvan ik me niet bewust ben?
Dat eerste! En niet eens tegen hun muziek, wat prima achtergrondmuziek is. Maar live is het wel een taaie om de aandacht bij te houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken