Het Ticketswap topic: vragen, opmerkingen en ervaringen

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.863
1.082
Dan is dat waarschijnlijk een mobiel ticket. Die kun je tegenwoordig ook via Ticketswap verkopen, maar daar zijn wel wat extra stappen voor nodig https://help.ticketswap.com/nl/articles/8624980-hoe-werkt-het-doorsturen-van-tickets. Wel zijn de servicekosten tegenwoordig bij Ticketswap hoger volgens mij dus je kunt ook overwegen gewoon van het platform van Ticketmaster zelf gebruik te maken
Bedankt! Gelukt en meteen verkocht!

Dat doorverkopen van mobiele tickets op TicketSwap was mij totaal ontgaan, gezien er in België og de mogelijkheid bestaat om naast het mobiele ticket een pdf te genereren.

Even gecheckt ook om te verkopen bij Ticketmaster NL zelf, maar de kosten die ze aanrekenen naar de koper toe zijn echt exuberant.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
191
275
Dat doorverkopen van mobiele tickets op TicketSwap was mij totaal ontgaan, gezien er in België og de mogelijkheid bestaat om naast het mobiele ticket een pdf te genereren.
Niet alle tickets zijn (exclusief) mobiele tickets, bij sommige evenementen is het nog wel mogelijk om een pdf te downloaden. In België zijn de (exclusief) mobiele tickets ook al wel ingevoerd, in ieder geval bij Olivia Rodrigo in het Sportpaleis eerder dit jaar (uit eigen ervaring). Maar vaak gebeurt het alleen bij de grote evenementen

Even gecheckt ook om te verkopen bij Ticketmaster NL zelf, maar de kosten die ze aanrekenen naar de koper toe zijn echt exuberant.
Ticketswap is slim door de servicekosten over koper en verkoper te verdelen en daarnaast ook nog eens "transactiekosten" te rekenen. Daardoor lijkt het bij Ticketswap lager, maar uiteindelijk heb je daar als consument niet zo veel aan: je ticket wordt verkocht voor een bepaald bedrag en Ticketswap/Ticketmaster neemt daarvan een bepaald bedrag. Bij beide sites komt dat bedrag uit rond de 12%. Ik dacht daarnaast dat Ticketmaster de servicekosten had gemaximeerd op €10 waardoor dat bij verkopen boven de €80 voordelig uitpakt, maar misschien was dat alleen bij Lowlands
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
186
569
Even een vraagje:

Stel iemand verkoopt zijn kaartjes voor een evenement via Ticketswap voor een hogere prijs dan de originele aankoopprijs en het evenement wordt vervolgens geannuleerd door de organisator. In dat geval krijgt de originele koper een refund van de organisator en wordt deze geacht deze refund door te spelen aan de nieuwe koper.

Vinden jullie dat de nieuwe koper het recht heeft op een refund van de (hogere) Ticketswap prijs, of alleen een refund van de originele prijs?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
739
602
Even een vraagje:

Stel iemand verkoopt zijn kaartjes voor een evenement via Ticketswap voor een hogere prijs dan de originele aankoopprijs en het evenement wordt vervolgens geannuleerd door de organisator. In dat geval krijgt de originele koper een refund van de organisator en wordt deze geacht deze refund door te spelen aan de nieuwe koper.

Vinden jullie dat de nieuwe koper het recht heeft op een refund van de (hogere) Ticketswap prijs, of alleen een refund van de originele prijs?
Ik zou zeggen originele prijs. Blijft toch wel het risico en kan de verkoper ook niets aan doen. Ik zie de koop meer als afgerond na de betaling van de hogere ticketprijs. Domme pech dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.543
7.541
De prijs die de koper betaald heeft, minus de Swapkosten is de meest nette oplossing. Dus het bedrag dat de verkoper van Swap ontvangen heeft na verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

zworp3

Support act
17 mei 2018
983
671
Ik zou zeggen originele prijs. Blijft toch wel het risico en kan de verkoper ook niets aan doen. Ik zie de koop meer als afgerond na de betaling van de hogere ticketprijs. Domme pech dus.
En als het kaartje voor een lagere prijs verkocht werd op Ticketswap, vind je dan ook dat de nieuwe koper recht heeft op een refund van de originele prijs?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
739
602
En als het kaartje voor een lagere prijs verkocht werd op Ticketswap, vind je dan ook dat de nieuwe koper recht heeft op een refund van de originele prijs?
Yes eigenlijk wel ja. Ik zie 't meer dat hij op dat moment eigenaar is van het ticket en de koop is afgedaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.543
7.541
Als je betaalt voor iets wat je niet krijgt hoor je imo gewoon het geld terug te krijgen dat je betaald hebt. Risico ligt niet alleen bij de koper hier maar net zo goed bij de verkoper. De verkoper heeft het een bedrag ontvangen, dan is het ook zo fair dat bedrag terug te betalen.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
191
275
Dit is wat de voorwaarden van Ticketswap erover zeggen. Als het via SecureSwap gaat, vergoedt de organisator het bedrag van de originele ticketprijs.
Ale het niet via Ticketswap gaat, moet de verkoper minimaal het bedrag terugbetalen dat hij zelf van de organisator heeft terugbetaald gekregen, en dat wordt gemaximaliseerd tot het bedrag dat de verkoper heeft ontvangen van de koper
Screenshot_20241007-140926_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
186
569
Dit is wat de voorwaarden van Ticketswap erover zeggen. Als het via SecureSwap gaat, vergoedt de organisator het bedrag van de originele ticketprijs.
Ale het niet via Ticketswap gaat, moet de verkoper minimaal het bedrag terugbetalen dat hij zelf van de organisator heeft terugbetaald gekregen, en dat wordt gemaximaliseerd tot het bedrag dat de verkoper heeft ontvangen van de koper
Bekijk bijlage 10590
Bijna helder. Het minimale slaat dus op het bedrag dat de originele koper als refund krijgt? En de maximalisering slaat dan op de situaties waar het uitgekeerde bedrag hoger is dan de prijs waarvoor het op ticketswap stond (e.g. goedkoper verkocht dan originele aankoopprijs)?

Bedankt in ieder geval!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken