Rock Werchter 2025

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.159
5.562
Die is wel nog relevant met zijn laatste album, frogs heeft het heel goed gedaan
The Cure is nog even relevant, die begonnen nog maar te hinten naar een nieuw album en ook dat was heel de dag door op StuBru te horen (na 9u werken per dag tot vervelens toe). Dat het te moeilijk is voor jou maakt het geen slechte headliner voor RW
Nuja The Cure is niet echt het beste voorbeeld. Die hebben nu el écht veel mainstream hits. Een Close To Me, Just Like Heaven, Friday I'm In Love, A Forest, Inbetween Days en Boys Don't Cry zijn toch wel nummers die de gemiddelde StuBru, Tijdloze, maar ook Nostalgie, JOE, Radio 2 luisteraar wel zal herkennen. Of veel Gen Z'ers het kennen, dat weet ik dan weer niet.

Maar voor de rest zeer eens: headlinewaardigheid is veel meer dan 'hitjes tellen'. Of het moet er een voor Pinkpop zijn. 😅
Genoeg jongeren die het kennen, was te zien in het Sportpaleis; hoe vaak het (niet eens door mij ;)) nog op de chiro werd gespeeld.

Olivia Rodrigo zou een terechte headliner zijn, maar RW zou RW niet zijn als ze weer wat namen hebben op een veel lagere positie dan je zou verwachten. (Als headliner denk ik niet dat ze op RW zal staan dit jaar, maar dat is buikgevoel)
 

Yerko_music

Randprogramma
11 sep 2023
118
65
The Cure is nog even relevant, die begonnen nog maar te hinten naar een nieuw album en ook dat was heel de dag door op StuBru te horen (na 9u werken per dag tot vervelens toe). Dat het te moeilijk is voor jou maakt het geen slechte headliner voor RW

Genoeg jongeren die het kennen, was te zien in het Sportpaleis; hoe vaak het (niet eens door mij ;)) nog op de chiro werd gespeeld.

Olivia Rodrigo zou een terechte headliner zijn, maar RW zou RW niet zijn als ze weer wat namen hebben op een veel lagere positie dan je zou verwachten. (Als headliner denk ik niet dat ze op RW zal staan dit jaar, maar dat is buikgevoel)
Daar geb je inderdaad wel een punt, ik zeg gewoon dat ik het spijtig zou vinden moesten er alleen maar 80's/90's namen zijn en minder 10's/20's namen
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.058
1.057
Van mij mag een Olivia Rodrigo headliner zijn. Het ambetante is wel: de voorvakken gaan al direct bezet staan met volk dat blijft kamperen. Als er dan iets interessants staat op de main, mag je het vergeten om ze van dichtbij te zien. En als je er dan toch zou staan, interesseert het de rest die rondom u staat, geen zak.
 

Yerko_music

Randprogramma
11 sep 2023
118
65
Van mij mag een Olivia Rodrigo headliner zijn. Het ambetante is wel: de voorvakken gaan al direct bezet staan met volk dat blijft kamperen. Als er dan iets interessants staat op de main, mag je het vergeten om ze van dichtbij te zien. En als je er dan toch zou staan, interesseert het de rest die rondom u staat, geen zak.
Dat heb je toch met een Billie Eillish of een Dua Lipa ook?
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
526
491
Van mij mag een Olivia Rodrigo headliner zijn. Het ambetante is wel: de voorvakken gaan al direct bezet staan met volk dat blijft kamperen. Als er dan iets interessants staat op de main, mag je het vergeten om ze van dichtbij te zien. En als je er dan toch zou staan, interesseert het de rest die rondom u staat, geen zak.
Daarvoor zijn de sub's als IDLES uitgevonden, even schoon schip maken in het voorvak haha.

Nee ik begrijp je punt. Maarrr stel dat ik niks met Bruce Springsteen heb en die komt headlinen; dan zitten ook de ANWB stellen de hele dag te kamperen. Elke FLINKE headliner heeft zijn publiek. Bij Olivia zullen dat inderdaad wel meer gillende meiden zijn die de hele dag kunnen wachten op HET optreden.

Ik kan niks opnoemen van Olivia, ik zal het vast wel gehoord hebben maar er gaat zo geen belletje rinkelen. Maargoed; alle tekenen aan de wand dat ze hoge posities krijgt/ de hoogste als ik het zo lees hier.
Mij best. Als er dan van bv; The Cure, Pearl Jam, Eminem, Ghost, Jack White, Kings of Leon , London Grammar , Nine Inch Nails, nog wat staan hebben we een mooi rijtje met gevarieerde namen. Een jonge Olivia mag zeker haar kans pakken, ik zie dan tegen die tijd wel of het iets voor me is ;)

Ik hoop vooral dat Werchter weer dubbelop gaat boeken met elke dag een paar kanonnen. Dan moet je behoorlijk zuur zijn wil je de line-up niks vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.320
2.092
Als ze gewoon al eens de moeite zouden doen om bvb het voorste stuk aan de main, dus het stuk na de tweede sluisbarriere, leeg te maken na een concert, dan zou je dat probleem van kampeerders al veel minder hebben.

Dan heb je ook geen problemen meer zoals die ene stoethaspel die daar al 8 uur stond te posteren in de hoop zijn kind te kunnen laten zegenen door Sint Grohl, om vervolgens flauw te vallen.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
191
168
Als ze gewoon al eens de moeite zouden doen om bvb het voorste stuk aan de main, dus het stuk na de tweede sluisbarriere, leeg te maken na een concert, dan zou je dat probleem van kampeerders al veel minder hebben.

Dan heb je ook geen problemen meer zoals die ene stoethaspel die daar al 8 uur stond te posteren in de hoop zijn kind te kunnen laten zegenen door Sint Grohl, om vervolgens flauw te vallen.
Ja inderdaad bah wat een vreselijk verhaal was dat. Dat soort mensen moeten echt hun kind zo snel mogelijk inleveren. Was gewoonweg mishandeling, bij Olivia zullen het waarschijnlijk wel gillende keukenmeiden zijn die zelf de keuze maken om te kamperen.
 

Yerko_music

Randprogramma
11 sep 2023
118
65
Ieder zijn smaak zeker, ik vind the cure niet goed maar in datzelfde genre vind ik wel joy division, the smiths, Depeche Mode, nick cave,... goed
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
526
756
Ieder zijn smaak zeker, ik vind the cure niet goed maar in datzelfde genre vind ik wel joy division, the smiths, Depeche Mode, nick cave,... goed
Dat is al een mooi gevarieerd rijtje artiesten uit de jaren 80 en 90 voor iemand van 18. Kan me bijna niet voorstellen dat je dan de oude Cure (A forest, Play for today, Boys don't cry) niet goed vindt.
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
153
198
Kunnen ze niet nog een podia of tent bijzetten vanachter waar ze zo die Olivia Rodrigo op vrijdag, zaterdag Billie Elish en dan zondag Dua Lipa.
Dan kunnen wij genieten van de voorvakken op de main en kunnen de fans op hun gemakje een dagje zitten ginds.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.401
3.423
Van mij mag een Olivia Rodrigo headliner zijn. Het ambetante is wel: de voorvakken gaan al direct bezet staan met volk dat blijft kamperen. Als er dan iets interessants staat op de main, mag je het vergeten om ze van dichtbij te zien. En als je er dan toch zou staan, interesseert het de rest die rondom u staat, geen zak.
Hardcore fans van grote popacts zijn echt 10x zo respectvol voor andere acts die ervoor spelen dan de fans van bv een Metallica. Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Taylor Swift, Twenty One Pilots en nog veel meer gezien en de fans die daarvoor in de voorvakken kamperen, doen bijna allemaal hun best om op voorhand wat liedjes te leren van het voorprogramma. Soms echt verbaasd hoeveel die staan mee te zingen en te klappen bij random acts die eigenlijk niemand echt kent. Het idee dat die fans op een festival allemaal de hele dag ongeïnteresseerd in het voorvak zouden neerzitten, is echt een fabeltje dat niet gebaseerd is op de realiteit.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.159
5.562
Kunnen ze niet nog een podia of tent bijzetten vanachter waar ze zo die Olivia Rodrigo op vrijdag, zaterdag Billie Elish en dan zondag Dua Lipa.
Dan kunnen wij genieten van de voorvakken op de main en kunnen de fans op hun gemakje een dagje zitten ginds.
Dit begint ook wel belachelijk te worden hoor, heb je net zo goed bij Metallica of Springsteen
Heb het gevoel dat fans van die andere acts nog eerder meedoen bij andere acts overdag dan een metallica-fan (om het nu ook weer even in hokjes te duwen, maar als je sommigen nors zag staan wezen de hele dag door). Fans van Springsteen zeggen zelfs in interviews dat ze niet naar bvb TWC wilden gaan, omdat ze dan een hele dag naar die andere bands moesten luisteren om dan hun held te kunnen zien
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.461
6.243
Over Chappell Roan, als die beschikbaar is en in de buurt gaat Herman die niet laten schieten. Geen Billie Eilish toestand, die hebben ze toen laten schieten maar was ook nog niet doorgebroken zoals Roan op ongeveer hetzelfde tijdstip.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken