Dan heb ik dat fabeltje toch al meermaals beleefd. Ik geef u wel gelijk dat dit ook gewoon geldt bij rockacts. Er is voor mij wel een ENORM groot verschil tussen een voorprogramma bij een optreden (waar iedereen voor de hoofdact komt) en een ganse dag festivals met gemengd publiek. Je kan dan alleen maar hopen (en dat doet Werchter wel goed vind ik) dat het festival zich daar bewust van is en op het hoofdpodium dan alleen maar acts in hetzelfde genre boeken. En dan kan je wel zeggen dat al die fans respectvol zijn, maar succes als bijvoorbeeld (zal wel niet gebeuren, maar gewoon als voorbeeld) fontaines dc net ervoor wordt geprogrammeerd.Hardcore fans van grote popacts zijn echt 10x zo respectvol voor andere acts die ervoor spelen dan de fans van bv een Metallica. Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Taylor Swift, Twenty One Pilots en nog veel meer gezien en de fans die daarvoor in de voorvakken kamperen, doen bijna allemaal hun best om op voorhand wat liedjes te leren van het voorprogramma. Soms echt verbaasd hoeveel die staan mee te zingen en te klappen bij random acts die eigenlijk niemand echt kent. Het idee dat die fans op een festival allemaal de hele dag ongeïnteresseerd in het voorvak zouden neerzitten, is echt een fabeltje dat niet gebaseerd is op de realiteit.