Rock Werchter 2025

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.058
1.058
Hardcore fans van grote popacts zijn echt 10x zo respectvol voor andere acts die ervoor spelen dan de fans van bv een Metallica. Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Taylor Swift, Twenty One Pilots en nog veel meer gezien en de fans die daarvoor in de voorvakken kamperen, doen bijna allemaal hun best om op voorhand wat liedjes te leren van het voorprogramma. Soms echt verbaasd hoeveel die staan mee te zingen en te klappen bij random acts die eigenlijk niemand echt kent. Het idee dat die fans op een festival allemaal de hele dag ongeïnteresseerd in het voorvak zouden neerzitten, is echt een fabeltje dat niet gebaseerd is op de realiteit.
Dan heb ik dat fabeltje toch al meermaals beleefd. Ik geef u wel gelijk dat dit ook gewoon geldt bij rockacts. Er is voor mij wel een ENORM groot verschil tussen een voorprogramma bij een optreden (waar iedereen voor de hoofdact komt) en een ganse dag festivals met gemengd publiek. Je kan dan alleen maar hopen (en dat doet Werchter wel goed vind ik) dat het festival zich daar bewust van is en op het hoofdpodium dan alleen maar acts in hetzelfde genre boeken. En dan kan je wel zeggen dat al die fans respectvol zijn, maar succes als bijvoorbeeld (zal wel niet gebeuren, maar gewoon als voorbeeld) fontaines dc net ervoor wordt geprogrammeerd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.684
9.048
Nuja The Cure is niet echt het beste voorbeeld. Die hebben nu el écht veel mainstream hits. Een Close To Me, Just Like Heaven, Friday I'm In Love, A Forest, Inbetween Days en Boys Don't Cry zijn toch wel nummers die de gemiddelde StuBru, Tijdloze, maar ook Nostalgie, JOE, Radio 2 luisteraar wel zal herkennen. Of veel Gen Z'ers het kennen, dat weet ik dan weer niet.

Maar voor de rest zeer eens: headlinewaardigheid is veel meer dan 'hitjes tellen'. Of het moet er een voor Pinkpop zijn. 😅

Herken er tot nu toe niks van... Nou kan het zijn dat ik de uitzondering ben, maar ik zou toch zeggen dat er nog wel genoeg mensen van mijn leeftijd het niet gaan kennen, al zijn dat misschien ook geen festivalgangers verder.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.463
6.246
Was that something you’ve heard or just thoughts?
Well educated guess…
Live Nation wou per se de Rodrigo tour doen toen ze naast Swift grepen. Kan me wel voorstellen dat er een hele deal aan verbonden is. En dan is RW een logische, net zoals Mad Cool, Nos…
 

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
133
108
Well educated guess…
Live Nation wou per se de Rodrigo tour doen toen ze naast Swift grepen. Kan me wel voorstellen dat er een hele deal aan verbonden is. En dan is RW een logische, net zoals Mad Cool, Nos…
It really does make sense tbf.

Also other acts announced today around at the time (some more suitable that others):

Shed Seven
Jake Bugg
Cast
The Sherlocks
The Lightening Seeds
 

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
133
108
DEFINITELY MAYBE

Oasis ‘set for Glastonbury headline slot and record breaking Wembley reunion run in 2025’​


😂😂😂.

P.S I apologise if the Ed info is right 😂
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.548
7.542
Welke info hadden je bronnen eerder? Maakt wel nieuwsgierig.

Ik las ergens dat Green Day, Eminem en Harry Styles ook kanshebbers waren om te headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.913
9.881
Welke info hadden je bronnen eerder? Maakt wel nieuwsgierig.

Ik las ergens dat Green Day, Eminem en Harry Styles ook kanshebbers waren om te headlinen.
Gezien Green Day zo obvious geteased wordt door Download, zal Glastonbury ‘m wel niet worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
133
108
Welke info hadden je bronnen eerder? Maakt wel nieuwsgierig.

Ik las ergens dat Green Day, Eminem en Harry Styles ook kanshebbers waren om te headlinen.
It’s the usual Efests and Discord users who get info.

Btw, they’re also saying Fontaines DC are subbing the pyramid so shall see if that’s right too. Seemed too soon again for me but who knows. These people have been providing news for years so they build up that trust
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.831
8.813
Volgens een insider op efestivals zijn de download headliners Green Day, Sleep Token en Korn

Denk idd dat je Green Day wel kan afschrijven voor glastonbury
 
  • Leuk
Waarderingen: Sisco1481

Gebruikers die dit onderwerp bekijken