Hardrock & Metal Chat

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
voor de liefhebbers, terug van weggeweest

438097089_957188906407905_2889523993857544394_n.jpg
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
Ik weet niet of het hier al gedeeld is, maar ex-Slipknot drummer (en voormalig E-Street Band invaldrummer) Jay Weinberg zit nu bij Suicidal Tendencies. Als de geruchten over Sepultura’s Eloy Casagrande overstap naar Slipknot kloppen, dan zijn de drummers van Slipknot, Suicidal Tendencies en Sepultura elk één plek opgeschoven 😀Hier het bericht
Misschien is het al elders op het forum gedeeld, maar Slipknot heeft nu (eindelijk) officieel bevestigd dat voormalig Sepultura drumbeest Eloy Casagrande voortaan bij hun het drumstel komt afrossen: https://www.instagram.com/slipknot/p/C6Z3TK8v2gM/

Eloy.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
416
719
Nieuwe track van deep purple...😊
Wat vinden jullie ervan , stoppen of doorgaan?
#vandaag
#deeppurple
Deep Purple - Portable Door (Official Music Video) / Deep Purple Official
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
NILE kon ik tot een paar maanden geleden niet. Maar wat een geluid leveren die af. Als je vroeger metalocalypse keek en DETHKLOK goed vond klinken check dan zeker even NILE.
(Ik vraag het ff hier)
Maar ben as we speak Metalocalypse aan het kijken. En vraag me dus af ofdat Dethklok nog tourt, want het is wel een band die echt bestaat volgens mij? En zouden ze dan ook nog naar Europa kunnen komen? Want het lijkt me een erg leuke band om een keer live te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.417
(Ik vraag het ff hier)
Maar ben as we speak Metalocalypse aan het kijken. En vraag me dus af ofdat Dethklok nog tourt, want het is wel een band die echt bestaat volgens mij? En zouden ze dan ook nog naar Europa kunnen komen? Want het lijkt me een erg leuke band om een keer live te zien.
Touren zeker nog. Hebben een aantal dagen geleden een tour met DragonForce in de VS afgesloten. Acht de kans wel klein dat ze naar Europa komen, sterker nog, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Metalhead Liam

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.566
Blijkbaar was Sick New World dit jaar wel een stuk beter dan vorig jaar
Al blijft het onmogelijk om alle artiesten mee te pakken die je wilt zien, hebben ze veel van de sound issues en plannings issues wel aangepakt zo te zien
vond het vooral grappig om te zien hoe ze ze omgaan met het snel wisselen van bands op die kleine stages.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Simone Simons met een solo album, de eerste single:


@Jamel jij als dé Epica fan van het forum, wat vind je ervan?

Edit: beschrijving onder de video vermeld "Music written by Arjen Lucassen"
Ja die kwam wel opeens als een verrassing! Zag dat solo-album totaal niet aan komen. Zeker niet nu we pasgeleden het eerste studioreport van Epica #9 hebben gekregen.

Wat vind ik ervan.. Eerlijk gezegd ben ik zeer aangenaam verrast. Ik sprak er daarstraks al even met @nikita over en wij hadden allebei niet heel hoge verwachtingen. Vreesde toch een beetje voor een Floor- of Tarja-scenario, waarbij het solowerk voelt als een slap aftreksel van het origineel. Of één of andere duffe ballad ofzo. Maar dit is tof! Het is muzikaal veel meer Arjen (Ayreon, Star One) dan Epica. Terwijl de vocale melodieën wel weer typisch Simone zijn. En het is heel cool dat het wel echt metal is, zelfs prog. En niet een commercieel-minded plaatje.

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het album. Dit nummer heeft mijn verwachtingen overtroffen, maar dat komt ook wel omdat die laag waren. Hoop dat dit niet gelijk het hoogtepunt was en er in de loop van het album veel dynamiek in blijft zitten. Dan kan het zeker een heel aardig album worden.

Wat vind jij ervan?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.598
Ja die kwam wel opeens als een verrassing! Zag dat solo-album totaal niet aan komen. Zeker niet nu we pasgeleden het eerste studioreport van Epica #9 hebben gekregen.

Wat vind ik ervan.. Eerlijk gezegd ben ik zeer aangenaam verrast. Ik sprak er daarstraks al even met @nikita over en wij hadden allebei niet heel hoge verwachtingen. Vreesde toch een beetje voor een Floor- of Tarja-scenario, waarbij het solowerk voelt als een slap aftreksel van het origineel. Of één of andere duffe ballad ofzo. Maar dit is tof! Het is muzikaal veel meer Arjen (Ayreon, Star One) dan Epica. Terwijl de vocale melodieën wel weer typisch Simone zijn. En het is heel cool dat het wel echt metal is, zelfs prog. En niet een commercieel-minded plaatje.

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het album. Dit nummer heeft mijn verwachtingen overtroffen, maar dat komt ook wel omdat die laag waren. Hoop dat dit niet gelijk het hoogtepunt was en er in de loop van het album veel dynamiek in blijft zitten. Dan kan het zeker een heel aardig album worden.

Wat vind jij ervan?

Ik ken weinig van Arjen, dus die vergelijking kan ik niet maken, voor mij klonk het als Epica zonder de grunts. Dus dat is eigenlijk al vooruitgang ten opzichte van Epica over het algemeen voor mij. Dus ben zeker benieuwd naar het vervolg en ben ook blij om te zien dat via haar eigen webshop je de LP kan binnenharken voor "maar" 24 euro, wat echt een koopje is als je het vergelijkt met de prijzen van menig ander recent album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken