Rock Werchter 2024

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
261
118
Om de eerste officiële post van het festivalpark te vieren, denken jullie dat er dingen gaan veranderen in het park dit jaar? (buiten de barn en klub c ofcourse)
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
21
7
Geen echte headliners? Naast inderdaad FF heb je met Dua Lipa een grote naam en met Maneskin een grote nieuwe headliner. En Kravitz verkoopt ook gewoon grote zalen uit.

Je kunt van het affiche zeggen wat je wil maar niet dat de grote namen ontbreken.
FF en Dua Lipa zijn headliners, die tweede is voor mij persoonlijk gewoon niet mijn goesting. Maneskin heeft het de laatste keer verrassend goed gedaan voor mij maar het is geen headliner. Omdat ze nu toevallig op dat slot staan, wilt niet zeggen dat de band opeens Hall of Famers zijn.

Kravitz is cool en een gigantische naam. Maar headliner op Werchter 2024?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
FF en Dua Lipa zijn headliners, die tweede is voor mij persoonlijk gewoon niet mijn goesting. Maneskin heeft het de laatste keer verrassend goed gedaan voor mij maar het is geen headliner. Omdat ze nu toevallig op dat slot staan, wilt niet zeggen dat de band opeens Hall of Famers zijn.

Kravitz is cool en een gigantische naam. Maar headliner op Werchter 2024?
Een headliner hoeft dan ook geen hall of famer te zijn. Ik vind het juist tof dat ze nieuwe acts die plek geven.
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
21
7
En eerlijk gezegd, die Amerikaanse affiches zijn het hem toch ook niet altijd he. Ik zou de Werchter affiche bv totaal niet in willen ruilen voor waar Coachella mee aan kwam draven.
Een affiche zoals Rockville bijvoorbeeld is voor mij de ultieme line-up.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Een affiche zoals Rockville bijvoorbeeld is voor mij de ultieme line-up.
Welkom op het tofste festival van het land
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
FF en Dua Lipa zijn headliners, die tweede is voor mij persoonlijk gewoon niet mijn goesting. Maneskin heeft het de laatste keer verrassend goed gedaan voor mij maar het is geen headliner. Omdat ze nu toevallig op dat slot staan, wilt niet zeggen dat de band opeens Hall of Famers zijn.

Kravitz is cool en een gigantische naam. Maar headliner op Werchter 2024?
Cool en een gigantische naam, klinkt toch als headliner?

Snap wel wat je bedoelt, maneskin en dua lipa zijn ook niet mijn headliners. Maar snap wel dat ze er staan (maneskin wel wat te hoog vind k) , maar hey er zijn genoeg andere leuke dingen te zien 4 dagen lang
 
  • Leuk
Waarderingen: bassisandro

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
21
7
Een headliner hoeft dan ook geen hall of famer te zijn. Ik vind het juist tof dat ze nieuwe acts die plek geven.
Ik ook en ik ben er 90% zeker van dat Maneskin dat ook goed gaat doen. Maar ik vind het voor Werchter te weinig.

Het is de combinatie van dingen ook. Ik heb mijn programma gemaakt alsof ik zou gaan en ik wil 2-3 bands per dag echt zien. Dan vind ik de prijs voor een combi veel geld. Daarnaast heb ik vorig jaar gemerkt hoe Werchter er voor mij uitziet bij een lauwe affiche, een beleving is anders. Vorig jaar wou ik dan ook nog eens heel graag Iggy en Editors zien, iedereen weet hoe dat liep voor heel wat mensen.

Het is ook de en-en: op de camping mag ik niks meer koken of zelf meenemen. Oké, veiligheid. Maar ik ben strikt veganistisch en ik kon op de camping niks kopen. Behalve een empanada van 3x3cm voor 18 euro. Op de wei zelf had ik 4 keuzes, als het niet uitverkocht was. De vegan pita was heerlijk en die prijs trokken ze op terwijl ik in de rij stond. Ik heb ook een vegan wrap ragu gegeten voor 14 euro. Een tortilla met koude tomatensaus en een verloren gelopen schijf ajuin. Ik verwacht meer van een festival waar ik bijna een epileptisch insult kreeg door de flitsende reclame over “sustainable festival”.

“Ah wilt u naar huis rijden om deftig te kunnen eten? Dan betaalt ge straks gewoon opnieuw parking.” En-en-en. Als een hamster in een wiel.

Maneskin gaat vegen, dat weet ik. Maar voor dat geld en alle andere dingen die ik door de vingers moet zien, wil ik een affiche die al die andere tegemoetkomingen wegblaast.
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
21
7
Welkom op het tofste festival van het land
Die had ik verwacht maar ik ga al 20 jaar naar Werchter. Ik mag toch zeggen dat ik een beetje affiniteit heb, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Paddy

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Een affiche zoals Rockville bijvoorbeeld is voor mij de ultieme line-up.
dat is gewoon een zwakke versie van europese metalfestivals, met slechtere organisatie en belachelijk dure prijzen.
die amerikanen reizen masaal naar europa af omdat de festivals hier veel beter geregeld en georganiseerd zijn dan daar
zou toch eens naar graspop/hellfest gaan kijken ipv Werchter, als dit je droom line up is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Moet zeggen dat deze editie er toch veel bands met stevige gitaren op het affiche staan. Meer metal, stevige rock en punk dan meestal.

En het tijdschema is al even bekend. Dat is ook wel fijn. 😘
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Snow Patrol vult bij ons toch wel consequent grotere zalen dan Iggy Pop? Die laatste heb ik nooit in iets groters weten staan dan de AB.
Vorst en Lotto vroeger precies.
Maar als je Editors of CdW in de weegschaal werpt tov Snow Patrol, dan wegen die eerste toch een pak zwaarder door?
Editors ooit headliner op Werchter weide, terwijl Snow Patrol nooit die hoogtes bereikt heeft.
Zou die eerder rond 17u gezien hebben op de affiche.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Vorst en Lotto vroeger precies.
Maar als je Editors of CdW in de weegschaal werpt tov Snow Patrol, dan wegen die eerste toch een pak zwaarder door?
Editors ooit headliner op Werchter weide, terwijl Snow Patrol nooit die hoogtes bereikt heeft.
Zou die eerder rond 17u gezien hebben op de affiche.
Maar wel een graag geziene band in België. En Werchter is altijd speciaal.
Ze zullen zeker een volle Barn trekken, ben daar absoluut van overtuigd. Op de Main is het een band 3de laatst. In deze editie zouden ze zelfs sub kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en ChrisV

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Ik ook en ik ben er 90% zeker van dat Maneskin dat ook goed gaat doen. Maar ik vind het voor Werchter te weinig.

Het is de combinatie van dingen ook. Ik heb mijn programma gemaakt alsof ik zou gaan en ik wil 2-3 bands per dag echt zien. Dan vind ik de prijs voor een combi veel geld. Daarnaast heb ik vorig jaar gemerkt hoe Werchter er voor mij uitziet bij een lauwe affiche, een beleving is anders. Vorig jaar wou ik dan ook nog eens heel graag Iggy en Editors zien, iedereen weet hoe dat liep voor heel wat mensen.

Het is ook de en-en: op de camping mag ik niks meer koken of zelf meenemen. Oké, veiligheid. Maar ik ben strikt veganistisch en ik kon op de camping niks kopen. Behalve een empanada van 3x3cm voor 18 euro. Op de wei zelf had ik 4 keuzes, als het niet uitverkocht was. De vegan pita was heerlijk en die prijs trokken ze op terwijl ik in de rij stond. Ik heb ook een vegan wrap ragu gegeten voor 14 euro. Een tortilla met koude tomatensaus en een verloren gelopen schijf ajuin. Ik verwacht meer van een festival waar ik bijna een epileptisch insult kreeg door de flitsende reclame over “sustainable festival”.

“Ah wilt u naar huis rijden om deftig te kunnen eten? Dan betaalt ge straks gewoon opnieuw parking.” En-en-en. Als een hamster in een wiel.

Maneskin gaat vegen, dat weet ik. Maar voor dat geld en alle andere dingen die ik door de vingers moet zien, wil ik een affiche die al die andere tegemoetkomingen wegblaast.
Kan mij niet herinneren dat ze op camping A1 moeilijk doen over wat je meeneemt. Dus zolang je veganistische houdbare spullen meeneemt, zou je toch zelf wat moeten kunnen maken op de camping? Er zijn ook wat kookeilanden, alhoewel je daar ook in de rij moet aansluiten in de ochtend.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Kan mij niet herinneren dat ze op camping A1 moeilijk doen over wat je meeneemt. Dus zolang je veganistische houdbare spullen meeneemt, zou je toch zelf wat moeten kunnen maken op de camping? Er zijn ook wat kookeilanden, alhoewel je daar ook in de rij moet aansluiten in de ochtend.
Yup, zonder problemen kun je eten meenemen. Wij nemen altijd o.a. (water)meloenen, fruit en tomaatjes mee. (En vlees, heel veel vlees)

Op het kookeiland staat vooral een rij voor de magnetron.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Is dit je reptielenbrein die reageert op het woord veganistisch in de post, waarop je reageert?
Nee, niet echt. Maar als het ons lukt om een stoofschotel, spareribs of pulled pork op te warmen, dan moet vegan toch ook wel lukken? Sterker lijkt mij makkelijker.
 
  • Geweldig
Waarderingen: festirock

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Nee, niet echt. Maar als het ons lukt om een stoofschotel, spareribs of pulled pork op te warmen, dan moet vegan toch ook wel lukken? Sterker lijkt mij makkelijker.
Oh, gelukkig. Dan heb ik je toch goed ingeschat 😀.
Airfryer en magnetron werken idd prima.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken