Rock Werchter 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Echt? Was in 2018 anders niet echt geweldig hoor. Vond dat zo'n London Grammar toen voor écht weinig volk moest spelen.

Afin, ik vind het een fijn initiatief van Glastonbury.
Alsof er mee volk zou gestaan hebben mochten ze het niet uitzenden😅 Het is nu éénmaal een gegeven dat koning voetbal op dat moment populairder is dan een optreden. Beter omarmen dan verketteren zou ik denken.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Mja, ik begrijp het wel dat de organisatie zelf geen schermen voorziet. Voor de hoeveelheid voetbalfans in de UK die daar rondlopen zou je al een heel groot veld nodig hebben. Zoals ook in het persbericht staat, staan de matchen momenteel gepland 's avonds op vrijdag en zaterdag. Je kan toch moeilijk een paar dagen voor het festival beginnen schuiven met podiumheadliners om genoeg plek te hebben?

Maar Glasto kennende, zullen er wel voldoende opties zijn voor de fans, gewoon niets officieel. Vanuit de filosofie van het festival, even een paar dagen in een andere wereld, begrijp ik deze beslissing. Echt sfeerverhogend vind ik die schermen ook niet. Maar wees maar zeker dat veel kleine tentjes/barren in de velden een scherm gaan voorzien. Dat loopt dus wel los. En dat 'telefoonschermpjes kijken' zal vast ook wel meevallen aangezien je de helft van de tijd amper internet hebt :LOL:
Op Glasto snap ik dat ook volledig. In UK is voetbalbeleving nog vele malen groter dan hier natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Wel als er geen alternatief is omdat ze geen groot scherm willen plaatsen. Waar gaan die mensen anders heen?
Als je het niet faciliteert, blijven er ook maar enkele diehards over die die boel willen zien toch. Het terrein is groot genoeg om u ergens met uw gsm te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Jij denkt nu dat pakweg Dua Lipa op Glastonbury (want naar verwachtingen zou het VK tijdens de headliners spelen) last zou hebben van een 'grotendeels ongeïnteresseerd publiek' omdat er toevallig voetbal bezig is?
Ja, er zullen zat mensen op schermpjes naar voetbal zitten staren. Waardoor anderen daar weer last van hebben. Sfeerverlagend.

En er speelt niet maar 1 act tijdens die match hé. Dat zijn talloze podia en dus zeëen van schermpjes.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Tja, ik wou het gewoon even delen. Vind het wel top wat Glastonbury doet.

Wat een reacties hier zeg. 😅 Nuja, blijkbaar is de kans dat de Belgen ver geraken niet heel groot dus dan lost het probleem zichzelf wel op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Maar Glasto kennende, zullen er wel voldoende opties zijn voor de fans, gewoon niets officieel. Vanuit de filosofie van het festival, even een paar dagen in een andere wereld, begrijp ik deze beslissing.
Ik vind die sowieso ook altijd wat dubbel. Even in een andere wereld, maar tegelijkertijd is het een festival vol politieke statements, debatten, goede doelen wervers en toespraken. Niet dat dat verkeerd is (integendeel, en het maakt het festival ook het festival dat het is), maar het is wel een filosofie die alleen gebezigd wordt als het ze uitkomt. Een slap excuus om geen matches te tonen imo iig.

Ik snap (als niet voetbalfan) iig niet zo goed wat er top aan is. Je verspreidt het "probleem" alleen maar.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Tja, ik wou het gewoon even delen. Vind het wel top wat Glastonbury doet.

Wat een reacties hier zeg. 😅
Dat ze dat op Glastonbury doen snap ik ook volledig. Maar "Leven en laten leven" zei ons bomma altijd. Geldt denk ik ook voor voetbalschermen op muziekfestivals. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dat ze dat op Glastonbury doen snap ik ook volledig. Maar "Leven en laten leven" zei ons bomma altijd. Geldt denk ik ook voor voetbalschermen op muziekfestivals. ;)
Ja, ben meestal van die strekking hoor, al vond ik het terrein in 2018 echt wel een droevig zicht.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
meer dan voldoende plek voor haha.
Als ik die foto's van op Werchter 2018 zie en dan aan Brits voetbalpubliek denk, zou ik daar toch durven over twijfelen. Probeer als organisatie maar eens een kwart miljoen mensen te plezieren op zo'n moment. Ik zou het op dat uur persoonlijk weinig respectvol vinden om het programma te wijzigen en een hoofdpodium te reserveren, maar langs de andere kant kan je als organisatie zoiets ook niet forceren op een van de andere area's die ook hun ding willen doen.

Maar zoals ik al zei, loopt vast wel los. Het zou mij niets verbazen moesten er uiteindelijk toch overal schermen komen in het theatergedeelte/carhenge/op de heuvels enzo. Maar ik denk niet dat Glasto daar zelf actief over gaat communiceren.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Ja, ben meestal van die strekking hoor, al vond ik het terrein in 2018 echt wel een droevig zicht.
Volg ik je wel in hoor. Is gelukkig niet ieder jaar.

Maar denk dat het weghalen van de schermen zou leiden tot meer frustraties bij mensen die willen genieten van hun concert, dan nu het geval is met één centrale plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Moet je zien wat er gebeurt als er geen schermen staan.
Ben ik oprecht benieuwd naar eigenlijk. Denk zelf dat dat echt wel zou meevallen. Geloof echt niet dat je vooraan aan de main, in de Barn, KlubC etc wil gaan staan als je van plan bent om de voetbal te volgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ben ik oprecht benieuwd naar eigenlijk. Denk zelf dat dat echt wel zou meevallen. Geloof echt niet dat je vooraan aan de main, in de Barn, KlubC etc wil gaan staan als je van plan bent om de voetbal te volgen.
Ik denk dat echt dat er op zo'n moment meer mensen naar hun scherm turen dan naar het podium. Voetbalgekte moet je niet willen onderschatten haha.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Ben ik oprecht benieuwd naar eigenlijk. Denk zelf dat dat echt wel zou meevallen. Geloof echt niet dat je vooraan aan de main, in de Barn, KlubC etc wil gaan staan als je van plan bent om de voetbal te volgen.
Maar dan is er toch ook geen argument om géén scherm te doen? Als je er geen podium voor hoeft op te geven, ben ik altijd wel voorstander van een scherm. Was zelf altijd groot voetballiefhebber (wordt steeds minder), dus erg prettig als ik dan gewoon de wedstrijd op het festivalterrein kon kijken met gelijkgestemden om mezelf meteen daarna weer in het muziekgeweld te storten..
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Ik vind die sowieso ook altijd wat dubbel. Even in een andere wereld, maar tegelijkertijd is het een festival vol politieke statements, debatten, goede doelen wervers en toespraken. Niet dat dat verkeerd is (integendeel, en het maakt het festival ook het festival dat het is), maar het is wel een filosofie die alleen gebezigd wordt als het ze uitkomt. Een slap excuus om geen matches te tonen imo iig.

Ik snap (als niet voetbalfan) iig niet zo goed wat er top aan is. Je verspreidt het "probleem" alleen maar.
Ha ja, terecht punt hoor, Glastonbury als festival is politiek, maar goed ook inderdaad. De organisatie zelf heb ik echter altijd vrij apolitiek gevonden, ze creëren gewoon de omstandigheden voor een politiek muziekfestival. Ik zie het altijd als een relatief kleine organisatie (de hoofdpodia) die dan tegen groepen mensen zegt 'hier is een veld, doe je ding maar'. En als je dat doet met honderdduizenden relatief linkse mensen, krijg je Glastonbury.

Om maar te zeggen, ik denk dat veel mensen hier overschatten hoe groot/serieus de effectieve overkoepelende organisatie is. Je kan het niet plaatsen van schermen eigenlijk ook juist zien als het ultieme 'leven en laten leven'-statement. De organisatie zelf programmeert eigenlijk maar een zevental hoofdpodia, dat persbericht over die schermen betekent eigenlijk niet veel meer dan 'we gaan geen van die hoofdpodia reserveren voor voetbal, voor de rest zien we wel wat er gebeurt'.

Edit: ik zie nu pas dat we in het RW topic zitten. Als er nood is aan extra discussie over dit topic, verplaats ik dit wel even.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Timmetje

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Één van de leukste festivalmomenten: Best Kept Secret toen de Belgen speelden. Perfect gedaan van de organisatie, groot scherm, enorm veel Belgen in rode kleuren, zeer leuke sfeer.
Ik versta echt niet waarom je het als festival zijnde niet zou omarmen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel en Shuliv

Gebruikers die dit onderwerp bekijken