Pinkpop 2025

helaas is dat hier in dit topic vaak wel het geval.
als men dingen zegt: als mooi dan is het klaar en wie eerst komt buiten skydeck om.
dan ga je niet in de onderliggende problematiek of wil je het gewoon niet zien.
want pinkpop is de heilige graal waar men liever een halfbakken line up heeft waar men teveel voor betaald. en een roze hoedje draagt.
mooi dat je fan kan zijn van een festival, maar dit is eerder een dingetje there are no tanks in baghdad.

dan mag je het nog een arrangement noemen. het is en blijft de deur openzetten naar een grotere aanpassing op termijn;

persoonlijk was en ben ik ook liefhebber van werchter
maar ook daar loopt het de spuigaten uit voor mezelf en kan ik dat ook toegeven dat het festival niet meer het festival is waar ik voor het eerst kwam.
en daar ben ik niet blind voor.

festivals worden meer en meer een luxeproduct voor alleen maar de meer welgestelde mensen.
waar men vroeger als minder bedeelde (ikzelf in het begin) meer koos voor festivals want meer namen in verhouding met de prijs is men alles beginnen oprekken en rekken en begint men de barsten te zien.
concerten van mainstream namen zijn nu al vaak niet meer te betalen. en met de steeds hogere kosten van festivals gaan die mensen die kiezen voor een major festival te doen voor bang voor hun buck ook afhaken.

maar er is geen probleem.
de line up van pinkpop is altijd top
brand is het beste bier van de wereld en roze hoedjes gaan nooit uit de mode.
Gelukkig sta je genuanceerd in de discussie. 🤔

• Thinking
Waarderingen: Mark's Kal
Ik geloof dat ik wel wat los heb gemaakt over het VIP dek.

Maken jullie geen zorgen over voorvak. Van de 650 gaat er hooguit 100 plekje vooraan zoeken. Na nummer 5 verdwijnen die weer omdat het zogenaamde “echte” Pinkpop publiek alleen maar staat te ouwehoeren.

Maakte dat laatste editie mee bij Ed Sheeran. Dan is het lekker genieten op het VIP dek waar vrijwel iedereen z’n snavel houdt.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Paddy
Ik geloof dat ik wel wat los heb gemaakt over het VIP dek.

Maken jullie geen zorgen over voorvak. Van de 650 gaat er hooguit 100 plekje vooraan zoeken. Na nummer 5 verdwijnen die weer omdat het zogenaamde “echte” Pinkpop publiek alleen maar staat te ouwehoeren.

Maakte dat laatste editie mee bij Ed Sheeran. Dan is het lekker genieten op het VIP dek waar vrijwel iedereen z’n snavel houdt.
Je beseft dat nog niemand een lelijk woord heeft gezegd over degenen die gebruikmaken van het deck, maar dat velen simpelweg geen voorstander zijn van dergelijke initiatieven an sich. Je reactie is moeilijk anders te lezen dan dat je de kritiek persoonlijk opvat.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik snap overigens nog altijd niet hoe pinkpop ermee weg komt om 155euro te vragen voor een dagticket of 305euro voor een combi en dan een mainstage te zetten met 5 bands per dag en een 2de podium met 4 bands.

Als ik dan vergelijk met bvb een werchter zie ik een dagticket 137euro en een weekendticket voor 4 dagen voor 312euro (wel zonder camping)
Met iedere dag minstens 6-7 bands op de mainstage en op het 2de podium 6 bands.

Graspop dat in hetzelfde weekend valt
Dagticket 129euro en weekendticket 309euro voor 4 dagen (zonder camping) met iedere dag 11-12 bands op de 2 mainstages.

Geen wonder dat het niet uitverkocht geraakt en dat ligt heus niet alleen aan de affiche.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en HaaEll
Ik snap overigens nog altijd niet hoe pinkpop ermee weg komt om 155euro te vragen voor een dagticket of 305euro voor een combi en dan een mainstage te zetten met 5 bands per dag en een 2de podium met 4 bands.

Als ik dan vergelijk met bvb een werchter zie ik een dagticket 137euro en een weekendticket voor 4 dagen voor 312euro (wel zonder camping)

Dagticket 129euro en weekendticket 309euro voor 4 dagen (zonder camping) met iedere dag 11-12 bands op de 2 mainstages.

Geen wonder dat het niet uitverkocht geraakt en dat ligt heus niet alleen aan de affiche.

Komt omdat Pinkpop veel randanimatie heeft.

Zo kun je jezelf even terug in de tijd wanen naar de Oud-Hollandsche traditie waar het uitschot publiekelijk aan de schandpaal werd genageld en je als volk met rotte tomaten en eieren kan gooien. Op Pinkpop is de schandpaal vervangen oor het Wilhelmina Skydeck en de rotte tomaten en eieren door middelvingers en bier.

Ook kun je meedoen aan een soort survivaltocht waar de Ardennen bij in het niet vallen. Deze tocht brengt je van het gedeelte van de mainstages helemaal naar stage 4. Een dermate barre tocht dat je hem nooit meer gaat vergeten als je hem hebt overleefd.

Daarnaast kun je op Camping A een soort levende versie van het beroemde spel Risk spelen, waarbij je je stuk land moet zien te verdedigen tegen hen die extra hebben betaald en dan meer recht denken te hebben op die plek.

Zomaar wat voorbeelden.

Je beseft dat nog niemand een lelijk woord heeft gezegd over degenen die gebruikmaken van het deck, maar dat velen simpelweg geen voorstander zijn van dergelijke initiatieven an sich. Je reactie is moeilijk anders te lezen dan dat je de kritiek persoonlijk opvat.
Mocht dat zo zijn, is dat, denk ik, niet meer dan logisch. Ik zou me ook aangevallen voelen als iemand of men hier en masse iets bekritiseert waar ik met alle plezier gebruik van maken. Ik durf wel te stellen dat iedereen toch een steekje voelt als zoiets gebeurt, alleen gaat iedereen daar verschillend mee om.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr
Er gaat gewoon een tijd komen dat de festivalindustrie dit terug in zijn gezicht krijgt. Natuurlijk wordt alles duurder, maar ze blijven zelf ook de hoge gages betalen voor de artiesten. Er gaat een tijd komen dat voor steeds meer mensen het glas half leeg gaat zijn dan half vol. En leuk die vips, maar komen die ook als het normale publiek nog weg blijft? Is het dan nog wel interessant om te shinen op een festival?

Pinkpop is nog heel ver van Coachelle gedaan helaas en gelukkig misschien beide gelijkertijd.

Nee totaal niet

Tja, moet toch toegeven. Hier bij de eerste line-up release flink kritisch geweest en Pinkpop overgeslagen om Werchter tickets te kopen. Nu de pinkpop Line-up ‘gerijpt’ is gedurende de maanden toch nog erg veel goede bands op voornamelijk vrijdag en zondag. Ziet er naar uit dat het mijn eerste Pinkpop en Werchter dubbelslag gaat worden. Ik kan Pinkpop simpelweg niet overslaan, hoe kritisch ik soms ook ben.

Tja, moet toch toegeven. Hier bij de eerste line-up release flink kritisch geweest en Pinkpop overgeslagen om Werchter tickets te kopen. Nu de pinkpop Line-up ‘gerijpt’ is gedurende de maanden toch nog erg veel goede bands op voornamelijk vrijdag en zondag. Ziet er naar uit dat het mijn eerste Pinkpop en Werchter dubbelslag gaat worden. Ik kan Pinkpop simpelweg niet overslaan, hoe kritisch ik soms ook ben.
Wat word je spoorboekje dan?

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en RimkoW

Ik zie hier wel een kern van waarheid. De eerste 4 bands op vrijdag interesseren mij niet. Dan is het meteen 15uur in de middag voordat er iets leuk is.
Op graspop en werchter staat veel meer tegelijkertijd. Enige nadeel is dat je dan meer clashes krijgt

Users who are viewing this thread