Rock Werchter 2025

Haha I know the feeling. ā€˜Kerstvakantieā€™ is iets uit een vaag verleden. 2 feestdagen thuis en thatā€™s it.
Breek je pols zoals ik in oktober en je bent zoals ik voor het eerst sinds schooltijd in de kerstvakantie thuis.

En zeggen dat ik dacht na twee weken weer te gaan werken, niet dus.

• Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: Brian en nikita
En als je pech hebt valt het ook nog zo dat 25 december op een zaterdag is, 26 december op een zondag en 1 januari op een zaterdag.
Op zich ideaal want dan heb je 2 extra verlofdagen te nemen wanneer je wil.

2de Kerst is bij ons nooit een feestdag.

Wow wow effe verduidelijken dat toen de "pop" namen wel al een serieuze carriere hadden en hun streppen hadden verdient! Paul simon was al big met Garfunkel en hebben effe al op die leeftijd een classic geschreven! Sting kwam toen uit "The Police" dat toen als punk werd beschouwt dus toch effe nuanceren met die twee "POP" acts te noemen!
Euh ja, je hebt mij gequoted, maar ik ben zeker akkoord met wat je schrijft, hoor.
Sting, Simon, Stevie Wonder, Prince, Paul McCartney, Bowie, ... enz. enz..: dat zit niet bepaald in het genre rock, maar eerder ergens onder pop/soul/funk/jazz, soft rock soms.

En ja, die waren/zijn gewoon veel groter dan de popnamen van de affiche 2025.
Maar goed, destijds hadden ze maar Ć©Ć©n podium voor Ć©Ć©n dag te vullen, dus dan konden ze sowieso voor de betere grote namen gaan.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Euh ja, je hebt mij gequoted, maar ik ben zeker akkoord met wat je schrijft, hoor.
Sting, Simon, Stevie Wonder, Prince, Paul McCartney, Bowie, ... enz. enz..: dat zit niet bepaald in het genre rock, maar eerder ergens onder pop/soul/funk/jazz, soft rock soms.

En ja, die waren/zijn gewoon veel groter dan de popnamen van de affiche 2025.
Maar goed, destijds hadden ze maar Ć©Ć©n podium voor Ć©Ć©n dag te vullen, dus dan konden ze sowieso voor de betere grote namen gaan.
Valt allemaal onder de verzamelbak rock hoor.

Valt allemaal onder de verzamelbak rock hoor.
Huh que? We zijn wel een beetje bezig met het devalueren van de term rock muziek als we zeggen dat Sting, Stevie Wonder en Prince rock muziek maken. Prince is de koning van de funk, het solo materiaal van Sting is schitterend maar vooral akoestisch. Stevie is zijn eigen genre. Het gebruiken van een gitaar maakt het nog geen rockmuziek.

• Leuk
Waarderingen: rw83 en koekroeck
Huh que? We zijn wel een beetje bezig met het devalueren van de term rock muziek als we zeggen dat Sting, Stevie Wonder en Prince rock muziek maken. Prince is de koning van de funk, het solo materiaal van Sting is schitterend maar vooral akoestisch. Stevie is zijn eigen genre. Het gebruiken van een gitaar maakt het nog geen rockmuziek.
Het is gewoon fout om muziekgenres in vakjes te stoppen. Zo'n discussie is eindeloos.

• Winning
Waarderingen: napril69
Het is gewoon fout om muziekgenres in vakjes te stoppen. Zo'n discussie is eindeloos.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar om dan maar alles rockmuziek te noemen is ook niet kloppend. Dan is het meer juist om deze artiesten pop te noemen. Aangezien pop staat voor populaire muziek en al die artiesten waren in hun tijd zeer populair en succesvol.

Ik moet trouwens erkennen dat ik Olivia Rodrigo inmiddels best wel prima te verteren vindt. Hoor de nummers nu geregeld in mijn Glastonbury playlist voorbij komen en het heeft best wel energie en soms aanstekelijke melodieƫn. Op Werchter zou ik er met plezier naar gaan kijken. Ik vermoed alleen dat ze op Glasto clasht met 10 andere artiesten die ik wil zien en die slag vermoedelijk zal gaan verliezen. Maar ik vind het een fijne toevoeging als nieuwe pop headliner.

Damn!

Ik was nog even in afwachting van de namen op zondag.
Nu liet mijn vrouw weten dat ze toch gewoon al wil gaan...

Zie ik dat zondag sinds enkele dagen uitverkocht is.
Hier nog iemand die twee zondagtickets over heeft?

Damn!

Ik was nog even in afwachting van de namen op zondag.
Nu liet mijn vrouw weten dat ze toch gewoon al wil gaan...

Zie ik dat zondag sinds enkele dagen uitverkocht is.
Hier nog iemand die twee zondagtickets over heeft?
Sowieso registreren op wachtlijst. Met beetje geluk zetten ze weer paar duizend combi's om naar dagtickets en heb je eerste keuze.

• Geweldig
Waarderingen: WesleyNoH

Stevie Wonder niet inderdaad. Maar Prince, Sting & the Police, Simon & Garfunkel allemaal een subgenre van rock of een fusion. Met bv funk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het is ook raar om artiesten in een muziekgenre te stoppen. Een beetje artiest doorkruist allerlei genres binnen zijn/haar loopbaan en soms zelfs binnen een album. Beste voorbeeld voor mij zijn nog altijd de albums London Calling en Sandinista! van The Clash, waar je als punker van het ene in het andere genre rolt.

Users who are viewing this thread