Fontaines D.C.

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Voor mij toch één van de 'belangrijkste' bands van de laatste 5-10 jaar. Maar het zal ook wel voor een groot deel aan mijn smaak liggen.

Ik heb ze in 2022 in de Trix gezien en was blown away. Ik had instant spijt dat ik ze niet eerder had gezien op een kleiner concert, ze stonden nochtans al een tijdje op mijn radar. Maar je weet hoe dat soms gaat als je de tijd niet neemt om eens écht te luisteren - of als het pas later klikt.

Ik heb een ticketje voor Vorst, Amsterdam en Dublin en ze moesten mij tegenhouden of ik kocht er meer :poop:
10 jaar? Toen bestonden ze nog niet eens denk ik. Enfin, ik heb ze in de Muziekgieterij gezien en dat was mega. Echt heel goed.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Wat vinden jullie eigenlijk het beste album? :)

Voordat Dogrel uitkwam had ik ze al op de radar en had toen al het gevoel dat dit eens een klassieker kon worden. En dat werd het ook, wat een plaat!
En toch.. Ik had niet verwacht dat ze deze plaat zouden overtreffen, maar Skinty Fia is echt de beste imo. Zo volwassen, bijna alleen maar krakers en de laatste 2 nummers... Wat een afsluiters!

Benieuwd naar jullie mening :)
Skinty Fia is een klassieker in wording.
 

DontClingToLife

Playlistbediener
7 mrt 2024
19
23
10 jaar? Toen bestonden ze nog niet eens denk ik. Enfin, ik heb ze in de Muziekgieterij gezien en dat was mega. Echt heel goed.
Een band die morgen ontstaat kan ook de belangrijkste zijn van de laatste 30 jaar hé, ze hoeven daarvoor nog niet te bestaan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
151
142
Wat vinden jullie eigenlijk het beste album? :)

Voordat Dogrel uitkwam had ik ze al op de radar en had toen al het gevoel dat dit eens een klassieker kon worden. En dat werd het ook, wat een plaat!
En toch.. Ik had niet verwacht dat ze deze plaat zouden overtreffen, maar Skinty Fia is echt de beste imo. Zo volwassen, bijna alleen maar krakers en de laatste 2 nummers... Wat een afsluiters!

Benieuwd naar jullie mening :)
Skinty Fia zonder twijfel.

Vond toen deze recensie ook erg goed, was voor het lezen hiervan nog niet bekend met de achtergrond van het openingsnummer:
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Wat vinden jullie eigenlijk het beste album? :)

Voordat Dogrel uitkwam had ik ze al op de radar en had toen al het gevoel dat dit eens een klassieker kon worden. En dat werd het ook, wat een plaat!
En toch.. Ik had niet verwacht dat ze deze plaat zouden overtreffen, maar Skinty Fia is echt de beste imo. Zo volwassen, bijna alleen maar krakers en de laatste 2 nummers... Wat een afsluiters!

Benieuwd naar jullie mening :)
Ik vind A Hero's Death waarschijnlijk hun beste tot nu toe. De sfeer op die plaat is geweldig. Paar van hun beste nummers ook. Skinty Fia komt daar net achter, heerlijke plaat. Alleen Jackie Down The Line vind ik minder, weet niet goed waarom, skip dat nummer altijd. Dogrel ook goed hoor, met wel wat hoogtepunten, maar wel veruit hun minste van de drie. Nog een beetje zoekende daar vind ik.

Starburster wel een dijk van een single en een goede voorbode voor plaat 4!
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
585
429
Ik vind A Hero's Death waarschijnlijk hun beste tot nu toe. De sfeer op die plaat is geweldig. Paar van hun beste nummers ook. Skinty Fia komt daar net achter, heerlijke plaat. Alleen Jackie Down The Line vind ik minder, weet niet goed waarom, skip dat nummer altijd. Dogrel ook goed hoor, met wel wat hoogtepunten, maar wel veruit hun minste van de drie. Nog een beetje zoekende daar vind ik.

Starburster wel een dijk van een single en een goede voorbode voor plaat 4!
Eigenlijk helemaal eens hiermee, al zullen Skinty Fia en A Hero's Death, afhankelijk van de dag voor mij de nummer 1 plek afwisselen. Vooral de single A Hero's Death vind ik echt ongeëvenaard. Big Shot dan weer een zwaar hoogtepunt van Skinty Fia.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Ik heb altijd een zwak voor debuutplaten. Bij de meeste bands vind ik dat ook verweg hun beste plaat. Dus ook hier.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
608
586
Ik kan nog gewoon tickets kopen voor Afas hoor

Edit: nu niet meer, was gelukkig nog net op tijd!
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
218
190
Bizar hoor. Bij Vampire Weekend, die net een dijk van een plaat hadden afgeleverd, dacht ik nog: dit gaat binnen no-time uitverkopen. Die zijn na een maand tijd nog gewoon te koop. Zelfde prijs, zelfde locatie. En Fontaines lijkt dus nog even met een tweede show te gaan komen? En met hoe snel dit ging, waarschijnlijk ook gewoon uitverkopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Verkopen ook gewoon eerder Afas uit dan Pulp, die hier járen niet gespeeld heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken