Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Dit is een mooie zondagochtend om eens gebruik te maken van de collectieve muziekkenis op dit forum. Inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat groove metal een van mijn favoriete metalgenres is. Ik ga ontzettend goed op grootheden zoals Machine Head en Lamb of God. Maar ook op oa Sepultura en Fear Factory. Maar hier zit ook direct het probleem. Het is een genre dat opkwam en groot werd in de jaren 90 en alle grote namen stammen ook uit die periode.

Maar ik ben benieuwd of er ook nieuwe opkomende namen zijn waar ik eens kennis mee kan maken. Ik kom nu niet verder dak Alien Weaponry. Op Zware Metalen kwam ik recent een positief geluid tegen over 200 Stab Wounds. Maar er is ongetwijfeld meer. Wie heeft goede tips?
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Dit is een mooie zondagochtend om eens gebruik te maken van de collectieve muziekkenis op dit forum. Inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat groove metal een van mijn favoriete metalgenres is. Ik ga ontzettend goed op grootheden zoals Machine Head en Lamb of God. Maar ook op oa Sepultura en Fear Factory. Maar hier zit ook direct het probleem. Het is een genre dat opkwam en groot werd in de jaren 90 en alle grote namen stammen ook uit die periode.

Maar ik ben benieuwd of er ook nieuwe opkomende namen zijn waar ik eens kennis mee kan maken. Ik kom nu niet verder dak Alien Weaponry. Op Zware Metalen kwam ik recent een positief geluid tegen over 200 Stab Wounds. Maar er is ongetwijfeld meer. Wie heeft goede tips?
Ik ben akelig slecht met genres, zeker omdat het tegenwoordig veel crossovers zijn (en ik vind al gauw dat het 'groovt' en dan is er nog de vraag of het 'metal' is of niet, waar ik allergisch voor ben...), maar misschien:
- Black Label Society
- Sevendust
- Texas Hippie Collection
- Prong
- Biohazard
- TERRA
- Bloodywood
- Tengger Cavalry
- Damageplan
- DOWN
- Into the Deep
- Mirrors of Obsidian
- Ektomorf
- Bismut (enigszins)
- Vildjharta (telt dat?)

Nu ik klaar ben, zie ik dat je specifiek vroeg om nieuwe bands, dus die ook maar toegevoegd.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Dit is een mooie zondagochtend om eens gebruik te maken van de collectieve muziekkenis op dit forum. Inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat groove metal een van mijn favoriete metalgenres is. Ik ga ontzettend goed op grootheden zoals Machine Head en Lamb of God. Maar ook op oa Sepultura en Fear Factory. Maar hier zit ook direct het probleem. Het is een genre dat opkwam en groot werd in de jaren 90 en alle grote namen stammen ook uit die periode.

Maar ik ben benieuwd of er ook nieuwe opkomende namen zijn waar ik eens kennis mee kan maken. Ik kom nu niet verder dak Alien Weaponry. Op Zware Metalen kwam ik recent een positief geluid tegen over 200 Stab Wounds. Maar er is ongetwijfeld meer. Wie heeft goede tips?
Ik weet weinig van het genre, maar bij het zoeken naar nieuwe bands helpt deze site https://www.music-map.com/alien+weaponry mij wel regelmatig. Geen idee of je er iets aan hebt, maar het heeft mij iig wel al op deze manier geholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
397
688
21 september Nijmegen...leuk.
#cannibalcorpse
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240325_180659_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240325_180659_Samsung Internet.jpg
    306,9 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: won666

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
OU heeft een nieuw nummer uitgebracht genaamd 净化 en wel met hun #1-fan Devin Townsend. Weet 't niet helemaal, maar goed, we hebben nog even te gaan voor het album uitkomt (26 april).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
397
688
2 drops van rotting christ niet echt kapot van. Heretics nog wel lekker album.
#vandaag

Rotting Christ - Saoirse - (Official Video) / Rotting Christ TV
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
@MetalLimbo geen The Crown fan?
Vorig jaar hadden we afgesproken om geen dubbele posts op pagina 666 te plaatsen, zodat in ieder geval 20 mensen een kans hadden erop te staan (wat mij toen niet gelukt is 🤷‍♂️).
Vandaar mijn eerdere oproep op pagina 665 om die regel ook nu weer in acht te nemen.
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom je met een sad face op the Crown reageert hahahaha. Ik ben ook benieuwd!
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
397
688
Afgelopen dagen aardig wat nieuwe metal geluisterd.
Niet iets gevonden waar ik echt lekker op ga.
Laatste maanden aardig wat knallers maar nu voor mij ff een dipje.
Dit album gaat nog wel in de herkansing.
#headsic
👇Screenshot_20240402_112401_Spotify.jpg
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Kwam deze tegen op Facebook. Beste metalband per land. Eens? Of hebben jullie een andere mening?

3D5BD2FB-BD3F-469F-8C95-C5784FD239DC.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken