Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.455
6.116
Maakt niets hoeveel kaarten er verkocht zijn, toch? Voor de mensen die wel gaan hebben ze allemaal goed gevulde spoorboekjes enz. en zullen ze echt naar hun zin hebben. En als het wat minder is qua aantallen dan heeft het alleen maar voordelen, toch?
Meen je deze?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
@JPF als ik voor me zelf spreek, is voornaamse reden dat ik zou willen weten met hoeveel bezoekers per dag we op terrein zijn. dat is qua inschatten hoe de bezetting/drukte op het terrein gaat zijn. We weten hoe het is met 70.000 op het terrein, maar ook wat een verschil 60.000 maakt. Of zelfs nog eens 5.000 minder een enorm verschil maakt. Rond april kan je al een goede inschatting maken, voordat in juni meestal wel ergens te lezen met hoeveel bezoekers het festival van start gaat.

anderzijds, zeggen de verkoopcijfers iets of de keuze qua programma die Mojo/Pinkpop gemaakt hebben of het juiste keuzes geweest zijn.
hangen de cijfers onder de 50% dan kan dat geen goed nieuws zijn, zitten de cijfers boven de 80% dan is dat voor Pinkpop gewoon prima.
we vinden het op het forum nogal een ding om daar over in discussie te gaan of ten minste van alles qua meningen te roepen over het programma (en dat is imo helemaal prima!)

misschien zijn er ook met als reden leedvermaak, zo van kijk die andere festivals het bordje uitverkocht uithangen en Pinkpop niet. Om te kunnen benadrukken dat de lineup niet naar hun persoonlijke zin is? wie weet... (edit, ook als dat gebeurt is dat ook de vrijheid die iemand op het forum nemen mag)
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Is Ed Sheeran trouwens weer enkel alleen hij en z'n gitaar op het podium?
Imo kan Ed er echt een zieke show van maken, full band en alles er op & er aan.

Hij alleen met z'n gitaar en loopstation was leuk voor 'n keertje, maar nu is dat toch ook alleen maar "meh"...
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Ticketswap is ook nog niet zo relevant voor Pinkpop zo te zien momenteel, weinig aanbod (wel boven de prijs ook) Staat veel meer op de doorverkoop voor ticketmaster...

Bekijk bijlage 8353

ik ben overigens benieuwd hoe die vrijdag / Maneskin dag verkoop verloopt? Maneskin heeft de dagkaarten van Rock Werchter al verslonden!
Ik denk niet dat dat aan Maneskin ligt
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Dit lezen we vaker hier, dat het aanbod sterker is. Dat denk ik zelf (in ieder geval dit jaar) ook hoor. Maar vergeet het niet in het perspectief te plaatsen dat je een festival met 66 namen vergelijkt met een festival met 100 namen. Dat is anderhalf keer zoveel, dus een aanzienlijk grotere kans dat je een langer rijtje namen kan opnoemen welke je tof vind...

Wel is de afstemming van de line-up per dag, per podium en per tijdslot dit jaar erg goed bij Werchter. Bij Pinkpop valt daar wellicht nog iets te winnen, al begint het natuurlijk nog steeds met WELKE 66 namen je boekt...
Klopt, maar daarom is het aanbod dus toch sterker?
In jouw vergelijking vergelijk je ook 4 dagen werchter met 3 dagen pinkpop.
Dus laat het 75namen Werchter om 66 Pinkpop zijn op 3 dagen tijd. Dat verschil is zo groot niet meer.

Werchter gaat gerust tot 01:00 door per dag. Pinkpop laat dat na.
Pinkpop kiest er bewust voor om de opzet zo te doen met de podia, het tijdslot, . met dit aantal optredens en noem maar op. Daar zit vast wel enige rek in. (of mag het van de vergunning niet tot na 00:00??)
Ondertussen zijn er al 13....
amai.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
170
79
@JPF als ik voor me zelf spreek, is voornaamse reden dat ik zou willen weten met hoeveel bezoekers per dag we op terrein zijn. dat is qua inschatten hoe de bezetting/drukte op het terrein gaat zijn. We weten hoe het is met 70.000 op het terrein, maar ook wat een verschil 60.000 maakt. Of zelfs nog eens 5.000 minder een enorm verschil maakt. Rond april kan je al een goede inschatting maken, voordat in juni meestal wel ergens te lezen met hoeveel bezoekers het festival van start gaat.

anderzijds, zeggen de verkoopcijfers iets of de keuze qua programma die Mojo/Pinkpop gemaakt hebben of het juiste keuzes geweest zijn.
hangen de cijfers onder de 50% dan kan dat geen goed nieuws zijn, zitten de cijfers boven de 80% dan is dat voor Pinkpop gewoon prima.
we vinden het op het forum nogal een ding om daar over in discussie te gaan of ten minste van alles qua meningen te roepen over het programma (en dat is imo helemaal prima!)

misschien zijn er ook met als reden leedvermaak, zo van kijk die andere festivals het bordje uitverkocht uithangen en Pinkpop niet. Om te kunnen benadrukken dat de lineup niet naar hun persoonlijke zin is? wie weet... (edit, ook als dat gebeurt is dat ook de vrijheid die iemand op het forum nemen mag)
En dan, mbt hoeveelheid bezoekers? Als er 70.000 of 60.000 of 40.000 zijn gaat het invloed hebben of je wel of niet gaat? Misschien een klein beetje aan tijdsplanning waar je moet zijn om welk act te zien.

Denk dat het al helder is qua programmakeuze van Mojo/Pinkpop of het juist was of niet.

Ben helemaal met je eens dat mensen andere meningen mogen hebben. dat is het forum voor, en dat maakt het wel interessant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
En dan, mbt hoeveelheid bezoekers? Als er 70.000 of 60.000 of 40.000 zijn gaat het invloed hebben of je wel of niet gaat? Misschien een klein beetje aan tijdsplanning waar je moet zijn om welk act te zien.
ik ga...

het verschil tussen 70.000 of 60.000 zegt al heel veel over drukte voor podia, over drukte langs looproutes en over drukte bij barren, eettentjes en toiletten. Ik kan idd een inschatting maken over tijdsplanning, als ik bij een act voor aanvang wil staan en hoe ver wil ik van het podium staan. De ervaring leert dat op een dag met zelfs maar 55.000 dat al zo goed als geen zorg meer hoeft te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Een festival forum is toch bedoeld om het over dat soort zaken te hebben, anders kunnen we er net zo goed mee stoppen...

Bezoekersaantallen en de vraag naar bepaalde festivals vind ik juist heel interesant, zo was iedereen vorig jaar ook heel erg benieuwd bij Lowlands hoeveel kaarten er op de doorverkoop stonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
ter info, het is al mogelijk om je kluisje(s) te reserveren voor het festivalterrein... pinkpop.nl/festivalterrein/

Bestel jouw kluisje eenvoudig vooraf en berg je spullen veilig op binnen het festivalterrein van Pinkpop! Na het plaatsen van jouw bestelling krijg je een bevestigingsmail. Op de ochtend van jouw gekozen dag(en) of weekend ontvang je om 08:00 uur de unieke code van jouw kluisje per mail en SMS. Klik op 'ga verder' om een kluisje te selecteren.

Let op: de kluisjes zijn binnen het festivalterrein gelegen, dicht in de buurt van de hoofdingang. Controleer goed wat je wel en niet mag meenemen vóór je naar Pinkpop komt via: https://www.pinkpop.nl/festivalterrein/

LET OP Kluisjes op de campings (incl. stroom) kun je later reserveren via een andere service.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Is Ed Sheeran trouwens weer enkel alleen hij en z'n gitaar op het podium?
Imo kan Ed er echt een zieke show van maken, full band en alles er op & er aan.

Hij alleen met z'n gitaar en loopstation was leuk voor 'n keertje, maar nu is dat toch ook alleen maar "meh"...
In de arena was de opening vooral nummers met band, en later op zijn looping station.

Voor mij is dit precies andersom de band leuk maar vind hem met zijn looping station toch vermakelijker
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Je kunt al je locker reserveren van Eventsafe. Wel zo makkelijk en relaxt. Kan maar gedaan zijn, vergeet ik ‘t ook niet. Meestal zijn ze op dag zelf niet meer beschikbaar.

Staat letterlijk 2 berichten hierboven
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
minimaal 4 tribute bands op Bospop dit jaar. Waar ging het mis?

😉
Tribute bands op Paaspop…waar ging het mis?

Tribute bands zijn hot en hip. Battle of Bands verkoopt drie keer een ziggo uit. Just saying.

Vind The Analogues juist een hele slimme boeking van Pinkpop. En heel veel mensen hier willen er naar toe gaan…😅
Almelo rules met The Fortunate Sons!
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
Dus jullie geven € 290,- pp plus uit voor een weekend maar het boeit jullie eigenlijk niets wie of wat er speelt?
Normaal gesproken wel ja, zeker omdat een vriendin van me om de hoek woonde en we daar met zn allen konden crashen. Maar tegenwoordig is die verhuisd en spreekt het Lowlands/DTRH/BKS programma me meer aan dan Pinkpop (altijd al, ik ben de muzieksnob in de groep 😂)
 
  • Haha
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
morgen avond uitreiking Limburgse Popprijs, dus ook eerste naam (opener) Pinkpop 2025 bij de winnaar categorie "De Belofte"?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken