Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Het valt me ook flink op dat Nathaniel Rateliff een steeds slechter podium krijgt (qua sfeer):
2016 - Barn (allereerste Werchter optreden dat ik ooit heb gezien)
2017 - Main
2024 - Klub c

Te groot voor The Slope helaas. Zou er qua sfeer zeer goed thuis passen.

Denk dat ik ze deze editie oversla en voor het eerst in m'n leven Greta Van Fleet ga checken. Ik lees er veel commentaar op maar ik laat me graag verrassen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
The XX zitten wel een schuif hoger dan Fred Again in 2023. Zoals mattman al zei, na hun passage PKP redelijk duidelijk dat die de main op RW kunnen en gaan afsluiten. En eigenlijk is het daar al einde discussie.

Ze zullen wel een goeie sub er onder zetten, iets tegenover zetten in de KluB C, iets alternatiever in de Barn en een StuBru DJ in the Hive. Komt wel goed dus ;-)
Blijf t toch maar magertjes vinden als main headliner. Mss in een constructie met andere grotere headliner dan
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
254
118
Wanneer was de officiele timetable aangekondigd vorig jaar? En zou dat dit jaar ongeveer rond hetzelfde tijdstip zijn?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Bekijk bijlage 8345

Oké, als je zo begint, dan is The XX inderdaad wel beter... 😜
Hahahaha ja sorry hé, Rateliff twee maal gezien op Werchter en die Barn show gaat toch niet overtroffen worden.

Wel een heel leuke band en snap volledig dat mensen daar graag naartoe gaan! Als ik hem nog nooit had gezien dan was ik ook gegaan.

Verder ken ik niks van The XX en betwijfel ik of die écht zo groot zijn? Leuk als nacht dj act wellicht?

Sowieso wordt het weer eens tijd voor nachtelijke uren. 2016 was daar de laatste keer voor volgens mij met Editors en Disclosure?
 
  • Haha
Waarderingen: elo

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Verder ken ik niks van The XX en betwijfel ik of die écht zo groot zijn? Leuk als nacht dj act wellicht?
The XX is gewoon een (live) band, hoor 😉. Geen DJ-act zoals bij het solowerk.
Ze zijn wel heel beperkt, drie man op het podium, in het beste geval. Daardoor staat er logischerwijs ook wel veel op tape.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Verder ken ik niks van The XX en betwijfel ik of die écht zo groot zijn? Leuk als nacht dj act wellicht?
Ik snap dat mensen hier af en toe twijfelen aan de grootte van een act, maar laat je alstublieft even informeren voordat je zulke ongefundeerde onzin uitkraamt. The XX is een (kleine) headliner. Als je dan zegt 'leuk als nacht dj wellicht' maak je jezelf compleet ongeloofwaardig.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Ik snap dat mensen hier af en toe twijfelen aan de grootte van een act, maar laat je alstublieft even informeren voordat je zulke ongefundeerde onzin uitkraamt. The XX is een (kleine) headliner. Als je dan zegt 'leuk als nacht dj wellicht' maak je jezelf compleet ongeloofwaardig.
Ik snap Raoul wel. Ik denk wel als je op werchter aan de gemiddelde festivalbezoekers vraagt 4 songs van the xx op te noemen dat dat lelijk kan tegenvallen. Op een forum als dit kent de meerderheid dat wel. Daarom, sub ok, maar absolute headliner van een dag denk k niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Backinblack

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik snap Raoul wel. Ik denk wel als je op werchter aan de gemiddelde festivalbezoekers vraagt 4 songs van the xx op te noemen dat dat lelijk kan tegenvallen. Op een forum als dit kent de meerderheid dat wel. Daarom, sub ok, maar absolute headliner van een dag denk k niet.
Vorige keer vlotjes 2x vorst uitverkocht…
Kleine headliner zeggen we dan 😂
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: koekroeck en Bwoite

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Ik zie the XX niet als HEADliner. Wel als cohead misschien. Een caliber Lenny Kravitz als je het mij vraagt, daar past zeker nog een naam bij.
Of ze zetten ze op zaterdag-zondag, met een brede line-up er onder en je verkoopt ook wel uit.

Het is niet zo toegankelijk. Ik vind het wel wat maar voor mij is het geen klapper. Wel goed voor afwisseling.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Ik heb het geluisterd. snap dat sommigen het geweldig vinden of sommigen helemaal niks. Ik val in dat laatste kamp, ik voel er helemaal niks bij.

Anno 2024 lijkt me dit toch geen topnaam meer voor Werchter? Althans niet voor de mainstage?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
.Misschien de algemene ontvangst van hun nieuw werk afwachten? Dat een headiner is, daar moet niet over gediscussieerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Sjaekie

Playlistbediener
25 jan 2024
14
3
.Misschien de algemene ontvangst van hun nieuw werk afwachten? Dat een headiner is, daar moet niet over gediscussieerd worden.
Ieder z'n eigen mening, ieder z'n eigen smaak denk ik dan. In mijn geval, niet voldoende als headliner. Eerder als afsluit Barn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken