Rock Werchter 2024

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Die nieuwe single van Pearl Jam… konden we dat maar weer op Werchter zien…

Nee jokes aside. Sterke single, heel benieuwd waar we ze gaan zien binnenkort. Sportpaleis?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
Wat jammer is, terwijl ik zulke muziek ook wel eens zou willen meepikken op een festival als Werchter. Vind The Slope eigenlijk een ideaal podium om mensen nieuwe dingen te laten ontdekken. Dingen die misschien iets te niche zijn voor de grote tenten.
Die hebben natuurlijk ook hun namen nodig, waardoor er minder van op RW staan, maar je hebt elk jaar er wel al 1 a 2 staan. Zo snel even uit het geheugen: Ibibio Sound Machine, Adekunle Gold, The Cat Empire eigenlijk ook wel.
Slope is goed zoals het is: kleinere, veelbelovende namen sneller een kans geven op RW, een variërend aanbod op dat podium zoals op de andere podia
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
The war on drugs ook in juli weer in europa (15 juli Groningen). Dit zal wel een te grote naam zijn om nog aangekondigd te worden voor rw2024?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Die hebben natuurlijk ook hun namen nodig, waardoor er minder van op RW staan, maar je hebt elk jaar er wel al 1 a 2 staan. Zo snel even uit het geheugen: Ibibio Sound Machine, Adekunle Gold, The Cat Empire eigenlijk ook wel.
Slope is goed zoals het is: kleinere, veelbelovende namen sneller een kans geven op RW, een variërend aanbod op dat podium zoals op de andere podia
Helemaal mee eens, Zo leuk om jonge opkomende artiesten te zien, sinds de komst van de slope, daar bijna elk jaar het meest gezien en vaak ook de leukste.

als je kijkt naar wat er daar de afgelopen jaren heeft gestaan, Zonder de slope zouden die toen (voor de meeste toch) geen plek hebben gehad op rock Werchter.
Enkel de namen waarvan ik weet dat ze ondertussen enorm gegroeid zijn
2018: Sam Fender, Wolf Alice, Tom Grennan, IDLES,...
2019: The Murder Capital, Alice Phoebe Lou, Zeal & Ardor, Amyl & The Sniffers,...
2020 moest het zijn doorgegaan: Girl In Red, Phoebe Bridgers, Black Pumas
2022: Glints, The Chats, Dry Cleaning
2023: Stone
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
137
126
Helemaal mee eens, Zo leuk om jonge opkomende artiesten te zien, sinds de komst van de slope, daar bijna elk jaar het meest gezien en vaak ook de leukste.

als je kijkt naar wat er daar de afgelopen jaren heeft gestaan, Zonder de slope zouden die toen (voor de meeste toch) geen plek hebben gehad op rock Werchter.
Enkel de namen waarvan ik weet dat ze ondertussen enorm gegroeid zijn
2018: Sam Fender, Wolf Alice, Tom Grennan, IDLES,...
2019: The Murder Capital, Alice Phoebe Lou, Zeal & Ardor, Amyl & The Sniffers,...
2020 moest het zijn doorgegaan: Girl In Red, Phoebe Bridgers, Black Pumas
2022: Glints, The Chats, Dry Cleaning
2023: Stone
Sam Fender op The Slope... Die heb ik dan toen gemist.
Als je dan ziet welk parcour die man intussen gevaren heeft... knappe boeking toen dan.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Helemaal mee eens, Zo leuk om jonge opkomende artiesten te zien, sinds de komst van de slope, daar bijna elk jaar het meest gezien en vaak ook de leukste.

als je kijkt naar wat er daar de afgelopen jaren heeft gestaan, Zonder de slope zouden die toen (voor de meeste toch) geen plek hebben gehad op rock Werchter.
Enkel de namen waarvan ik weet dat ze ondertussen enorm gegroeid zijn
2018: Sam Fender, Wolf Alice, Tom Grennan, IDLES,...
2019: The Murder Capital, Alice Phoebe Lou, Zeal & Ardor, Amyl & The Sniffers,...
2020 moest het zijn doorgegaan: Girl In Red, Phoebe Bridgers, Black Pumas
2022: Glints, The Chats, Dry Cleaning
2023: Stone
2023 nogmaals The Murder Capital ☝️👌
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Nu pas echt goed naar de line-up kunnen kijken door Carnaval. Toch met Brutus, Gary Clark Jr. en Johnny Marr nog waanzinnige persoonlijke favorieten die ik ook nog eens nooit heb gezien toegevoegd in die laatste pakketjes. Die donderdag wordt misschien wel m'n beste festivaldag ooit. Wordt toch gewoon weer een mooie editie waar ik eerst wat huiverig was. Behalve die zaterdag, wat een draak van een dag is dat. Toch maar proberen onder het mom van 'lekker dansen' bij Jessie Ware, Dua Lipa (allebei al gezien) en hopen dat The Last Dinner Party de dag enigszins kan redden...
Dit wordt voor nu de route:

DO: The Gaslight Anthem/Eefje de Visser -> The Hives -> Johnny Marr -> Slowdive -> PJ Harvey -> Jane's Addiction -> Lenny Kravitz
VRIJ: Frank Carter -> The Beaches -> Gary Clark Jr. -> Tom Odell/Bad Omens -> Archive -> dEUS -> Snow Patrol -> Maneskin
ZAT: Equal Idiots -> The Last Dinner Party -> J. Bernardt -> eten/random tenten binnenlopen -> Roísín Murphy -> Dua Lipa
ZON: Brutus -> The Breeders -> IDLES/Sampha -> Loyle Carner -> Michael Kiwanuka -> Royal Blood -> High Vis -> Foo Fighters
 

ZERO74

Playlistbediener
29 jan 2024
8
8
Erst jetzt kann ich mir das Line-Up aufgrund des Karnevals wirklich genau ansehen. Immer noch bei Brutus, Gary Clark Jr. und Johnny Marr, erstaunliche persönliche Favoriten, die ich noch nie gesehen habe, in den letzten Paketen hinzugefügt. Dieser Donnerstag könnte mein bester Festivaltag überhaupt sein. Es wird eine weitere schöne Ausgabe sein, bei der ich zunächst etwas zögerlich war. Abgesehen von diesem Samstag, was für ein verdammter Tag das ist. Versuchen wir es unter dem Deckmantel von „schön tanzen“ mit Jessie Ware und Dua Lipa (beide bereits gesehen) und hoffen, dass The Last Dinner Party den Tag einigermaßen retten kann ...
Dies wird vorerst die Route sein:

DO: The Gaslight Anthem/Eefje de Visser -> The Hives -> Johnny Marr -> Slowdive -> PJ Harvey -> Jane's Addiction -> Lenny Kravitz
VRIJ: Frank Carter -> Die Strände -> Gary Clark Jr. -> Tom Odell/Bad Omens -> Archiv -> dEUS -> Snow Patrol -> Maneskin
SA: Equal Idiots -> The Last Dinner Party -> J. Bernardt -> Essen/willkürliches Betreten von Zelten -> Roísín Murphy -> Dua Lipa
ZON: Brutus -> The Breeders -> IDLES/Sampha -> Loyle Carner -> Michael Kiwanuka -> Royal Blood -> High Vis -> Foo Fighters
Archive - > dEUS unfortunately won't fit due to red crosses.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Archive - > dEUS unfortunately won't fit due to red crosses.
Ja denken we echt dat dEUS voor de rode kruizen gaat zorgen? Het zijn toch veelal de bands met een bepaalde hype die daarvoor zorgen. En die bands staan dan vooral op de main die dag. De wat meer fijnproevers mogen de tenten aflopen. Ik durf zelf de gok wel aan om Archive helemaal uit te kijken (dat is hoe dan ook mijn plan, wat ik er ook voor moet missen) en dan door te lopen naar Deus.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Ja denken we echt dat dEUS voor de rode kruizen gaat zorgen? Het zijn toch veelal de bands met een bepaalde hype die daarvoor zorgen. En die bands staan dan vooral op de main die dag. De wat meer fijnproevers mogen de tenten aflopen. Ik durf zelf de gok wel aan om Archive helemaal uit te kijken (dat is hoe dan ook mijn plan, wat ik er ook voor moet missen) en dan door te lopen naar Deus.
Ik zou daar toch niet van versteld staan.

Ik ga ook het risico niet nemen.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
966
Niet vergeten dat je vorig jaar net zo goed rode kruizen aan The Barn had bij Warhaus en Tamino en zo. Dan lijken mij rode kruizen bij dEUS bijna een zekerheid.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.581
Niet vergeten dat je vorig jaar net zo goed rode kruizen aan The Barn had bij Warhaus en Tamino en zo. Dan lijken mij rode kruizen bij dEUS bijna een zekerheid.
dEUS gaat niet alleen voor rode kruisen zorgen, er gaat ook nog eens heel veel volk aan die Barn kamperen gok ik. Sowieso verwacht ik tijdens dEUS / Snow Patrol het allerdrukste Barn piekmoment van het weekend. Ook de media zal die avond wel weer aanwezig zijn...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
dEUS had ook als sub op de main kunnen staan. Die gaan toch massa’s Belgen en rockliefhebbers trekken? Ik zie op de main ook niet echt concurrentie, die veel mensen weg zullen houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Voor mij echt non nieuws. Dit was +20 jaar geleden ook al het geval in de marquee.
Voor de jeugd die staat te wenen aan de rode kruizen: "You can't always get what you want."
Met die prijs van meer dan 300 euro en ook nog de toenemende kosten van het levensonderhoud tijdens zo’n festival mag je toch wel meer dan rode kruizen verwachten in mijn ogen. Je moet tegenwoordig al een uur op voorhand aanwezig zijn, waardoor je een groot deel van het programma moet skippen.

Bij acts als Snow Patrol en Bad Omens verwacht ik rode kruizen die niet meer weggaan vanaf het moment dat de band ervóór in de Barn optreedt. Dat past simpelweg niet bij een evenement waar je een godsvermogen aan kwijt bent.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken