Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Wat ik ook best opvallend vind: geen John Coffey. Die hadden op iemand's vraag of Graspop klopte (op iemand's vraag of ze wisten dat ze gelekt waren door Kamelot of ik weet de concrete vraag al niet meer) met een hoop smilleys waaruit bleek dat ze er inderdaad spelen maar het nog niet mochten zeggen.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.531
Ze linken in ieder geval een video van Faketushka inderdaad, maar ik heb nog goede hoop dat dat een foutje is. De echte versie is namelijk wel op festivaltour, en staat oa. ook op Hellfest. Maar ik weet nog niet zo snel hoe we hier nu uitsluitsel over kunnen krijgen...
Ik hoopte ook op een foutje van de organisatie of iets dergelijks, maar het is ook bevestigd op de facebookpagina van Faketushka (dus van Krysiuk).
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Limb bikzit, architect, mamoeth wvh (vorig jaar gemist) POD. Erg blij met deze 1e worp! Ben benieuwd welke bands ik nog ga ontdekken.
Avantsia gaat wel even aan. Toch wel benieuwd.(zie ze op ieders lijstje staan!)
Epische power symphonic metal opera van Tobias Sammet, met vele goede, bekende gastzangers/-zangeressen à la Ayreon (vaak mee vergeleken), zeker gaan zien!
Benieuwd wie allemaal mee gaat zingen!

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Eisbrecher die er 4 keer staat in 5 edities tijd

Maar ook de 4e keer in 7 jaar, als je het van de andere kant bekijkt!

Hmm, wel toevallig. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. Prima drop voor mij, met een aantal van de namen die jij noemt. Maar ook nog Uriah Heep en Heart die ik graag van mijn lijstje 'nog te zien' af zou schrappen. En Amaranthe, wat voor mij een soort guilty pleasure is. Zo is de line-up voor mij inmiddels op donderdag waanzinnig, zaterdag erg goed en zondag zeer acceptabel. Enkel de vrijdag blijft behoorlijk achter. Maar staat ook weer nét genoeg om me in elk geval een dag mee te kunnen amuseren.

En toch ben ik er nog niet over uit of ik wil gaan. Heel vreemd, want dat gevoel heb ik in 15 jaar Graspop bezoek nog niet eerder gehad. Ik sluit zeker niet uit dat ik er alsnog ga zijn, maar dus niet met de volle overtuiging die ik voorheen wel had.

Wat voor namen heb je nog op de vrijdag staan? Zou zeggen dat je met Avantasia en Bruce Dickinson misschien nog wel twee relatief unieke acts hebt om te kunnen checken.
In ieder geval goed om mee te nemen dat de vierde dag gratis is als je een combi ticket koopt :)

Avantasia on main stage, don’t know if anyone mentioned

Zoals iemand anders al vroeg, waar haal je dit vandaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
With Nile, Dying Fetus, Suffocation, Vltimas, Asinhell, Sanguisugabogg,... there is allready more Death Metal than other years. So I think its ok.
+ I Am Morbid, Pestilence, The Black Dahlia Murder, en nog een hele reeks black, thrash, groove, deathcore toppers.
Ik denk ook dat de liefhebbers van extreme metal niet veel te klagen hebben, of in ieder geval toch minder dan andere jaren.
En zeker minder dan de power en symphonic fans, al maakt de aankondiging van Avantasia dat volledig goed wat mij betreft. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Pleit jij niet juist altijd voor het denken in edities in plaats van in jaren? Of heb ik dat verkeerd onthouden? :LOL:

Nee, voor mijn gevoel ben ik de enige die kijkt naar jaren ipv edities. 2019 en 2022 is voor mij geen op herhaling komen, dat is een kwestie van 3 jaar de band niet gezien hebben!

Wel fijn overigens nu dat we wederom een verhaal uit de oude doos kunnen doorstrepen met het interview van Tobias over niet op passen op Graspop na vorig jaar al Motley Crue en nooit meer Graspop te hebben weggestreept
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Maar ook de 4e keer in 7 jaar, als je het van de andere kant bekijkt!
Moet eerlijk zeggen dat dat niet veel beter klinkt, dat is nog steeds nog meer dan 1 keer per 2 jaar, wat ik toch wel echt de max vind
al is Eisbrecher altijd wel een vermakelijke live band, maar na een paar keer heb ik het wel gezien
verder ook geen probleem dat ze er weer staat, ik heb al genoeg bands die ik wil zien
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
best wel veel overlap in personeel, zelfs op organisatie vlak, vind het dus wel vreemd
Maar niet in de mensen die erover gaan, anders hadden ze het wel niet gedaan.
En als dat wel dezelfde mensen zouden zijn, dan kan het ook geen rotstreek zijn, toch?
Overlap of niet, Alcatraz is geen Live Nation.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken