Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Eigenlijk zijn alleen Faith No More en Turnstile van die RAR line up echte musts. Sommige namen zouden leuk meegenomen zijn, maar hoeft niet perse.
Denk dat Blink 182 voor de Werchter gangers daar toch ook nog bij mag....(Vorige keer vond ik ze wel maar zwakjes...)

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Met alle respect, maar we hebben het wel over Graspop hè?... Judas Priest deed in 2022, 2024, 2025 nog hetzelfde?
Ook van mijn kant dan met alle respect, maar deze beeldvorming klopt niet of is op z'n minst zwaar overdreven. Diverse bands komen inderdaad geregeld terug, maar twee edities achter elkaar is ook op Graspop een heel grote uitzondering. Naast Judas Priest kan ik me in de afgelopen tien jaar nog slechts twee andere voorbeelden voor de geest halen: Architects in 2023 en 2024 en Spiritbox in 2022 en 2023 (waarbij die laatste nog een apart geval was ook, als bedankje of goedmakertje of hoe je het wilt noemen dat Courtney LaPlante in 2022 met een geblesseerde enkel de show heeft gedaan). En dan zal ik er wellicht nog wel wat vergeten zijn, maar sowieso bij lange na niet genoeg om te spreken van een soort van trend ofzo.

Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat BMTH sowieso niet op Graspop zal staan in 2027. Maar op basis van de geschiedenis ligt dat in elk geval niet enorm voor de hand.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ook van mijn kant dan met alle respect, maar deze beeldvorming klopt niet of is op z'n minst zwaar overdreven. Diverse bands komen inderdaad geregeld terug, maar twee edities achter elkaar is ook op Graspop een heel grote uitzondering. Naast Judas Priest kan ik me in de afgelopen tien jaar nog slechts twee andere voorbeelden voor de geest halen: Architects in 2023 en 2024 en Spiritbox in 2022 en 2023 (waarbij die laatste nog een apart geval was ook, als bedankje of goedmakertje of hoe je het wilt noemen dat Courtney LaPlante in 2022 met een geblesseerde enkel de show heeft gedaan). En dan zal ik er wellicht nog wel wat vergeten zijn, maar sowieso bij lange na niet genoeg om te spreken van een soort van trend ofzo.

Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat BMTH sowieso niet op Graspop zal staan in 2027. Maar op basis van de geschiedenis ligt dat in elk geval niet enorm voor de hand.
Je bevestigt mijn punt met uitgerekend de door jouw gekozen acts, Architects stond er in 2026 wéér en Spiritbox in 2025 ook. Het ging niet om 2 jaar achter elkaar, het ging om 3x in 4 jaar. En Iron Maiden en Slipknot staan er ook om het jaar.

Goed, ik hoop dat ze er niet staan want ik heb ze 2x gezien, op majors, en vond dat 2x niks noemenswaardigs. Ik denk niet dat dit hét succes op Werchter gaat zijn wat het op Graspop, voor de zoveelste keer alsnog, wél zou zijn. Exact hetzelfde geldt/gold voor Parkway Drive.

Er is een verschil tussen een groeiende band die back to back komt en een headliner. 3 jaar op 4 dezelfde headliner is voor niemand interessant.
Waarom zijn Kings of Leon en Editors hier zo verguisd denk je.

Machine Head ook is niet 2x op rij?

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Je bevestigt mijn punt met uitgerekend de door jouw gekozen acts, Architects stond er in 2026 wéér en Spiritbox in 2025 ook. Het ging niet om 2 jaar achter elkaar, het ging om 3x in 4 jaar. En Iron Maiden en Slipknot staan er ook om het jaar.
Goed, ook voor 3x in 4 jaar moet een band er op z'n minst eenmaal twee edities achter elkaar hebben gestaan. Je mag me best overtuigen met allerlei voorbeelden, naast diegene die ik al noemde, waaruit blijkt dat Graspop zijn affiche met jaarlijks zo'n 130 bands met enige regelmaat vult met bands op herhaling. Maar ik kan je alvast verklappen: je gaat niet genoeg voorbeelden vinden om te zeggen "we hebben het wel over Graspop he?", als ware dit bij uitstek een festival is waar je elk jaar bands op herhaling kunt verwachten.

Goed, ik hoop dat ze er niet staan want ik heb ze 2x gezien, op majors, en vond dat 2x niks noemenswaardigs. Ik denk niet dat dit hét succes op Werchter gaat zijn wat het op Graspop, voor de zoveelste keer alsnog, wél zou zijn. Exact hetzelfde geldt/gold voor Parkway Drive.
Gaat mi staan of vallen met in welke ambiance ze daar staan. Ik ben geen groot BMTH fan (in tegendeel eigenlijk) maar was desondanks wel ondersteboven van hun headlinerproductie in het donker. Voor Parkway Drive geldt wat dat betreft eigenlijk hetzelfde. Die producties van hun zijn dermate indrukwekkend dat ook niet-fans daar prima van kunnen genieten.

Eigenlijk zou Barn-headliner nog de beste positie zijn, maar daar zijn de beide bands dan wellicht weer net een tikkeltje te groot voor.

Er is een verschil tussen een groeiende band die back to back komt en een headliner. 3 jaar op 4 dezelfde headliner is voor niemand interessant.
Waarom zijn Kings of Leon en Editors hier zo verguisd denk je.
Ook eens, maar met de schaarse posities op een festival en de duizenden bands die daar zouden kunnen spelen, vind ik elke band op herhaling al zonde. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Machine Head ook is niet 2x op rij?
Fair enough ja, maar dat was inderdaad ook duidelijk een noodgreep van de organisatie.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
dat het een paar keer is voorgekomen betekent natuurlijk niet dat het de verwachting is
soms komt zo'n noodgreep een keer voor net als RHCP op herhaling bij RW
op Graspop gebeurt het vaker omdat ze hun 8 headline slots moeten vullen maar dat betekent niet dat het de verwachting is
anders hadden ze Iron Maiden de afgelopen zomer ook wel op herhaling geboekt

• Leuk
Waarderingen: xydroh en Jamel
There’s a name that people mention every year here as one of the bookers dream headliners which doesn’t seem to have been mentioned yet (or not much). Well rumours are starting that she may well be in the area with a new album…. Miss Eilish

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: swissepfan en PJ
ik zie BMTH eerder België volledig overslaan dan dat ze 2 jaar op rij graspop doen.
BMTH op Rock werchter zie ik wel nog gebeuren, gewoon omdat er de laatste paar jaren zo'n 'zwakke' headliner hebben gestaan of bijna gestaan.
the xx, sam fender lokken echt niet zo veel volk als BMTH dus waarom zou dit dan niet werken?
Ik denk dat je zeker na het laatste album van Sam Fender en de monsterhit Rein on me zijn populariteit zeker niet mag onderschatten hoor hier in Belgie

Users who are viewing this thread