Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Als Werchter kijk je ook naar de alternatieven. Stel dat je naast Tame Impala ook Muse, Pearl Jam en Charli hebt (hypothetisch). Ga je die laten schieten om BMTH te kunnen zetten? Als organisatie maak je dan keuzes en zit je sterker met die eerste vier. Zit je in een jaar met bv. Lenny Kravitz en Maneskin is het een andere situatie.

ik zie BMTH eerder België volledig overslaan dan dat ze 2 jaar op rij graspop doen.
BMTH op Rock werchter zie ik wel nog gebeuren, gewoon omdat er de laatste paar jaren zo'n 'zwakke' headliner hebben gestaan of bijna gestaan.
the xx, sam fender lokken echt niet zo veel volk als BMTH dus waarom zou dit dan niet werken?

Maaaaarrrr er zitten bij RAR/RIP genoeg namen die zeker naar Graspop lijken te gaan, maar daarnaast inderdaad nog een mooie vijver met namen die ook prachtig op RW zouden kunnen. Ik kijk alvast uit naar een volgende aankondiging!

Afhankelijk van met welke productie ze touren zou dat kunnen, niet? de laaste Next gen shows worden nu afgerond en volgende zomer gaan ze met iets nieuws touren
die gaan niet met een kleine productie RaR headlinen, gaan gewoon een tour met volledige productie zijn
ik zie ze geen andere spot op RW accepteren dan afsluiter, maar zie ze ook geen derde keer in vier jaar tijd op Graspop staan dus we gaan het zien
zie ze ook wel gewoon een sportpaleis vullen of belgie overslaan

De line-up van RW is prima maar de weg van het afstappunt van de bus uit Leuven naar de toegang van het festival duurt veel te lang. De fietsstallingen zouden voor de ingang moeten zijn net als een droppunt voor een gratis pendelbus. Op het open terrein zelf zou je veel meer houten gemeenschappelijke zitbanken moeten hebben ook met uitzicht op de main van ver.
En nu we toch bezig zijn: waarom geen twee main podia die tegenover elkaar staan en waar de ene start met de muziek binnen vijf minuten na het einde van de andere band. Veel meer bomen en schaduw op het terrein. Live Nation doet dat perfect in Way Out West festival dus waarom zou dat niet kunnen in Werchter?
De bus kan toch moeilijk voor de deur stoppen?
Fietsen voor de ingang? Hoe ga je dat regelen op de steenweg met alle voetgangerd?
2 podia over mekaar, je kan altijd naar pinkpop toch 😉 laat er maar wat meer ruimte tussen, dat spreidt ook het volk

Met alle respect, maar we hebben het wel over Graspop hè?... Judas Priest deed in 2022, 2024, 2025 nog hetzelfde?

Als ze per se willen afsluiten in het donker dan gaat RW hem gewoon niet worden, dus dan maar wéér Graspop.
judas priest was ook wel een noodoplossing in 2 van de 3 gevallen. en het werd graspop ook niet in dank afgenomen door nagenoeg lege weides.

Ik denk dat graspop wel goed genoeg weet dat ze dit niet moeten doen behalve als er geen andere opties beschikbaar zijn.

Met alle respect, maar we hebben het wel over Graspop hè?... Judas Priest deed in 2022, 2024, 2025 nog hetzelfde?

Als ze per se willen afsluiten in het donker dan gaat RW hem gewoon niet worden, dus dan maar wéér Graspop.
Maar het lijkt erop dat er dit jaar meer dan genoeg headliners gaan touren voor Graspop, dat is heel veel jaren wel anders geweest.

Maar het lijkt erop dat er dit jaar meer dan genoeg headliners gaan touren voor Graspop, dat is heel veel jaren wel anders geweest.

Anderzijds denken we elk jaar in september bij zowat alle festivals dat er meer dan genoeg headliners gaan touren, om in december te moeten concluderen dat ze er toch het beste van hebben gemaakt met de beperkte mogelijkheden die er uiteindelijk waren qua beschikbaarheid.

• Leuk
Waarderingen: NooT

Users who are viewing this thread