Graspop Metal Meeting 2027

North: Amon Amarth, Lorna Shore, Scorpions en The Prodigy
South: Gojira, Parkway Drive, Slayer en Rush
Marquee: Cannibal Corpse, Meshuggah, Kreator en Dimmu Borgir
Jupiler: Bad Religion, Rise Against, Beartooth en Turnstile

Ik zou zeker niet naar alles gaan zien, maar een mens kan ook niet op 2 plekken tegelijk zijn natuurlijk. Maar mochten ze dit in elkaar knutselen, zou ik een gelukkig man zijn.

Falling In Reverse gaan ze niet denk (en hoop) ik opnieuw boeken, enkel als ze de affiche niet gevuld krijgen

Ik zou zeker niet naar alles gaan zien, maar een mens kan ook niet op 2 plekken tegelijk zijn natuurlijk. Maar mochten ze dit in elkaar knutselen, zou ik een gelukkig man zijn.

Falling In Reverse gaan ze niet denk (en hoop) ik opnieuw boeken, enkel als ze de affiche niet gevuld krijgen
Geen Evanescence/ FNM op je voorspelling ?

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Turnstile, Beartooth, Rise against zijn wel te groot voor de jupiler, Turnstile zou gewoon de mainstage headlinen zelfs lijkt me en Beartooth mainstage sub
Scorpions staat altijd wel south
verder wel een mooi lijstje
Ook maar even het "headliner" overzichtje bijgewerkt
Lekker bezig! Dankjewel

Moest wel lachen om SOAD bij niet beschikbaar omdat ze in januari in Australië zijn :D (niet dat ik ze verwacht hoor, maar vond het gewoon grappig)

• Leuk
Waarderingen: won666
Geen Evanescence/ FNM op je voorspelling ?
Het is een combinatie van wishlist en voorspelling

FNM zou ik ook graag zien inderdaad
Evanescence eerlijk gezegd niet. Natuurlijk staan er ook bands die ik niet zou gaan zien op mijn wishlist zoals Turnstile bv (ze staan er gewoon op omdat ik het ze gun en omdat ik niet op 2 plekken kan zijn/omdat ik af en toe hongen heb). Maar ik gun het bv Gojira (waarvan ik ook geen grote fan ben) of Turnstile eigenlijk harder dan Evanescence. Maar als ze er staan en ondertussen staat bv Kreator in de marquee of ben ik ergens een goei pizzake aan het verobberen, dan klaag ik niet!

De enige band die ik het echt eigenlijk niet gun is FIR, na hun fars gedrag vorige keer

Maar beide bands zitten wel op mijn voorspelling

Mooie drop wel van RAR. Voor mij dan weer misschien net iets te veel metalcore, maar wel blij met PWD. BMTH zie ik ook niet meteen op herhaling komen dus daar verwacht ik wel iets anders van grote naam, bv. Korn. Verder jammer dat A7X afvalt voorlopig. Amon Amarth zal wel doorschuiven naar de North Stage headliner lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ook van mij mag BMTH er weer zijn hoor (en m’n dochter werd ook erg happy van de RAR line up en zegt ook van: nou als er hier een paar van komen wil ik weer naar Graspop hoor pap!)

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Ik word echt te enthousiast van die aankondiging. Geef mij maar Billy talent, the prodigy, parkway Drive, imminence en Lorna shore, alstublieft dankuwel. Als die allemaal op Graspop staan volgend jaar heb ik al bijna meer must sees dan dat ik vorig jaar had 😂

Edit: en als ze met een nieuwe show komen zeg ik ook geen nee tegen BMTH op herhaling, maar alleen als het echt significant anders is dan hun laatste 2 shows

Zo, wat een drop! Hele mooie namen zowel als HLs als subs (voor alle stages). Dat belooft heel veel goeds voor GMM, zeker voor (metal)core liefhebbers. FNM zou ook mooi zijn hoor.

FiR mag ook zeker komen. Vond ze erg sterk vorig jaar, zou er niks op tegen hebben.

• Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon
Falling in reverse gaat Graspop zich echt niet meer aan wagen na dat gedoe in de media na de vorige doorkomst, dat is een PR nachmerrie.
Hoi....da gaat toch niet over dat eten van op graspop é....weet niet als dat opweegt tegen het optreden dat toch een succes was....Ik zie ze heel graag terug...

Hoi....da gaat toch niet over dat eten van op graspop é....weet niet als dat opweegt tegen het optreden dat toch een succes was....Ik zie ze heel graag terug...
Ja toch wel. Graspop was daar slecht gezind over blijkbaar. En dan was de zanger de organisatie ook nog eens aan het bekritiseren over dat Crossfaith nog mocht spelen desondanks de fratsen van hun gitarist

Trouwens. Ik wou wachten tot ik een Graspop gerelateerde comment maakte om dit te zeggen, maar ik moet nog even iets verduidelijken want anders snapt weer iedereen dat geen Frans kan er niks van. @Joslittel zal wel duidelijk zijn dat als ge dat uitspreekt het wat klinkt als little op het einde.* Klein dus vertaald uit English. Waarom kom ik dan af met Josefien "Ariana" Grande? Grande betekend in het Frans groot. Allee ja da's de vrouwelijke vorm om 100 percent correct te zijn.
Voor zij die Google translate gebruiken of een andere vertaler: mijn excuses 🤣

En nog een klein dingetje over de video. Het klink als of ik zeg mazout. Maar ik bedoelde (en sprak uit maar is onduidelijk) wazout.

wazout

Wazout

W(even-hoofdletter-zodat-het-duidelijk-is)azout

Wazout dus. Water met bier. Water ipv cola

* Ik weet wel niet of ik het ook zo moet uitspreken en of dat zo bedoelt is maar ik spreek die naam in mijn gedachten als ik hem zie toch altijd zo uit

Voor zij die Google Translate gebruiken: sorry 🤣😂🤣

Laatst bewerkt:
  • Thinking
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Falling in reverse gaat Graspop zich echt niet meer aan wagen na dat gedoe in de media na de vorige doorkomst, dat is een PR nachmerrie.
Valt te zien hoe dat sindsdien achter de schermen afgehandeld werd. Je zit daar met een toekomstige headliner die nu al heel populair is. Lijkt me voor zowel GMM als LN interessanter om ze niet volledig opzij te schuiven.

En plooien kunnen gladgestreken worden. Kijk maar naar Motley Crue, die ooit ook expliciet tot persona non grata benoemd werden.

Valt te zien hoe dat sindsdien achter de schermen afgehandeld werd. Je zit daar met een toekomstige headliner die nu al heel populair is. Lijkt me voor zowel GMM als LN interessanter om ze niet volledig opzij te schuiven.

En plooien kunnen gladgestreken worden. Kijk maar naar Motley Crue, die ooit ook expliciet tot persona non grata benoemd werden.
die hebben wel 15 jaar persona non grata geweest en niet 2 jaar.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123
die hebben wel 15 jaar persona non grata geweest en niet 2 jaar.
Dat het 15 jaar duurde is ook vooral omdat Motley Crue lang niet in Europa passeerde. Uiteindelijk zijn ze in die 15 jaar maar 1x in de buurt geweest, en GMM had dat jaar voldoende alternatieven.

edguy blijf ik een vreemde vinden, die gaat precies over heel de zomer dus kan beide alcatraz of graspop worden. en denk eerlijkgezegd dat dit meer tot zijn recht komt op alcatraz.

Wel even benieuwd naar de redenering 🤔 Ben zelf nog maar eenmalig op Alcatraz geweest, maar heb de indruk dat ze over het algemeen toch iets hardere bands op de line up hebben staan dan Graspop.

Alleszins, hopelijk niet Alcatraz, want anders zal ik me wel moeten afvragen of ik Graspop eens moet laten links liggen :confused:

Wel even benieuwd naar de redenering 🤔 Ben zelf nog maar eenmalig op Alcatraz geweest, maar heb de indruk dat ze over het algemeen toch iets hardere bands op de line up hebben staan dan Graspop.

Alleszins, hopelijk niet Alcatraz, want anders zal ik me wel moeten afvragen of ik Graspop eens moet laten links liggen :confused:
Dat valt wel mee, Alcatraz heeft inderdaad doorgaans wat meer obscure bands uit de extremere hoek (black, doom, post), maar heeft juist ook altijd relatief veel power en heavy metal, meer dan GMM waarschijnlijk.
En Alcatraz lijkt wel een band met Avantasia te hebben.

• Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon
Hele fijne drop inderdaad, hier kunnen we wat mee! :cool:(y)

🙏 Bad Religion, Faith No More, Parkway Drive, The Prodigy
🤘 Evanescence, Orbit Culture, Lorna Shore, Amon Amarth, Arch Enemy, Turnstile, Motionless In White, Imminence
👍 Beartooth, Billy Talent, Blink-182

Die Toten Hosen zou ook geweldig zijn (jeugdsentiment), maar gaat uiteraard niet gebeuren...

Zijn Die Toten Hosen zo ondenkbaar op Graspop? Niet als headliner uiteraard, maar eventueel op een mooi tijdstip op de Jupiler stage. Vorig jaar toch ook de AB uitverkocht als ik mij niet vergis.
Tja, ondenkbaar? Theoretisch natuurlijk niet, maar praktisch gezien zo goed als wel.
Die gaan liever alle Duitstalige festivals af waar ze juist wel die headlinerplekken krijgen.

Users who are viewing this thread

• Joss