Oasis

10 jaar geleden had ik hier superblij mee geweest denk ik. Maar kutprijzen + kut locatie is toch echt laat maar zetten voor mij. Oasis helaas nooit live gezien, hoewel ik beide broers meerdere keren heb gezien, maar samen nog niet.

Maar persoonlijk ben ik een beetje klaar met dit soort shows.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: spongebobsong en B0G5
Want multimiljonairs zijn van die mensen die zich afzijdig houden als het om geld gaat? Alsof grote artiesten niet meerdere organisatoren plannen laten opstellen. Wie de artiesten financieel wil afschepen legt het dan gewoon af tegen een concurrent die minder marge pakt.

Livenation heeft geen serieuze concurrenten. Daar durft niemand tegenin gaan. OK, Taylor Swift probeerde even, maar dat was eerder haar promotor en Livenation is ondertussen heel erg zijn best aan het doen om diens carrière te ruïneren omdat hij durfde te protesteren tegen hun monopolie.

Als Livenation aan de Gallagher-broertjes vraagt om te springen, dan vragen die braafjes hoe hoog.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Joslittel
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ze zullen er vast een stem in hebben maar meer ook niet verwacht ik.
Natuurlijk niet zo letterlijk dat een kaartje 67 euro voor zitplaatsen kost. Maar het is natuurlijk een bewuste keuze van elke band, zeker op het niveau van Oasis, Taylor Swift, etc., om de prijzen vrij te laten. Net zoals het een bewuste keuze is om dynamic pricing toe te passen (=vragen wat de gek ervoor geeft). Op z'n minst hebben ze het laten gebeuren.

Er is heus nog wel een ticketboer die hun kaarten willen verkopen als Noel en Liam eisen dat tickets niet te duur zijn. Olivia Rodrigo en Coldplay verkopen ook tickets voor 20 dollar. Verder geen idee hoe ze dat praktisch regelen en het is maar voor een klein deel van de kaarten, maar natuurlijk kan het.

Te.simpel

Te simpel gedacht waarschijnlijk van mijn kant maar krijgen die niet gewoon een vast bedrag van zeg heel veel miljoen de man voor de reünietour? Die zullen zich niet heel veel bemoeien met ticketprijzen.
Alles draait om de artiesten, hè. Als die zeggen hoe ze het willen hebben, gebeurt dat zo.
En natuurlijk geld bij Mojo, Ticketmaster, etc. voorop, maar er is helaas geen artiest meer die zich ervoor schaamt dat ze de meest geld opbrengende toer hebben – en ze pakken er ook graag de vruchten van.

• Leuk
Waarderingen: Roel87
Livenation heeft geen serieuze concurrenten. Daar durft niemand tegenin gaan. OK, Taylor Swift probeerde even, maar dat was eerder haar promotor en Livenation is ondertussen heel erg zijn best aan het doen om diens carrière te ruïneren omdat hij durfde te protesteren tegen hun monopolie.

Als Livenation aan de Gallagher-broertjes vraagt om te springen, dan vragen die braafjes hoe hoog.
Maar goed, uiteindelijk is het voor ons ook vooral speculeren. Ik weet van Niels Aalberts in ieder geval dat die altijd naar de artiesten wijst als het om prijzen gaat. (En dat lijkt me ook het meest aannemelijk, aangezien zij de stadions vullen.)

Maar goed, uiteindelijk is het voor ons ook vooral speculeren. Ik weet van Niels Aalberts in ieder geval dat die altijd naar de artiesten wijst als het om prijzen gaat. (En dat lijkt me ook het meest aannemelijk, aangezien zij de stadions vullen.)
Fijn dat Niels Aalberts, die 'prijselasticiteit fantastisch' vind, naar de artiesten wijst - ondertussen heeft de Amerikaanse rechtbank uitgesproken dat Live Nation een monopolist is die zijn positie gebruikt om de prijzen te verhogen.

De verhoging van de ticketprijzen is absoluut te verklaren doordat, na de opkomst van streaming, grote artiesten nu leunen op concerten voor hun inkomsten - maar ik heb nog nooit een monopolie van bedrijf in het voordeel van klanten zien uitwerken.

Oasis live is nog altijd een bucketlist ding en dan met name om in Engeland te ervaren, maar bij deze ticketprijzen trek ik toch wel de grens hoor... ook voor die €200 in Amsterdam, bizar en gewoon heel erg zonde voor een grote groep fans. Misschien als ik ooit de loterij win, maar het houdt een keer op.

Maar dan nu de vraag, gaan we nu veel geld betalen voor een ticket (als we uitgeloot worden) of gaan die in 2028 nog een festivaltour erachter aan knallen??
Als ik word uitgeloot dan ga ik niet het (drie)dubbele betalen via Stubhub of Viagogo. Dan blijf ik lekker thuis.

Ikzelf noem me fan van de band en zijn muziek. En ik keek enorm uit naar een reünie.
Maar ik heb er nu al vrede mee als het niet lukt om hen opnieuw te zien. De ticketprijzen + de logistiek die er bij komt zijn een geldklopperij van de hoogste soort. Walgelijk eigenlijk.
Ik troost mezelf met de gedachte dat ik ze in 2009 heb kunnen zien en de broers apart ook nog een aantal keer.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
zo, ingeschreven en optie 1 amsterdam, en optie 2 parijs.

de meeste kennen mijn verhaal met de band hier wel :)

de prijzen worden wel gortig, maar deze band zal altijd mijn uitzonderingsband zijn qua prijs.
al heb ik het rome verhaal ook wel laten schieten want dit is wel een te duur pakket aan het worden.
maar oasis 2x gezien in 2009, daarna alle solo shows (behalve hear hear) gezien, inclusief de noel gallagher club 69.

en op wembley mijn vader kunnen eren en ter plekke mijn moeder kunnen meegeven dat de de jongste dochter als middelnaam de naam van mijn vader ging dragen.

dusja we gaan er gewoon weer bij moeten zijn.
1 nacht parijs of amsterdam ;)

Noel Gallagher's High Flying Birds vanop de eerste rij @ Crammerock 2023 doet extra deugd nu :LOL:
Wij stonden ook op de eerste rij. Mijn dochter heeft nog de setlist mogen ontvangen van de toetseniste, die hangt ingekaderd samen met Noel zijn plectrum van die avond. En hij heeft toen Little by Little gebracht wat niet op Werchter was gespeeld. En een fan-tas-tische versie van Live Forever. Top avond met de familie.

Wij stonden ook op de eerste rij. Mijn dochter heeft nog de setlist mogen ontvangen van de toetseniste, die hangt ingekaderd samen met Noel zijn plectrum van die avond. En hij heeft toen Little by Little gebracht wat niet op Werchter was gespeeld. En een fan-tas-tische versie van Live Forever. Top avond met de familie.
Dan moeten jullie wel héél dicht bij ons gestaan hebben :cool:

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: reaper en musicislife
de prijzen worden wel gortig, maar deze band zal altijd mijn uitzonderingsband zijn qua prijs.
Exact hetzelfde voor mij. Echter, waar ik vorige week nog dacht: "ik probeer voor allebei de shows in Amsterdam én nog eentje in Manchester" hou ik bij het krijgen van een pre-sale code gewoon op één show.

Exact hetzelfde voor mij. Echter, waar ik vorige week nog dacht: "ik probeer voor allebei de shows in Amsterdam én nog eentje in Manchester" hou ik bij het krijgen van een pre-sale code gewoon op één show.
idem, 1 nacht amsterdam of parijs en daar houdt het dan ook bij op

Hier hetzelfde: ingeschreven in loterij voor AMS/BCN/ROM. Als het lukt ga ik heel blij zijn, als het niet lukt is het zo. Ik heb natuurlijk geluk gehad om vorig jaar in Wembley te kunnen gaan, en ik weet dat die beleving niet herhaald gaat worden. Oasis is me heel veel waard, en de prijs van 200/250 voor staanplaats/GC is voorlopig wel een psychologische grens (maar die is de laatste jaren razendsnel opgeschoven).
Vergeet ook niet dat hier een hele marketingmachine achter zit: alle merchandise, 1 jaar ertussen laten, de film, de opbouw naar gisteren, het op voorhand registreren,... it's all part of the plan.

En de ticketprijzen zijn helaas wat ze zijn, dat is niet enkel voor Oasis. Ik vrees dat die trend zich nog gaat doorzetten zolang alles vlot uitverkoopt. Voor S en A -tier evenementen en concerten zie je duidelijk nog steeds: 1) Marketing die een FOMO creëert 2) een hoger vraag/hype en 3) bereidheid om te betalen - inclusief dynamic pricing (wat ik haat), ongeacht de prijzen. Het plafond is nog lang niet bereikt.

Users who are viewing this thread