Hier hetzelfde: ingeschreven in loterij voor AMS/BCN/ROM. Als het lukt ga ik heel blij zijn, als het niet lukt is het zo. Ik heb natuurlijk geluk gehad om vorig jaar in Wembley te kunnen gaan, en ik weet dat die beleving niet herhaald gaat worden. Oasis is me heel veel waard, en de prijs van 200/250 voor staanplaats/GC is voorlopig wel een psychologische grens (maar die is de laatste jaren razendsnel opgeschoven).
Vergeet ook niet dat hier een hele marketingmachine achter zit: alle merchandise, 1 jaar ertussen laten, de film, de opbouw naar gisteren, het op voorhand registreren,... it's all part of the plan.
En de ticketprijzen zijn helaas wat ze zijn, dat is niet enkel voor Oasis. Ik vrees dat die trend zich nog gaat doorzetten zolang alles vlot uitverkoopt. Voor S en A -tier evenementen en concerten zie je duidelijk nog steeds: 1) Marketing die een FOMO creëert 2) een hoger vraag/hype en 3) bereidheid om te betalen - inclusief dynamic pricing (wat ik haat), ongeacht de prijzen. Het plafond is nog lang niet bereikt.