Dauwpop 2026

Voor de 4de keer weer zin in! Genoeg fijne acts op de kleine stages, en ook artiesten die op Noorderslag/ESNS indruk maakten.

Dit jaar hebben we in festival-app Jamr ook Dauwpop beschikbaar gemaakt. Zo kun je vrienden toevoegen en zien bij welke show ze te vinden zijn. En naast festivals vind je alle live muziek in de app.

Het is gratis, werkt op iOS en Android en we hopen hiermee de kleine parels van een stad/festival een beter podium te kunnen geven.

https://jamr.live/festival/dauwpop

Heel veel zin in: Nachtwacht, Heidi Curtis, Brògeal, Bleech 9:3, Sarah Julia, overpass, Chloe Slater en als toetje Kaboutertje Putlucht.

Hoe was het met de regen / onweer, tussen de bomen…?
Overigens, morgen kan ik Paceshifters Plays Nirvana aanraden. Hoewel covers, spelen ze het met vuur alsof het hun eigen show is 🔥 én het zijn lokale helden, dus het zal wel lekker druk worden 🎸

De regen ging bij momenten erg hard, en er liggen dan ook flink wat modderplassen op het terrein nu. Qua onweer heb ik af en toe wat flitsen gezien maar niets dat extreem dichtbij kwam gelukkig. Het programma ging gewoon door volgens planning. Goed voor Brogeal en Kingfishr die in een afgeladen volle tent speelden, minder goed voor LA Sagne die in het begin voor slechts een handjevol strijders in poncho's speelden

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1
Regen viel blokkenschema technisch uitstekend uit. Brogeal was de grote winnaar. La Sagne was idd de verliezer. (Ook hier geskipped) Verder was Stone weer mooi. (En precies op tijd droog). C'est Qui waren paar mooie vrouwen pits. Bleech vind ik het relatief rustig. Mogelijk door Skunk.Anainsie,.of anders de muziek bubble waarin je zit.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Heemstock1
Gisteren een dagje geweest. Wat een heerlijk festival! Normaal pak ik alleen maar grote festivals, qua drukte is dit echt een verademing. Wel vrij veel Dutch disease en een wat tam publiek, maar ik heb al ontdekt dat je dan gewoon een betere plek met leukere mensen moet zoeken.

Hoogtepunten waren Sugababes, The Wombats en Chloe Slater. Overpass, Anthony Szmierek en Basht. waren ook leuk. Maar de absolute topper die met de trofee wegging was Master Peace. Had je bij moeten zijn. Ik liep per ongeluk langs The Barn en ben niet meer weggegaan. Die gaat op mijn watchlist.

Ik twijfel over een weekendticket volgend jaar. Dat verjaardagscadeau is aantrekkelijk. Voor mij is line-up altijd leidend (ze boeken wel veel NL, trekt mij persoonlijk minder), maar ik heb gemerkt dat ik me prima binnen mijn genres een dag kan vermaken daar. Hoor graag jullie campingervaringen.

PS: ik zag de Festileaks feesthoedjes voorbijkomen. Fijne verjaardag, Festileaks. Hoop dat jullie een fantastisch feest hebben gehad!

Gisteren een dagje geweest. Wat een heerlijk festival! Normaal pak ik alleen maar grote festivals, qua drukte is dit echt een verademing. Wel vrij veel Dutch disease en een wat tam publiek, maar ik heb al ontdekt dat je dan gewoon een betere plek met leukere mensen moet zoeken.

Hoogtepunten waren Sugababes, The Wombats en Chloe Slater. Overpass, Anthony Szmierek en Basht. waren ook leuk. Maar de absolute topper die met de trofee wegging was Master Peace. Had je bij moeten zijn. Ik liep per ongeluk langs The Barn en ben niet meer weggegaan. Die gaat op mijn watchlist.

Ik twijfel over een weekendticket volgend jaar. Dat verjaardagscadeau is aantrekkelijk. Voor mij is line-up altijd leidend (ze boeken wel veel NL, trekt mij persoonlijk minder), maar ik heb gemerkt dat ik me prima binnen mijn genres een dag kan vermaken daar. Hoor graag jullie campingervaringen.

PS: ik zag de Festileaks feesthoedjes voorbijkomen. Fijne verjaardag, Festileaks. Hoop dat jullie een fantastisch feest hebben gehad!
Leuk om te lezen. Dauwpop ligt bij mij 'om de hoek', dus het voelt een beetje als 'mijn' festival ;) Herkenbaar beeld wat betreft Dutch Disease en het wat tamme publiek. Omdat Dauwpop zoveel sfeer heeft én heel breed boekt qua acts, komt er ook een wisselend publiek op af. 1/3e zijn locals die voor de sfeer komen, 1/3e komt voor de feestjes in de Party Pit en de standaard NL-boekingen en de overige 1/3e komt echt voor de alternatieve bandjes (of dj's in de Beuk) op de kleine podia. Ieder jaar dat ik niet ga (zoals nu), speelt FOMO flink op 😇 Leuk dus om jullie verhalen te lezen!

Wat een fijn festival is het toch. Klein eindje fietsen vanaf het vakantiepark, prachtig en compact terrein. Muziek in alle soorten en maten, nergens te druk, erg gezellig publiek en, op een buitje na 😂, heerlijk weer. Hoogtepunten zat waaronder Kaat van Stralen, Fatdog, Sons en Basht. Ontdekking van het weekend was (idd) Master Peace.

Twee tips voor de organisatie: gooi van zaterdag op zondag wat stro en zand in die paar modderpoelen en doe er 2 waterpunten bij. Verder niks dan lof

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en tosti
Hoogtepunten waren Skunk Anansie en SONS. Verder genoten bij Kingfishr, Stone, The Wombats, Overpass en basht. Master Peace deed jammergenoeg zijn trucje weer met lipdub en n voorgespeeld en ingezongen bandje wat ie opzet. Ondanks dat ie met band wel leuker is, dan zonder band. Shame viel jammergenoeg ook wat tegen. Maar top lokatie en lekkere vibe met de mensen die er zijn.
O en we hebben de early birds al in the pocket. tot volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Dit jaar alleen de zaterdag geweest, en gezien het popprogramma op main, voor het eerst met de hele familie. Daar dus alles gezien: Bente, Maan, The Wombats, Sugababes en Antoon. Eigenlijk allemaal wel prima. De zanger van The Wombats was een stuk beter bij stem, dan de vorige keer dat ik ze zag.

Verder Sarah & Julia, stukje Chloe Slater, IDA, Joep Wiertz (goede set!), Overpass en Russo (dat deed zeer aan de oren) gezien.

Ten opzichte van voorgaande jaren was het wel heel rustig. De sfeer was zoals gewoonlijk heel fijn.

Ik denk niet dat ik eerder op een festival zo hard heb gelopen als gisteren om stipt 19:15, om te zorgen dat ik van zowel The Wombats als van Fat Dog geen minuut hoefde te missen. Aan iedereen die ik per ongeluk bijna omver gelopen heb nog mijn excuses. De missie is in ieder geval wel geslaagd :D

Heerlijk weekend gehad. Verjaardag van Festileaks is goed gevierd. Minder van het muzikale programma meegekregen mede daardoor. Hoogtepunten waren er echter wel.

Antony Szmierek, Honey I'm Home, Kingfishr, Hiqpy, Skunk Anansie en The Wombats gaven allemaal shows waar ik me uitstekend heb vermaakt. Ondanks dat ik eigenlijk een beetje tegen coverbands en dergelijke ben was Paceshifters plays Nirvana ook wel gewoon leuk. Sugababes waren vermakelijk, maar het was geen LL24.

De kaarten voor 2027 zijn alweer binnen!

Vanwege omstandigheden dit jaar helaas moeten overslaan, maar alle leuke verhalen maakt dat ik ergens nu al uitkijk naar volgend jaar.

Wat was het weer een mooi weekend! Echt genoten en het gaat altijd veels te snel voorbij. Mooi stuk op de festileaks website over de plussen en minnen van dauwpop, ben het er eigenlijk helemaal mee eens! Het terrein is zo ideaal, mooi en compact. Op de mainstage na, ook allemaal hele intieme podiums en als je wilt sta je altijd vooraan. Op zaterdag was het volgens mij een stukje rustiger dan andere jaren. Dit was heerlijk, maar wellicht voor de organisatie wat minder..

Mijn programma zag er zo uit:
Vrijdag: Brogeal, Kinfishr, Stone, C'est Qui, Skunk Anansie, Lucky Done Gone
Zaterdag: Politie Warnsveld, Gotu Jim, Kaat van Stralen, Ploegendienst, The Wombats, Fat Dog, Sugababes, Sons, Antoon, Paceshifters, Rooie Jager

Mijn persoonlijke hoogtepunt Fat Dog, wat een mooie boeking en wat een vette band! Publiek had er ook echt zin in en was dik feest. Volgens mij staan ze deze zomer in Nederland alleen nog maar op Pinkpop, dus ga dat zien als je daar bent.
Daarnaast waren mijn hoogtepunten Stone, Sons en Skunk Anansie. Ook erg gelachen bij de secret stage, de vossenjacht op de camping en de afterparty op zaterdag. Waar dit de vorige jaren nog vrij saai was, was het nu een erg gezellige afsluiter van een prachtig weekend!

Hier ook geen twijfel, volgend jaar zijn we er sws weer bij!

Ik was dit jaar voor het eerst op Dauwpop, vaak ben ik in hetzelfde weekend namelijk te vinden op Vestrock aangezien dat voor mij een stuk dichterbij is.
Ondanks de wat verdere reistijd ben ik zeer positief verrast en sluit ik zelfs niet uit om vaker naar Dauwpop te gaan. De omgeving van het festivalterrein is een stuk mooier dan die van Vestrock en ze hebben net wat extra grotere boekingen die Vestrock niet had dit jaar.

Wat Vestrock dan weer beter voor elkaar heeft vind ik dat de vrijdag iets eerder begint en dat Vestrock geen kartonnen bekers heeft.

Publiek was zeer gemoedelijk en de line-up was prima. De ultieme hoogtepunten waren wel Fat Dog en Skunk Anansie.

Wie weet ben ik er volgend jaar misschien wel weer bij..

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en piep

Users who are viewing this thread