Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

pfff dat kan je elk jaar over nog artiesten zeggen hé, dit jaar krijgt je bv. bijna overal die Dressed Like Boys
Voor NL/BE artiesten is het toch wat anders dan bands van daarbuiten, C'est Qui? speelt ook overal maar die zijn gewoon het Nederlandse circuit van festivals en zalen aan het doen wat ieder bandje in zijn thuisland/buurtland doet als ze de kans krijgen. Stone is Engels en speelt gewoon erg veel in Nederland terwijl in mijn mening ze gewoon niet zo goed zijn live. In 2024 hebben ze 14(!) shows gespeeld in Nederland en België in een jaar. Zeer matige headliner in mijn mening zeker hoe vaak ze hier al hebben gespeeld/grote kans gaan spelen.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en teunajax
In 2024 hebben ze 14(!) shows gespeeld in Nederland en België in een jaar.
Mss omdat ze een bepaald publiek hebben en blijkbaar populair genoeg zijn in deze 2 landen?
In België de laatste 2 jaren van kleinere zalen tot AB maar wel steeds snel uitverkocht. AB lijkt me wel hun limiet.

Mss omdat ze een bepaald publiek hebben en blijkbaar populair genoeg zijn in deze 2 landen?
In België de laatste 2 jaren van kleinere zalen tot AB maar wel steeds snel uitverkocht. AB lijkt me wel hun limiet.
in mijn klas (student) zijn echt veel mensen fan van stone ook degene die niet echt verder veel indie muziek luisteren dus ik denk dat dat wel bepaald publiek is

Over een uurtje komt er een nieuwe lading Left of the Dial-namen. Toevallig zag ik dat ze hun Spotify-playlist al hebben aangevuld, dus waarschijnlijk zijn dit de namen:

Lawn Chair
Glasshouse Red Spider Mite
Normal Village
Pyncher
Wint!
Child of Prague
Scotstown Dance Band
Tooth
Mry
Zilcho Hamblin
Hillsboro
Holly Head
Girlfriend.
Perfect Binding
Hyd
Cosign
Hungry
Tough Cookie
The Guest List
Le Flemme
Lots of Hands
Mek'Dr'Dr
Monks
Daufødt
Jana Horn
Mleko

Over een uurtje komt er een nieuwe lading Left of the Dial-namen. Toevallig zag ik dat ze hun Spotify-playlist al hebben aangevuld, dus waarschijnlijk zijn dit de namen:

Lawn Chair
Normal Village
Pyncher
Wint!
Child of Prague
Scotstown Dance Band
Tooth
Mry
Zilcho Hamblin
Hillsboro
Holly Head
Girlfriend.
Perfect Binding
Hyd
Cosign
Hungry
Tough Cookie
The Guest List
Le Flemme
Lots of Hands
Mek'Dr'Dr
Monks
Daufødt
Jana Horn
Mleko
Ik ken gewoon meer dan 5 bandjes;
Lawn Chair is wel echt een leuk bandje, vrolijke puntige indie-rock
Hillsboro is alsof je nu-metal met 00's indie-rock kruist, best grappige mix
Girlfriend. is wat standaard maar goed post-hardcore met een shoegaze sausje
Lots of Hands doet me weinig maar heeft zijn fans, lo-fi bedroom folk
Daufødt live is feest
Jana Horn heeft nog een interessante folk plaat uit dit jaar

Ik ken gewoon meer dan 5 bandjes;
Lawn Chair is wel echt een leuk bandje, vrolijke puntige indie-rock
Hillsboro is alsof je nu-metal met 00's indie-rock kruist, best grappige mix
Girlfriend. is wat standaard maar goed post-hardcore met een shoegaze sausje
Lots of Hands doet me weinig maar heeft zijn fans, lo-fi bedroom folk
Daufødt live is feest
Jana Horn heeft nog een interessante folk plaat uit dit jaar
Netjes! Zelf kende ik alleen Daufødt. Genoeg te beluisteren weer.

Ik kreeg direct zin om erin te duiken, dus ik heb net de EP van Glasshouse Red Spider Mite geluisterd. Die klonk in direct erg goed! Ik zag dat ze een paar keer support waren voor Deathcrash en qua geluid zit het ook een beetje in dezelfde hoek.

Lawn Chair
Normal Village
Pyncher
Wint!
Child of Prague
Scotstown Dance Band
Tooth
Mry
Zilcho Hamblin
Hillsboro
Holly Head
Girlfriend.
Perfect Binding
Hyd
Cosign
Hungry
Tough Cookie
The Guest List
Le Flemme
Lots of Hands
Mek'Dr'Dr
Monks
Daufødt
Jana Horn
Mleko
En dit waren ze blijkbaar niet allemaal. Nu volledig:

benchwarmer (UK) • Black Nylon (IE) • Brooki (IE) • Child of Prague (IRE) • COMPOST COMPOST COMPOST (UK) • Cosign (UK) • DAUFØDT (NO) • Echo Northstar (IE) • girlfriend. (IE) • Glasshouse Red Spider Mite (UK) • Hillsboro (CA) • Holly Head (UK) • Hungry (UK) • Hyd (US) • Jana Horn (US) • LA FLEMME (FR) • LAWN CHAIR (US/DE) • lots of hands (UK) • Magasin (NL) • Mek’Dr’Dr (BE) • MLEKO (UK) • Monks (UK) • mry (UK) • Normal Village (UK) • Perfect Binding (UK) • Pyncher (UK) • Ropeburn (UK/IE) • Scotstown Dance Band (UK) • The Guest List (UK) • The Healing Power of Horses (UK) • Tokyo Sea Dragons (UK) • Tooth (UK) • Tough Cookie (UK) • wing! (UK) • Zilcho Hamblin (UK)

benchwarmer (UK) • Black Nylon (IE) • Brooki (IE) • Child of Prague (IRE) • COMPOST COMPOST COMPOST (UK) • Cosign (UK) • DAUFØDT (NO) • Echo Northstar (IE) • girlfriend. (IE) • Glasshouse Red Spider Mite (UK) • Hillsboro (CA) • Holly Head (UK) • Hungry (UK) • Hyd (US) • Jana Horn (US) • LA FLEMME (FR) • LAWN CHAIR (US/DE) • lots of hands (UK) • Magasin (NL) • Mek’Dr’Dr (BE) • MLEKO (UK) • Monks (UK) • mry (UK) • Normal Village (UK) • Perfect Binding (UK) • Pyncher (UK) • Ropeburn (UK/IE) • Scotstown Dance Band (UK) • The Guest List (UK) • The Healing Power of Horses (UK) • Tokyo Sea Dragons (UK) • Tooth (UK) • Tough Cookie (UK) • wing! (UK) • Zilcho Hamblin (UK)
Ook altijd genoeg bands die niks op Spotify hebben en waar je het moet doen met 5 minuten in de Windmill op Youtube

Tof! Brooki, Tooth & Tough Cookie allemaal voorprogramma's van Bleech 9:3 of Keo, dus allemaal opkomend vanuit dat hoekje.

Magasin: is het nieuw bandje van Michiel Klein, een van de gitaristen van Lewsberg. De eerste twee nummers overtuigen me niet echt, maar benieuwd hoe de band evolueert. Zijn gitaarspel in Lewsberg was schitterend.

MLEKO: slightly folky post-rock bandje uit Engeland, deze rockt stevig bij momenten, zou ik ook wel gaan zien, post BCNR-alert. debuut-EP verschijnt 1 mei, de eerste nummers klinken goed.

Laatst bewerkt:
Ja ik bedoelde ook te zeggen dat de timetable online stond in mijn eerdere post, maar typte per ongeluk line-up. Merkwaardig dat Telenova ineens verdwenen is, hebben ze een reden gegeven?
'Sadly, @telenovaofficial has had to cancel their gig at our festival. But they promised us they'll make it up to you soon.' schreef London Calling op hun Instagram

Db's heeft natuurlijk nog een best groot buiten gebied, wordt o.a bij duister collectief gebruikt, maar heeft de vorige editie zo slecht gedraaid dat ze een nogal gigantisch schaalverkleining moeten doen.

Line-up is zover ook echt niet de 44 euro waard in mijn ogen
Helemaal mee eens. Teveel geld voor matige eerste drop.

Nee ik vind dit vrij matig. Stone vind ik gewoon een hele irritante band en heb ik al te vaak gezien. De rest heb ik ook al wel gezien bij Left of the Dial, een Popronde of voorgaande edities van soortgelijke festivals.
Inderdaad. Van eerste drop vrijwel alles al een keer gezien.

'Sadly, @telenovaofficial has had to cancel their gig at our festival. But they promised us they'll make it up to you soon.' schreef London Calling op hun Instagram
Vanuit de band zelf kan ik geen statement vinden, maar zo te zien is inmiddels de volledige Europese tour verplaatst van mei naar oktober. Hopelijk is er op de oktober-editie van London Calling ook nog plek over dan

Users who are viewing this thread