Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

Heel erg blij met Ultha! Hun nieuwe album is tot nu toe één van mijn favoriete releases van dit jaar en gaat sowieso hoog eindigen in mijn eindejaarslijst, dus mooie timing om ze weer eens live te gaan zien. En ook Mourir is een fijne naam om erbij te hebben. Pelagic Records, maar wel met hun black-metal sound daar wel een beetje een vreemde eend in de bijt. Zin om hun verder te gaan leren kennen. De rest van de nieuwe namen ben ik vooralsnog iets minder enthousiast over. Maar met Gaerea, Anciients, Bianca en Dimscua stond er uit de vorige drop al veel moois. En dus is het echt weer een mooie line-up aan het worden. Blij met mijn early bird!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vier nieuwe namen voor Samhain Maastricht.

Worm (US, symophonic black)
Unreqvited (US, post-black)
Heretoir (DE, post-black)
Final Dose (UK, black metal/punk)

672675267_1273723528191758_1031251269936914718_n.jpg

• Metal!
Waarderingen: MetalLimbo en johanra
Valkhoffestival 2026 kondigt eerste namen aan:
Boko Yout, Dressed Like Boys, Rogê, Gee Tee, Ni-Hao!!!, Mandy Indiana, Bricknasty, Joshua Idehem, Omasta, Naga Kirana, N8Noface, Muovipussi, Tom Forever
En met de eerste aankondiging van alle stages van vierdaagsefeesten, ook nieuwe namen voor Valkhoffestival.

Komt nu totaal op: 4AMKRU, Boko Yout, Bricknasty, CAKESDAKILLA, Cure For Paranoia, Dressed Like Boys, EV, Frank Arnold, Gee Tee, Green Milk From The Planet Orange, Grenzkontrolle, Joshua Idehen, Khana Bierbood, La Sécurité, Mandy, Indiana, Mary Sue, Meduulla, Muovipussi, N8NOFACE, Naga Kirana, NI-HAO, Omasta, Parblue, PVA, Rogê, Roomer, Servo, The Zawose Queens, Tom Forever, Tony Bontana en Violent Magic Orchestra.

Ook alvast de clashfinder gemaakt: https://clashfinder.com/s/valkhoffestival2026/
(Nog niet compleet, sommige artiesten hebben nog geen speeltijd)

Sniester 2026 blokkenschema: wat op deze (zeer matige) editie nog enigszins interessant was, programmeren ze nog overlappend of gelijktijdig ook :rolleyes:

Sniester-blokkenschema.jpg

Clash van Gurries, Knives, Servo en DRUUGG? Black Leather Jacket van Koorenhuis (vorige editie) naar buitenpodium De Poot?
Maquina overlap met L.A.Sagne, etc. Organisatie op hol geslagen daar?

Waarom op zaterdag niet in de namiddag starten (15-16u) en spreiden i.p.v wat nog relatief interessant is bijna samen op één tijdstip 's avonds laat te gooien :rolleyes:

In tijden waarin festivals het toch steeds lastiger hebben, zorgen sommige toch zelf voor een versneld einde.

Laatst bewerkt:
Sniester 2026 blokkenschema: wat op deze (zeer matige) editie nog enigszins interessant was, programmeren ze nog overlappend of gelijktijdig ook :rolleyes:

Sniester-blokkenschema.jpg

Clash van Gurries, Knives en Servo? Black Leather Jacket van Koorenhuis (vorige editie) naar buitenpodium De Poot?
Maquina overlap ùet L.A.Sagne, etc. Organisatie op hol geslagen daar?
Oef, MUDRAT vs waste, maar Bad Nerves vs Frenzee doet ook wel echt veel pijn.

Is Telenova van de line-up van London Calling verdwenen? De line-up staat online, maar ik zie ze er niet tussen staan

Is Telenova van de line-up van London Calling verdwenen? De line-up staat online, maar ik zie ze er niet tussen staan
Stonden die er eerder al wel op? Ik verwacht nog meer namen, want ook Rocket heeft London Calling mei in hun tour, maar nog niet aangekondigd.

Db's heeft natuurlijk nog een best groot buiten gebied, wordt o.a bij duister collectief gebruikt, maar heeft de vorige editie zo slecht gedraaid dat ze een nogal gigantisch schaalverkleining moeten doen.

Line-up is zover ook echt niet de 44 euro waard in mijn ogen
Nee ik vind dit vrij matig. Stone vind ik gewoon een hele irritante band en heb ik al te vaak gezien. De rest heb ik ook al wel gezien bij Left of the Dial, een Popronde of voorgaande edities van soortgelijke festivals.

Db's heeft natuurlijk nog een best groot buiten gebied, wordt o.a bij duister collectief gebruikt, maar heeft de vorige editie zo slecht gedraaid dat ze een nogal gigantisch schaalverkleining moeten doen.

Line-up is zover ook echt niet de 44 euro waard in mijn ogen
Ik mag gelukkig voor 33 euro maar dat is ook het max wat zou betalen voor een dag festivalletje

dB's is wel een fantastische locatie en al helemaal als je liefhebber van speciaalbier bent. Ik zou dit festival derhalve bijna gaan overwegen, al is het niet helemaal mijn genre. De ticketprijs van 44 euro is me echter ook wat te gortig.

dB's is wel een fantastische locatie en al helemaal als je liefhebber van speciaalbier bent. Ik zou dit festival derhalve bijna gaan overwegen, al is het niet helemaal mijn genre. De ticketprijs van 44 euro is me echter ook wat te gortig.
Duister Collectief stuift op een leuke line-up af met dingen rond de Utrechtse metal scene en dat is 60 euro voor 2 dagen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Duister Collectief stuift op een leuke line-up af met dingen rond de Utrechtse metal scene en dat is 60 euro voor 2 dagen.
Ja, eens! Zou daar ook heel graag naartoe zijn gegaan (en waarschijnlijk ook wel zijn geweest), ware het niet dat ik dat weekend in de UK zit voor ArcTanGent Festival. Ongelukkige timing...

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en residentalien
Ow wow dit vind ik best cool (om even een ander geluid te laten horen). Stone vind ik dan wél weer een toffe band en Men an Tol viel me op in de Glasto playlist. Maar bovenal: DB's is een geweldige locatie en daar een dagje doorbrengen is al reden genoeg.
Oh no...

Frustrated Oh No GIF by PBS

• Haha
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread