Graspop Metal Meeting 2026

The Dillinger Escape Plan:
Niet men ding

Pennywise:
Kleine kans dat ik ga kijken als er niks anders is

John Coffey:
Niet men ding

Grade 2:
Niet men ding

Thrown:
Hier ga ik misschien wel naar toe, metalcore is meestal wel leuk

Slay Squad:
Niet men ding

Blackgold:
Niet men ding

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Thursday at the metal dome is quite strong in my opinion but we'll get to that next.
Currently, the discussion and the bands you mentioned are on the Jupiler stage:)
Aha duidelijk. Jupiler is historische het podium waar ik het minste kom uitzonderingen daar gelaten. Dan ligt het dus helemaal in lijn met notmaal

• Haha
  • Cool
Waarderingen: talos654 en Dwarf
Jupiler Stage ook het podium waar ik minst tijd spendeer over het algemeen (met Blind Guardian en Life Of Agony wel twee memorabele optredens gezien paar jaar geleden). Zal er donderdag waarschijnlijk niet komen, ook al zou ik zich geen nee zeggen tegen Thrown en Pennywise. Maar dat zal wel niet lukken aangezien ik heel veel bands (liever) wil zien.

De rest even ingeluisterd, maar al even geleden dus heel veel kan ik er niet van zeggen, maar was allemaal echt wel mijn ding niet.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
The Dillinger Escape Plan:
Via een vriend leren kennen, en er gaandeweg wel goed in gegroeid! Ben heel blij met hun comeback, ik ga sowieso kijken!

Pennywise:
Ondertussen al wel vaak gezien, voor die ene hit. Ik pas wss!

John Coffey:
Twee jaar geleden met een koffietje (lekker toepasselijk) als opener op zondag van de main gezien, en die speelden toen wel echt het dak er al af voor de nog niet half gevulde witte grondplaten. Kans is groot dat ik ze nu ook ga zien, voor een hopelijk goed gevulde Jupiler Stage!

Thrown:
Al een paar dingen van gehoord, klinkt wel écht leuk. Ga ik wss wel zien!

Blackgold:
Leuke opwarmband lijkt me, maar was ze na een paar nummers bij het inluisteren wel beu (spotify pusht ze for some reason wel heel hard in mijn shuffles).

De andere twee bands kan ik niet veel zinnigs over zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Dwarf
Ik zie net een bericht van Skullcrusher in Duitsland dat ze Vicious Rumors van de bill halen.

De drummer heeft racistische uitspraken gedaan en zou origineel ontslagen zijn door de rest van de band.
Maar nu hebben ze een bericht geplaatst waarin aangekondigd is dat hij toch de EU tour mee doet omdat "fans deze line up van de band verdienen te zien".

Ben benieuwd of dit effect heeft op de rest van de shows.
Vicious Rumors komt met een vervolg, dat ze de drummer toch echt ontslaan. Gezien de vorig gemaakte keus resulteerde in gecancelde shows 😂

Zo ik ben er een paar weekjes tussenuit geweest, maar ik heb echt niks gemist volgens mij...

Kan toch haast niet anders dan dat deze of volgende week de laatste namen + tijdschema bekend worden gemaakt? :)

• Pray
Waarderingen: CedricH
Jupiler Stage ook het podium waar ik minst tijd spendeer over het algemeen (met Blind Guardian en Life Of Agony wel twee memorabele optredens gezien paar jaar geleden). Zal er donderdag waarschijnlijk niet komen, ook al zou ik zich geen nee zeggen tegen Thrown en Pennywise. Maar dat zal wel niet lukken aangezien ik heel veel bands (liever) wil zien.

De rest even ingeluisterd, maar al even geleden dus heel veel kan ik er niet van zeggen, maar was allemaal echt wel mijn ding niet.

Heb vorig jaar ook genoten van Airbourne & the Dead Daisies op de Jupiler en Biohazard het jaar ervoor

Screenshot_2026-04-20-13-44-15-32_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Verder doen de bands op de Jupiler me niet zo veel. De enige die ik mogelijk zou overwegen zijn geloof ik slay Squad (omdat het me aan Kim Dracula doet denken en ik die niet heb gekeken vorige keer), Pennywise en Dillinger escapeplan (maar wss niet als ze alleen het eerste album spelen). Ik verwacht hier alleen vanaf een afstandje toe te kijken met wat te eten als er niks beter speelt en mensen uit mn groep het graag willen zien

Volgens mij heb ik de laatste drie jaar telkens maar één band gezien op de Jupiler Stage:
  • 2023 Bloodywood
  • 2024 Uriah Heep
  • 2025 DragonForce
Er staan weliswaar nog wel vaker bands die ik graag wil zien, maar die willen nog wel vaak clashen met andere bands die ik net wat liever wil zien (bv. Amorphis > Dog Eat Dog in 2022, dat jaar volgens mij geen enkele band echt gezien op JS 😅).

Dit jaar gaat dat echter heel anders zijn, sterker nog, ik ga mogelijk het volledige JS programma op de zaterdag zien.
Verder ook nog de nodige bands in beide tenten, main stages kom ik nauwelijks die dag.

1776686241975.png

Volgens mij heb ik de laatste drie jaar telkens maar één band gezien op de Jupiler Stage:
  • 2023 Bloodywood
  • 2024 Uriah Heep
  • 2025 DragonForce
Er staan weliswaar nog wel vaker bands die ik graag wil zien, maar die willen nog wel vaak clashen met andere bands die ik net wat liever wil zien (bv. Amorphis > Dog Eat Dog in 2022, dat jaar volgens mij geen enkele band echt gezien op JS 😅).

Dit jaar gaat dat echter heel anders zijn, sterker nog, ik ga mogelijk het volledige JS programma op de zaterdag zien.
Verder ook nog de nodige bands in beide tenten, main stages kom ik nauwelijks die dag.

Bekijk bijlage 19161

Nou idd ik verwacht die dag ook eigenlijk een vaste plek aan de jupiler te claimen

wellicht een paar uitstapjes afhankelijk van de tijden, maar ja dan heb je alleen voor de andere een must bij Sepultura en 3 maybe's bij architects/ink/3daysGrace

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Bekijk bijlage 19161
Same. Misschien dat ik voor P.O.D. en Three Days Grace even naar de MS loop. Anders zet ik die dag m'n figuurlijke tent aan de Jupiler Stage (en Metal Dome).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread