Rock Werchter 2026

Ik blijf het vooral jammer vinden dat de meeste slope namen met moeite tijd krijgen. Cardinals,Keo een dik half uurke, Last Train 40 minuten, The New Eves ochot 25 minuten. Werchter programmeert dan zulke bands, maar geef ze dan ook eens wat meer. En zeg nu niet dat die bands maar dat kunnen vullen, Cardinals vorige maand nog een uur zien spelen bijvoorbeeld.

Ik weet dat een krant als HLN een op sensatiebeluste vod is, maar...real talk...kan die crisis gevolgen hebben als operatie Epstein distract fury blijft duren en de straat van Hormuz gesloten blijft?

Als luchthavens effectief zonder brandstof vallen of de logistieke kosten de pan uitswingen, sluipt het gevaar er dan in dat bepaalde bands hun tour annuleren of uitstellen naar een stabielere periode?

Ik blijf het vooral jammer vinden dat de meeste slope namen met moeite tijd krijgen. Cardinals,Keo een dik half uurke, Last Train 40 minuten, The New Eves ochot 25 minuten. Werchter programmeert dan zulke bands, maar geef ze dan ook eens wat meer. En zeg nu niet dat die bands maar dat kunnen vullen, Cardinals vorige maand nog een uur zien spelen bijvoorbeeld.
alles minder dan 45 minuten is echt schandalig.

• Leuk
Waarderingen: phil
Slope:

1. Man/Woman/Chainsaw
2. Psychonaut
3. Cardinals
4. Keo
5. Last Train
6. The Reytons
7. NewDad
8. The Warning
9. Westside Cowboy
10. Florence Road
11. Basht.
12. Radio Free Alice
13. PUP
14. Karen Dio
15. LA LOM

Zeer sterk geprogrammeerd dit jaar. Deze zou ik alle 15 willen zien, gaat niet lukken natuurlijk. Die korte settijden, zeker in het begin van de dag, storen niet echt, zijn meestal opkomende bands en ze nemen dus genoegen met beperktere speeltijd. Tijdslot moet ook passen tussen de mainstagebands natuurlijk.

Hoop vooral dat ze de helling een aantal meter verder zetten van het podium, gaat nodig zijn.

• Leuk
Waarderingen: phil en Joslittel
Zeggen jullie dan dat Mainstage en Slope mogen overlappen? Dat is dan wel nodig als je 13 optredens (7 Mainstage + 6 Slope) in 12 uur wil proppen.
Nah, meer in general. Maar snap dat het plantechnisch waarschijnlijk wel zo moet.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Bij al die beginnende bands gaat alles boven de 45 minuten net vervelen. Toch liever een show waarbij je het gevoel hebt dat ie 10 minuten langer had mogen duren dan een show die vijf minuten te lang duurt?
Agree to disagree. Heb ik toch al veel beginnende bands gezien die prima een uur kunnen vullen.
En zo staan er wel een aantal op die ik al heb gezien die dat perfect kunnen vullen.

• Leuk
Waarderingen: phil, Timmetje en elo
Agree to disagree. Heb ik toch al veel beginnende bands gezien die prima een uur kunnen vullen.
En zo staan er wel een aantal op die ik al heb gezien die dat perfect kunnen vullen.
Ja, en ik heb er al veel gezien die beter 20 minuten hadden gekregen in plaats van 40. Soit, sowieso geen voorstander van te lange sets op festivals (ook niet bij headliners) net om de reden dat ik net zei.

Ooit zo The Strokes gezien op Primavera die afklopten onder de 60 minuten maar er wel alle hits doorgeramd hadden. Heerlijk.

Dan ook maar een slope lijstje maken:

1. Radio Free Alice
2. Basht.
3. Keo
4. Overpass
5. Florence Road
6. Cardinals
7. House Of Protection
8. Psychonaut
9. Man/Woman/Chainsaw
10. The Warning

Dit zijn wel echt allemaal namen die ik heel graag zou zien. House Of Protection zal ik waarschijnlijk missen door David Byrne, The Warning en Psychonaut zal ik missen omdat ik bij The XX en The Cure graag in het voorvak zou staan. Ander lijken Ben Ellis, The Reytons en Last Train ook leuke namen die net buiten het lijstje vallen.

• Leuk
Ja, en ik heb er al veel gezien die beter 20 minuten hadden gekregen in plaats van 40. Soit, sowieso geen voorstander van te lange sets op festivals (ook niet bij headliners) net om de reden dat ik net zei..
Ik heb, zoals je zegt, ook wel eens headliner gezien die beter 20 minuten hadden gespeeld dan 120 😂

Als het je smaak niet is, is er juist volop te klagen.

Maar meer objectief: ik mis deze editie de grote stadionheadliner. Zoals in het verleden Sir Paul McCartney, Pearl Jam of Metallica.
Ik mis de up and coming naam voor de toekomst. Zoals Olivia Rodrigo, Dua Lipa.
Gaan die grote stadionheadliners nu niet enkel spelen in stadions en liefst enkele dagen achter elkaar op dezelfde locatie? Als je daar
tickets kunt verkopen aan 120 tot 250 euro voor middelmatige plaatsen en boven de 300 euro voor de beste plaatsen voor 60.000 bezoekers
waarom zou je dan nog op een festival spelen en steeds elke dag afbreken, verhuizen naar een ander festival en terug opbouwen?
Hopelijk komt Olivia Rodrigo met haar nieuwe album volgend jaar terug voor Glastonbury en Rock Werchter.

Gaan die grote stadionheadliners nu niet enkel spelen in stadions en liefst enkele dagen achter elkaar op dezelfde locatie? Als je daar
tickets kunt verkopen aan 120 tot 250 euro voor middelmatige plaatsen en boven de 300 euro voor de beste plaatsen voor 60.000 bezoekers
waarom zou je dan nog op een festival spelen en steeds elke dag afbreken, verhuizen naar een ander festival en terug opbouwen?
Hopelijk komt Olivia Rodrigo met haar nieuwe album volgend jaar terug voor Glastonbury en Rock Werchter.
Herhaling heeft men hier niet graag.

En haar optreden viel mij ook gewoon tegen. Zeker in vergelijking met Dua een jaar eerder.

Aren't those big stadium headliners now only going to play in stadiums, and preferably for several days in a row at the same location? If you
can sell tickets for 120 to 250 euros for mid-range seats and over 300 euros for the best seats for 60,000 visitors
Why would you still play at a festival then, and keep tearing it down every day, moving to another festival, and building it all back up again?
Hopefully, Olivia Rodrigo will return next year with her new album for Glastonbury and Rock Werchter.
She certainly won’t be back to do either of those. If she does festivals more likely to be the later ones like R&L and PKP

Maar geen up and coming naam voor de toekomst.
Maar wie hadden ze daar dan moeten zetten? Turnstile en Lorde waren beide niet beschikbaar, net als Olivia Dean of Raye. Men heeft geroeid met de riemen die er waren en daar het onderste uit de kan proberen halen lijkt me.

Ik weet dat een krant als HLN een op sensatiebeluste vod is, maar...real talk...kan die crisis gevolgen hebben als operatie Epstein distract fury blijft duren en de straat van Hormuz gesloten blijft?

Als luchthavens effectief zonder brandstof vallen of de logistieke kosten de pan uitswingen, sluipt het gevaar er dan in dat bepaalde bands hun tour annuleren of uitstellen naar een stabielere periode?
Dit was ik mij ook al aan't afvragen vandaag. Maar ook, festivals draaien nog steeds (deels) op dieselgeneratoren, alle transport etc. Kan dus op verschillende manieren roet in het eten gooien. Al is 3 maand nog wel lang gezien de situatie om de dag lijkt te veranderen...

Waarom? Gewoon omdat ze het leuk vinden wellicht? Zijn genoeg voorbeelden van de laatste jaren van artiesten die gemakkelijk stadions kunnen vullen en toch kiezen voor festivals.

Ed Sheeran, Dua Lipa, Metallica, Foo Fighters, Linkin Park bijvoorbeeld om er zo maar een paar te noemen van de laatste jaren

in 2022 kreeg Dry Cleaning 35 minuten. Florence Shaw zei nog iets in de trend van we mogen geen minuut verliezen we staan hier heel kort.

• Leuk
Waarderingen: phil
Waarom? Gewoon omdat ze het leuk vinden wellicht? Zijn genoeg voorbeelden van de laatste jaren van artiesten die gemakkelijk stadions kunnen vullen en toch kiezen voor festivals.

Ed Sheeran, Dua Lipa, Metallica, Foo Fighters, Linkin Park bijvoorbeeld om er zo maar een paar te noemen van de laatste jaren
Ed Sheeran: laatste keer RW in 2018. Gaat telkens met een gigantische eigen productie de wereld rond.
Dua Lipa: toen ze net doorgebroken was met een hitalbum. Benieuwd of ze nog terugkomt.
Metallica: laatste keer ooit op RW in 2022, denk niet dat ze nog terugkomen.
Foo Fighters: die zouden nog wel eens kunnen terugkeren.
Linkin Park: RW was vorig jaar één van de weinige festivals die hen kon vastleggen naast talrijke stadionoptredens.

Moby had een geweldige show op Coachella met oa een zanger van Gabriels en een uitstekende gast zangeres voor een paar hits. Veel golden oldies en veel te zien op het podium oa strijkers. Leek veel op de Sportpaleisshow die hij enige tijd terug gaf met veel positieve kritieken toen.

• Leuk

Users who are viewing this thread