Rock Werchter 2026

Ja, exact. Niets noemenswaardigs meer gedaan, niet zo groot en bekend dat ze meteen een festivalweide voltrekken.... enigszins te hoog ingeschat door band of festivals.
Gewoon een dikke headliner voor alle festivals waar ze staan dit jaar. Ze hebben het donker nodig, dus geen idee waar ze anders gepositioneerd moesten zijn.

De kaartverkoop spreekt dat volgens mij wat tegen.
Goh ja, in dat opzicht zouden de Foo's en The Cure ook geen dikke headliners voor Pinkpop zijn natuurlijk. Anders festival, i get it, maar ik gok dat de mensen die er staan (vast geen 70.000 meer) er wel van gaan genieten nochtans. En nogmaals: als sub had ik dit ook niet beter zien landen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Niks mis met The XX maar het is een beetje gevalletje The Strokes - enigszins overschat.
Overschat of niet, zowel The Strokes als The XX gaven een erg puik concert weg op Coachella, kijk er nog harder naar uit na het zien van die stream. En hoop nog harder op een Benelux show van Julian en co. Speelden echt een gulle, knallende set daar in de woestijn.

Niks mis met The XX maar het is een beetje gevalletje The Strokes - enigszins overschat.
Eigenlijk net te lang geweest, zodat een hele nieuwe generatie geen (festival)show van hun heeft meegemaakt.
Strokes zijn niet overschat. Je moet net geluk hebben dat Julian zijn dag heeft.

Voor de twijfelaars, Tom Smith is live ijzersterk. Begrijpelijk maar jammer dat het Klub C ipv The Barn is qua aankleding. Maar ook in Klub C zal dit fabuleus worden

Even off-topic, maar zag net dat Raye in amper 3 weken ook met Click Clack Symphony naar 1 schiet in de Afrekening. Nochtans niet het meest het evidente nummer. Raye die heel snel gaat headlinen, case 23.

En nu we toch off topic bezig zijn: gooi Nine Inch Noize in die Barn, en snel een beetje. Volgend jaar bij voorkeur.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: R3mko en ChrisV
The XX overschat. Voor mij met afstand de headliner waar ik het meeste zin in heeft. En in de lijstjes heb ik ze bij meer mensen in de top 3 of bovenaan zien staan. Dat terwijl er concurentie is van bands als The Cure, Gorillaza, TOP en Mumford. The XX is gewoon 100% een terechte headliner. En uiteraard mag het niet je smaak zijn. Maar The XX is wat mij betreft live altijd een succes!

• Leuk
Waarderingen: Jojo
The XX is niet de headliner voor de grote massa, maar wel een headliner die waar voor je geld brengt. Net zoals Radiohead een topnaam is, maar ook verre van een volle weide trekt. Moet Werchter gewoon blijven doen.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en JP5

Users who are viewing this thread