Rock Werchter 2026

The XX is niet de headliner voor de grote massa, maar wel een headliner die waar voor je geld brengt. Net zoals Radiohead een topnaam is, maar ook verre van een volle weide trekt. Moet Werchter gewoon blijven doen.
Wat mij betreft heb je hier helemaal gelijk aan. Die show van Radiohead is één van de beste optredens die ik ooit gezien heb, maar ook daar was het niet druk. Ik verwacht hetzelfde bij The xx. Terecht als headliner geboekt maar het is noch een brede cloudpleaser noch een grote ticketseller. Het enthousiasme komt nu toch vooral vanuit het feit dat ze 8 jaar niet meer opgetreden hebben. En dat is een hele legitieme reden voor het enthousiasme. De vlag zal er anders bijhangen als ze over 2 jaar weer terugkomen.

The XX produced the best Glastonbury sub spot I’ve ever seen as the sun was going down, truly magical and the number 1 act im looking forward to at Werchter.

You're not going to please everyone but it’s clear from their bookings this year that they are a headliner. Also, it’s so much better having an act like that rather that recycling the same old ones

Alleen: wat had ik gehoopt op nieuwe muziek van The xx. En had ook écht wel verwacht dat Coachella een springplank zou geweest zijn voor op z'n minst een nieuwe single, al was het maar dat StuBru weer wat nieuws had om te hypen.

Hun terugkeer voelt een stuk droger aan nu.

Mooie fragmenten

Dat wordt hele week Coachella optredens kijken van de RW artiesten om al in de stemming te komen.

Van de headliners van RW zijn The Cure wel de band die dit jaar het meeste festivalsucces hebben: ze verkochten oa zondag RW, extra dag Pohoda festival , 3X Wuhlheide in Berlijn (samen meer dan 51.000 toeschouwers) en Rock en Seine afsluitdag zeer snel uit.

• Leuk
Waarderingen: phil
In ander nieuws: ik ga er op zondag waarschijnlijk niet bij kunnen zijn maar heb via TM wel 2 doorverkooptickets voor vrijdag + zaterdag op de kop getikt.

Beiden voor €120 (+€12,50 servicekosten), toch mooi meegenomen. Daar heeft iemand beetje lopen slapen toen hij z’n uitverkochte zaterdagticket goedkoop van de hand deed. 😬

Naar aanleiding van Coachella ben ik nog een beetje in dubio over FKA Twigs. Vond het een hoop show en dans, maar weinig zang. Veel backingtracks of backingvocals. Waarschijnlijk ga ik wel kijken, maar mijn enthousiasme is al ietsje minder.

• Leuk
Waarderingen: phil
Naar aanleiding van Coachella ben ik nog een beetje in dubio over FKA Twigs. Vond het een hoop show en dans, maar weinig zang. Veel backingtracks of backingvocals. Waarschijnlijk ga ik wel kijken, maar mijn enthousiasme is al ietsje minder.
Verwacht zeker geen traditionele show. Twigs is naast een goede zangeres ook een uitstekende danseres. Focus tijdens haar shows ligt vaak daar. Coachella bewust wat geskipt om niet te gespoild te worden, maar deze recensie van MSG maakt me wel enthousiast:

Users who are viewing this thread