Lowlands & Pukkelpop Hurt/Heal

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Florence + the Machine - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nick Cave and the Bad Seeds - 80
Nine Inch Nails - 119
Queens of the Stone Age - 85
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Chemical Brothers - 20
The Prodigy - 87
The XX - 102
Twenty One Pilots - 95
Tyler, the Creator - 40 (-10)

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Chemical Brothers - 10 (-10)
The Prodigy - 87
The XX - 102
Twenty One Pilots - 95
Tyler, the Creator - 40

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Chemical Brothers - 20
The Prodigy - 87
The XX - 102
Twenty One Pilots - 95
Tyler, the Creator - 40 (-10)
Je hebt mijn punten niet meegenomen

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Chemical Brothers - 0 (-10) @Royke
The Prodigy - 80
The XX - 103
Twenty One Pilots - 95
Tyler, the Creator - 42

Ik heb de punten van @Inaaaa ook verwerkt.

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Inaaaa
Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 80
The XX - 103
Twenty One Pilots - 90 (-5)
Tyler, the Creator - 47 (+5)

Björk en Nine Inch Nails zijn ontzettend toffe namen, maar vinden we dat vandaag de dag nog headliners voor Lowlands of Pukkelpop.
Beetje wat ik ook wel heb met Foo Fighters en Muse.
Er moeten verdomde veel namen uit voordat we bij de selectie komen die daar echt passen. Pukkelpop is misschien wat breder, maar Lowlands vind ik met name echt maar een heel select groepje van deze lijst die daar relevant voor is.

Björk en Nine Inch Nails zijn ontzettend toffe namen, maar vinden we dat vandaag de dag nog headliners voor Lowlands of Pukkelpop.
Björk denk ik niet, Nine Inch Nails zou verrassend goed passen, mits de rest van het programma ook goed afgesteld is.

• Leuk
Waarderingen: Armadildo en davadude
Er moeten verdomde veel namen uit voordat we bij de selectie komen die daar echt passen. Pukkelpop is misschien wat breder, maar Lowlands vind ik met name echt maar een heel select groepje van deze lijst die daar relevant voor is.
Fair Enough ja. Maar goed, Billie, Chappell Roan, Gorillaz, Justice, Kendrick, Lorde, Stromae, Tame Impala, The XX, Tyler toch wel meer passende namen. Ook misschien niet enorm gefundeerde mening hoor, en ook is mijn beeld van Pukkelpop wat beperkter.

Fair Enough ja. Maar goed, Billie, Chappell Roan, Gorillaz, Justice, Kendrick, Lorde, Stromae, Tame Impala, The XX, Tyler toch wel meer passende namen. Ook misschien niet enorm gefundeerde mening hoor, en ook is mijn beeld van Pukkelpop wat beperkter.
Vrij accuraat lijstje wel hoor. Denk dat je op Pukkelpop net nog wat makkelijker rocknamen kwijt kan dan op Lowlands. Maar is idd vooral onderbuikgevoel.

Björk op Pukkelpop zou even druk bezocht worden als LCD Soundsystem in 2016. Zou echt een drama zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja? Eigenlijk gewoon wel. Past meer in het alternatieve karakter dan die afgezaagde stadion headliners in ieder geval. Al kan het op Lowlands mogelijk beter werken dan op Pukkelpop, krijg vanuit de reacties hier vaak de indruk dat die laatste meer publiek heeft voor jongere commercieel succesvollere acts. In de Alpha verwacht ik wel een stukje magie met die twee. Net als bij LCD Soundsystem, wat op Pukkelpop dus ook doodsloeg, lees ik hierboven (neem aan dat “druk” sarcastisch is bedoeld) maar op Lowlands leidde tot een volle Alpha waar ook buiten nog gedanst werd (wederom, enige editie waar ik toevallig zelf bij was).

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 80
The XX - 103
Twenty One Pilots - 80 (-10)
Tyler, the Creator - 47

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 85
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 80
The XX - 103
Twenty One Pilots - 90 (+10)
Tyler, the Creator - 47

Arctic Monkeys - 76
Billie Eilish - 101
Björk - 90
Chappell Roan - 75
Editors - 85
Foo Fighters - 76
Gorillaz - 100
Justice - 107
Kendrick Lamar - 75 (-10)
LCD Soundsystem - 115
Linkin Park - 115
Lorde - 105
Muse - 81
Nine Inch Nails - 119
Stromae - 112
Tame Impala - 115
The Prodigy - 80
The XX - 103
Twenty One Pilots - 90
Tyler, the Creator - 47

Ik vind Björk heel lastig inschatten. Ik zou dat zelf wel heel tof vinden en qua exclusiviteitsfactor ook wel erg speciaal. Maar vraag me wel af of het huidige Lowlandspubliek dit zou omarmen of massaler komt opdraven voor een wat commerciëlere act als 21 Pilots. Ik vrees dan toch het laatste. Denk dat Björk als headliner op BKS veel meer omarmd zou worden.

Laatst bewerkt:
Ik vind Björk heel lastig inschatten. Ik zou dat zelf wel heel tof vinden en qua exclusiviteitsfactor ook wel erg speciaal. Maar vraag me wel af of het huidige Lowlandspubliek dit zou omarmen of massaler komt opdraven voor een wat commerciëlere act als 21 Pilots. Ik vrees dan toch het laatste. Denk dat Björk als headliner op BKS veel meer omarmd zou worden.
Hmm ja het kan wel zijn dat het de laatste 10 jaar toch een stukje platter geworden is allemaal, waardoor er voor dit soort moois geen plaats meer is. Als ik naar de headliners van de afgelopen paar jaar kijk zouden ze inderdaad helaas wel wat uit de toon vallen, ook op Lowlands. Ik zou dan hopen dat er wellicht een doelgroep die het festival vroeger meer aansprak weer terug zou komen voor dit soort acts, maar wellicht is dat ijdele hoop.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Hmm ja het kan wel zijn dat het de laatste 10 jaar toch een stukje platter geworden is allemaal, waardoor er voor dit soort moois geen plaats meer is. Als ik naar de headliners van de afgelopen paar jaar kijk zouden ze inderdaad helaas wel wat uit de toon vallen, ook op Lowlands. Ik zou dan hopen dat er wellicht een doelgroep die het festival vroeger meer aansprak weer terug zou komen voor dit soort acts, maar wellicht is dat ijdele hoop.
Ik heb daar ook niet zoveel zicht op. Ben zelf in 07, 08, 10, 11 en 18 (voor het laatst) geweest. Voor mijn gevoel was de "vibe"/ het publiek in 2018 wel anders dan die eerdere edities, maar hoe het sindsdien is vergaan weet ik niet uit eigen ervaring. Heb wel e.e.a. gehoord van mensen uit mijn omgeving. Als ik dan op streams/foto's zie hoeveel publiek er staat bij acts als bijv. Ki/Ki en Job Jobse, waar ik niks op tegen heb dus ik probeer geen waardeoordeel te vellen, lijkt het wel wat minder alternatief en misschien wat meer 'glam' te zijn geworden? Nogmaals: strikt subjectief dit. Wellicht vinden anderen dit totale onzin.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread