Best Kept Secret 2026

Ja, voor mij is die vrijdag nog wel het dingetje voor een full weekend of niet.

De La Soul is geinig, maar kan daar ook niet super hyped van worden. Ook al best wat voorbij zien komen de laatste jaren. Mula B is gewoon mijn ding niet helemaal, hij doet wat hij moet doen, en volgens mij in 2025 ook een keer of 4/5 live gezien.

Zondag spreekt er voor mij wel bovenuit in de breedte.
Ik snap je overweging, maar het verschil tussen twee dagkaartjes en 1 weekendkaartje (zonder camping) is 14 euro. Alleen al Jack White zien lijkt mij dat wel waard!

En helemaal mee eens dat de zondag heel sterk is, al heb ik zeker op de zaterdag ook al een erg mooi programma.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en dfrvanloon
Ik snap je overweging, maar het verschil tussen twee dagkaartjes en 1 weekendkaartje (zonder camping) is 14 euro. Alleen al Jack White zien lijkt mij dat wel waard!

En helemaal mee eens dat de zondag heel sterk is, al heb ik zeker op de zaterdag ook al een erg mooi programma.
Ja maar als je vrouw en kinderen thuis hebt zitten werkt dat soms ook anders en dan gaat het niet altijd over die € 14,00 ;).

En eens hoor, maar voor mij zijn Ethel Cain en Anna Von Hausswolff de acts die ik wil zien dit jaar, daardoor springt die zondag er wel een beetje uit voor mij. Zaterdag is ook wel ok, al hoewel ik op dit moment een klein beetje Nick Cave moe ben (maar misschien komt dat wel eer goed tegen die periode) vind ik WolfAlice, Aldous Harding, Naition Of Language, Grote Geelstaart, Madra Salach, Midrift, Radio Free Alice en Tropical Fuck Storm ook leuke namen.

Die vrijdag heeft voor mij eigenlijk alleen NewDad op het affiche, de rest vind ik meer "best leuk" naar het midden toe. Ão is ook best leuk, maar die zal wel vaker te zien zijn. Sowieso heb ik het idee dat de laatste jaren de vrijdagen bij BKS voor mij vaak de mindere dagen zijn.

Daarom hoop ik nog paar leuke toevoegen voor die vrijdag die me over de streep kunnen trekken.

De vrijdagline‑up heeft alleen mannen bovenaan. Tijd dat een goede vrouwelijke sub-headliner erbij komt.
Courtney Barnett heeft nog geen tournee op het Europese vasteland bekendgemaakt.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: swami en AngieH
De vrijdagline‑up heeft alleen mannen bovenaan. Tijd dat een goede vrouwelijke sub-headliner erbij komt.
Courtney Barnett heeft nog geen tournee op het Europese vasteland bekendgemaakt.
Courtney Barnett is top.

The kills mag ook van mij.
(Deelt Alison nog wel eens het podium met Jack?)

Gaupa, Goat en Shilpa Ray staan ook nog op mijn verlanglijstje.

Wanneer komen die nieuwe namen?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba
The 16 brand new nighttime additions: Bony Fly, Cami Layé Okún, Doppelgang, Indie Gloria, Kebra Ethiopia Soundsystem, Mavochi b2b DIEDE, MEROL (DJ debut), Mia Koden, Night Dubbing, OG Karin, Sedef Adasï, Slimfit, Surusinghe, Susobrino, Suze Ijó and Tim Reaper.

The 16 brand new nighttime additions: Bony Fly, Cami Layé Okún, Doppelgang, Indie Gloria, Kebra Ethiopia Soundsystem, Mavochi b2b DIEDE, MEROL (DJ debut), Mia Koden, Night Dubbing, OG Karin, Sedef Adasï, Slimfit, Surusinghe, Susobrino, Suze Ijó and Tim Reaper.
Tim Reaper en Mia Koden zijn behoorlijke knallers.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Dit zegt mij allemaal vrijwel niets, de nachten ga ik meestal niet te laat terug richting camping. Maar zou dit daadwerkelijk allemaal na middernacht staan, op andere podia dan The Floot, TWO en ik denk toch ook Secret? Zo ja, dan zijn dat veel meer namen 's nachts dan vorige jaren, toch? Of moeten we 'nighttime' niet te letterlijk nemen en staan deze acts deels ook overdag/in de avond al op een Coney Island/Niet Niks?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Bands of artiesten met Soundsystem in hun naam zouden verboden moeten worden😅
In eerste oogwenk las ik LCD Soundsystem🤣

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Glow en Ferraroo
Wel een paar leuke namen, maar ook wel zaken die me 's nachts echt direct zouden wegjagen. Zal wat afhangen van wie ze wanneer neerzetten.
Dus please zet Tim Reaper op een goede nachtspot...

Dit zegt mij allemaal vrijwel niets, de nachten ga ik meestal niet te laat terug richting camping. Maar zou dit daadwerkelijk allemaal na middernacht staan, op andere podia dan The Floot, TWO en ik denk toch ook Secret? Zo ja, dan zijn dat veel meer namen 's nachts dan vorige jaren, toch? Of moeten we 'nighttime' niet te letterlijk nemen en staan deze acts deels ook overdag/in de avond al op een Coney Island/Niet Niks?
Ik krijg de indruk dat Coney Island e.d. meer bij het officiële programma worden getrokken als dance areas.

Echt een flinke stap vooruit ten opzichte van vorig jaar. Voornamelijk blij met Mia Koden, OG Karin, Surusinghe en Tim Reaper, maar Doppelgang, Sedef en Suze Ijo ook allemaal house namen waar ik me prima bij vermaak. Komt helemaal goed, helemaal gezien het feit dat het BKS nachtprogramma eigenlijk alleen interessant is tussen 00:00 en 4:00 omdat er daarvoor gewoon livemuziek is. Als ik zo naar het totaalplaatje kijk voor mij persoonlijk echt een heel tof compleet jaar!

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Wel een paar leuke namen, maar ook wel zaken die me 's nachts echt direct zouden wegjagen. Zal wat afhangen van wie ze wanneer neerzetten.
Dus please zet Tim Reaper op een goede nachtspot...
Er staat expliciet dat dit allemaal na middernacht is dus denk dat dat hoe dan ook goedkomt :)

• Pray
Waarderingen: DJ_Tjorre
Echt een flinke stap vooruit ten opzichte van vorig jaar. Voornamelijk blij met Mia Koden, OG Karin, Surusinghe en Tim Reaper, maar Doppelgang, Sedef en Suze Ijo ook allemaal house namen waar ik me prima bij vermaak. Komt helemaal goed, helemaal gezien het feit dat het BKS nachtprogramma eigenlijk alleen interessant is tussen 00:00 en 4:00 omdat er daarvoor gewoon livemuziek is. Als ik zo naar het totaalplaatje kijk voor mij persoonlijk echt een heel tof compleet jaar!
Ja zeker wel beter dan vorig jaar, maar dat vond ik persoonlijk dan ook wel de slechtste nacht line-up ooit.
Alvast veelbelovend dat er wat meer uptempo acts tussen zitten, ben zo toch een beetje hoopvol dat ik dit jaar wel terug wat nachten kan meepakken.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Greyhound en Synt
Er staat expliciet dat dit allemaal na middernacht is dus denk dat dat hoe dan ook goedkomt :)
Dat staat er inderdaad, maar waar dan? Als dit los van de zondag (vergunning), Floor (eigen aankondiging) en vermoedelijk ook TWO en Secret (o.a. Job Jobse, Lucky Done Gone, Sammy Virji zullen daar toch 's nachts staan?) is, dan zouden er meerdere extra podia nodig zijn om dit allemaal op vrijdag en zaterdag tussen 00:00 en 04:00 kwijt te kunnen.

Dat staat er inderdaad, maar waar dan? Als dit los van de zondag (vergunning), Floor (eigen aankondiging) en vermoedelijk ook TWO en Secret (o.a. Job Jobse, Lucky Done Gone, Sammy Virji zullen daar toch 's nachts staan?) is, dan zouden er meerdere extra podia nodig zijn om dit allemaal op vrijdag en zaterdag tussen 00:00 en 04:00 kwijt te kunnen.
Op socials zie ik dit staan, dus het kan zeker:

Schermafbeelding 2026-03-26 105856.png

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Tinus101
Ja ik denk dat Coney Island (en misschien zelfs niet niks) hier al tussen zit.

Het specifiek aankondigen als 'new nighttime additions' wijkt van de vorige BKS edities, zoals wel meer anders is deze editie. We hebben in ieder geval weer een paar weken de tijd om met elkaar uit te vogelen wat ze hiermee bedoelen; zijn dit acts voor Coney Islands | Niet Niks | Playground Love, voor nieuwe podia (Effenaar)? Wie doet het openingsbod?

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Op de site kun je al zien welke dag wie speelt.
Merol staat zaterdag in de Casbah met een dj set.

Users who are viewing this thread