Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

voor de nederhop liefhebbers eerste namen het moment
Het-Moment-2026-Banner-scaled.jpg

623271315_18555663568012278_5937822548687404678_n.jpg

Meestal ben ik er wel een dagje te vinden, maar het is hem niet voor mij dit jaar,
Zitten wel een paar leuke dingen tussen, maar vooral toch weer dezelfde saaie mainstream techno namen die er elk jaar staan.
Denk ook niet dat ik erbij zal zijn, tenzij misschien last minute via een dealtje op ticketswap.

[td]

De eerste zeventien namen van Into The Great Wide Open

[/td]
[td]
Zeventien gloednieuwe namen op een gloednieuw affiche. De volgende acts komen 27 t/m 30 augustus naar Into The Great Wide Open 2026. Van A tot Z:
[/td]

Heel behoorlijke eerste worp uit Vlieland.

Oke dan. De nieuwe namen voor Sniester:

Coilguns, Iguana Death Cult, Maquina, Gespuys, Waterschade , The OBGM’s, Bucket, Shitkid, Fomies, Mudrat, Black Leather Jacket, Ronker, Search Results, OK.KO, Bureau de Change.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Oke dan. De nieuwe namen voor Sniester:

Coilguns, Iguana Death Cult, Maquina, Gespuys, Waterschade , The OBGM’s, Bucket, Shitkid, Fomies, Mudrat, Black Leather Jacket, Ronker, Search Results, OK.KO, Bureau de Change.
The OBGMS is wel echt een toffe toevoeging voor de rest laat het me een beetje koud eerlijk gezegd. Verbaasd me dat ze La Sécurité niet hebben geboekt staan de 21ste nog in de Effenaar en wel echt zo sniester bandje

Maquina, Ronker & Black Leather Jacket staan zeker aangevinkt, Maquina met grote stip omdat ik maar deels kon zien op 043, de rest moet ik nog uitzoeken maar tips zijn altijd welkom (buiten Coilguns want die brulde me na een half nummer buiten op 043 :LOL:)

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Grauzone heeft het tijdschema gedeeld. Ook mooi dat er een gratis stadsgedeelte is. Op woensdag kan je gratis Avishag C. Rodrigues, Nürnberg en Hide zien. Komt vandaag nog een groter gedeelte bij.

Tijdschema biedt wel vervelende clashes aan, o.a.:
Lydia Lunch Big Sexy Noise en Pôt-pot
Twin Tribes en Hide
Kontravoid en Nürnberg
Die Spitz en Penelope Trappes (even helemaal die aankondiging van laatstgenoemde gemist)
Fellatio en Lust for Youth

Rhythm and Blues Night met zeven nieuwe namen. Hiermee is de line-up compleet.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en elo
Grauzone heeft het tijdschema gedeeld. Ook mooi dat er een gratis stadsgedeelte is. Op woensdag kan je gratis Avishag C. Rodrigues, Nürnberg en Hide zien. Komt vandaag nog een groter gedeelte bij.

Tijdschema biedt wel vervelende clashes aan, o.a.:
Lydia Lunch Big Sexy Noise en Pôt-pot
Twin Tribes en Hide
Kontravoid en Nürnberg
Die Spitz en Penelope Trappes (even helemaal die aankondiging van laatstgenoemde gemist)
Fellatio en Lust for Youth
Ik ken zoals altijd weer geen reet bij Grauzone, momenteel volop aan het inluisteren. Momenteel geluisterd of al bekend met: Twin Tribes, Helena Hauff, Lydia Lunch's Big Sexy Noise (is dit eigenlijk de moeite waard?), Kontravoid, Vals Alarm, The Discussion, Desinteresse, Ditz, Die Spitz, Home Front, Grote Geelstaart en The Hacker. Ik ga nog zoveel mogelijk proberen te checken maar zoals je ziet heb ik nog flink wat te gaan.

Iemand nog wat dingen die ik echt niet mag missen?

Edit: Pixel Grip wordt ook wel een zekerheidje denk ik.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: B0G5 en wenteldave
Ik ken zoals altijd weer geen reet bij Grauzone, momenteel volop aan het inluisteren. Momenteel geluisterd of al bekend met: Twin Tribes, Helena Hauff, Lydia Lunch's Big Sexy Noise (is dit eigenlijk de moeite waard?), Kontravoid, Vals Alarm, The Discussion, Desinteresse, Ditz, Die Spitz, Home Front, Grote Geelstaart en The Hacker. Ik ga nog zoveel mogelijk proberen te checken maar zoals je ziet heb ik nog flink wat te gaan.

Iemand nog wat dingen die ik echt niet mag missen?

Edit: Pixel Grip wordt ook wel een zekerheidje denk ik.
Pixel Grip's laatste is erg fijn ja. hier wat tips vanuit mijn kant ben er jammer genoeg niet bij dit jaar;
-Desintresse is erg sterke Nederlandse goth-wave throwback
-Eat Girls speelt een soort industrial post-punk pop die ik erg leuk vond op sonic city
-NGHTCRWLR is leuk staat ook op roadburn
-hide is erg goed live, flinke slap dansbare EDM-Industrial
-The Serfs is erg fijne post-punk throwback
-Fellatio is een van de leukere Nederlandse bandjes van dit moment, soort dansbare rotzooi post-punk met flinke krautrock invloeden
-Hamraaz is uniek en tof

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: B0G5 en Fluxion
toevallig ben ik ginds op citytrip dat weekend maar geen Grauzone, lijkt me wel de moeite om te ontdekken :)
Ditz laten openen op Paard main stage om 17:30 is toch echt niet normaal?

toevallig ben ik ginds op citytrip dat weekend maar geen Grauzone, lijkt me wel de moeite om te ontdekken :)
Ditz laten openen op Paard main stage om 17:30 is toch echt niet normaal?
Eigenlijk slimme zet, toch een van de grotere namen van de dag en krijg je meteen het publiek binnen voor de rest van de programmering. Band heeft ook geen andere data erom heen dus grote kans willen ze ook dingen als bezoeker zien dus lijkt me een win/win voor beide partijen

Eigenlijk slimme zet, toch een van de grotere namen van de dag en krijg je meteen het publiek binnen voor de rest van de programmering. Band heeft ook geen andere data erom heen dus grote kans willen ze ook dingen als bezoeker zien dus lijkt me een win/win voor beide partijen
Ik vrees eerder een mindere opkomst op dat uur van de dag maar ik ben er niet (jammer), dus mij maakt het niet uit ;)

Ik vrees eerder een mindere opkomst op dat uur van de dag maar ik ben er niet (jammer), dus mij maakt het niet uit ;)
Grauzone is een festival met veel internationale bezoekers die er speciaal voor komen dus zal wel goed vol staan, beetje je publiek kennen ook wat ze altijd uitstekend doen. En het is een zaterdag!

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread