Pinkpop+Werchter HURT/HEAL

The Cure - 116
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 133
Muse - 133
Pearl Jam - 169
Queens Of The Stone Age - 60 (-10)
Red Hot Chili Peppers - 56
Stromae - 87

Als Chester nog geleefd had was Linkin Park intussen afsluiter van Jera on Air ofzo.
De situatie heeft inderdaad wel voor een enorme opleving van de band gezorgd, stonden afgelopen jaren inderdaad ook op Rock Werchter zeker niet bovenaan. Nu is het ineens exclusief.

Oke, flikker Linkin Park ook eruit en mijn punt is weer gemaakt?!
Ik zou het ook niet al te serieus nemen, het is ook niet heel gek dat mensen die al heel lang muziek adoreren uiteindelijk bovenaan lijstjes komen met de richtinggevende artiesten van de laatste decennia (en toen was men overwegend wit en man, en logischerwijs inmiddels wel de 50 gepasseerd).

The Cure - 116
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 131 (-2)
Muse - 133
Pearl Jam - 169
Queens Of The Stone Age - 68 (+8)
Stromae - 87

De situatie heeft inderdaad wel voor een enorme opleving van de band gezorgd, stonden afgelopen jaren inderdaad ook op Rock Werchter zeker niet bovenaan. Nu is het ineens exclusief.
Het was mij ook een beetje ontgaan (of dat ben ik vergeten) dat ze een forse terugval hadden toen Chester nog leefde. Ik vond hun toen meer recenter werk wel ruk, maar dacht dat ze alsnog gewoon bovenaan affiches stonden.

Het was mij ook een beetje ontgaan (of dat ben ik vergeten) dat ze een forse terugval hadden toen Chester nog leefde. Ik vond hun toen meer recenter werk wel ruk, maar dacht dat ze alsnog gewoon bovenaan affiches stonden.
Mijn fout, ze stonden wel bovenaan, ik heb het verkeerd opgeslagen. Had de affiche van 2017 in mijn hoofd, die overigens wel fenomenaal was. De buzz is enkel veel en veel groter geworden, dat wel.

Stonden ze ook. Laatste tour waren ze headliner RW nu Soad.

The Cure - 116
Dua Lipa - 100 (+10)
Foo Fighters - 90
Gorillaz - 8
Linkin Park - 140
Metallica - 133
Muse 140
Pearl Jam 169
Queens Of The Stone Age - 80
Red Hot Chili Peppers - 77
Stromae - 92

Positiviteit!
je reageerde niet op het laatste bericht. k had net voor jou een post.

The Cure - 116
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 121 (-10)
Muse - 133
Pearl Jam - 169
Queens Of The Stone Age - 68
Stromae - 87

Laatst bewerkt:
Ik herinner me een show op Pukkelpop (2015?) en dat was echt.. niet zo goed. Feit dat ze niet veel later met SOAD werden gepaird om een dag op RW te dragen, zegt ook wat. En toen stierf ie..

Ik herinner me een show op Pukkelpop (2015?) en dat was echt.. niet zo goed. Feit dat ze niet veel later met SOAD werden gepaird om een dag op RW te dragen, zegt ook wat. En toen stierf ie..
Linkin Park heeft inderdaad rond 2015 een vreselijke periode gekend waarin er helemaal niets meer overbleef van hun sound door dat achterlijke geremix, ook tijdens liveshows. Maar Pinkpop 2012 waren ze fenomenaal en in mijn ogen in het SOAD-LP jaar ook. Tot drie weken daarna de stekker eruit ging bij Chester.

The Cure - 116
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 121 (-10)
Muse - 133
Pearl Jam - 169
Queens Of The Stone Age - 68 (+8)
Stromae - 87
Zou het kunnen dat je de punten van QOTSA bent vergeten weghalen?

The Cure - 106 (-10)
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 121
Muse - 133
Pearl Jam - 169
Stromae - 87

The Cure mag er nu ook wel even uit.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Linkin Park heeft inderdaad rond 2015 een vreselijke periode gekend waarin er helemaal niets meer overbleef van hun sound door dat achterlijke geremix, ook tijdens liveshows. Maar Pinkpop 2012 waren ze fenomenaal en in mijn ogen in het SOAD-LP jaar ook. Tot drie weken daarna de stekker eruit ging bij Chester.
En in 2011 een waanzinnige avond gehad in het voorvak op RW met QOTSA-LP.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Oke, flikker Linkin Park ook eruit en mijn punt is weer gemaakt?!
Ik zou het ook niet al te serieus nemen, het is ook niet heel gek dat mensen die al heel lang muziek adoreren uiteindelijk bovenaan lijstjes komen met de richtinggevende artiesten van de laatste decennia (en toen was men overwegend wit en man, en logischerwijs inmiddels wel de 50 gepasseerd).
Precies.
Over 20 jaar zullen deze lijstjes er echt anders uit zien. De markt veranderd en zet zich zelf wel.

The Cure - 106
Dua Lipa - 95
Foo Fighters - 90
Linkin Park - 136
Metallica - 121
Muse - 142 (+9)
Pearl Jam - 170 (+1)

Stromae - 87

The Cure - 106
Dua Lipa - 95